Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-09 aneb Eclipse 4.37. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
T-Mobile od 15. září zpřístupňuje RCS (Rich Communication Services) zprávy i pro iPhone.
Společnost ARM představila platformu Arm Lumex s Arm C1 CPU Cluster a Arm Mali G1-Ultra GPU pro vlajkové chytré telefony a počítače nové generace.
Unicode Consortium, nezisková organizace koordinující rozvoj standardu Unicode, oznámila vydání Unicode 17.0. Přidáno bylo 4 803 nových znaků. Celkově jich je 159 801. Přibylo 7 nových Emoji.
Apple představil (YouTube) telefony iPhone 17 Pro a iPhone 17 Pro Max, iPhone 17 a iPhone Air, sluchátka AirPods Pro 3 a hodinky Watch Series 11, Watch SE 3 a Watch Ultra 3.
Realtimová strategie Warzone 2100 (Wikipedie) byla vydána ve verzi 4.6.0. Podrobný přehled novinek, změn a oprav v ChangeLogu na GitHubu. Nejnovější verzi Warzone 2100 lze již instalovat také ze Snapcraftu a Flathubu.
Polské vývojářské studio CD Projekt Red publikovalo na Printables.com 3D modely z počítačové hry Cyberpunk 2077.
Organizátoři konference LinuxDays 2025 vydali program a zároveň otevřeli registrace. Akce se uskuteční 4. a 5. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích, kde vás čekají přednášky, workshopy, stánky a spousta šikovných lidí. Vstup na akci je zdarma.
Uživatelé komunikátoru Signal si mohou svá data přímo v Signalu bezpečně zálohovat a v případě rozbití nebo ztráty telefonu následně na novém telefonu obnovit. Zálohování posledních 45 dnů je zdarma. Nad 45 dnů je zpoplatněno částkou 1,99 dolaru měsíčně.
Server Groklaw, zaměřený na kauzy jako právní spory SCO týkající se Linuxu, skončil před 12 lety, resp. doména stále existuje, ale web obsahuje spam propagující hazardní hry. LWN.net proto v úvodníku připomíná důležitost zachovávání komunitních zdrojů a upozorňuje, že Internet Archive je také jen jeden.
/0/100/2 display Atom Processor Z36xxx/Z37xxx Series Graphics & Display
neboli
00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation Atom Processor Z36xxx/Z37xxx Series Graphics & Display (rev 0e)
dle vseho by na to mel byt i915, ale ten tam je defaultne od instalace asi
i915 1736704 40
Jako všechno jede, jen to fullscreen video prostě je vidět, že akcelerované není a že to honí softwarové CPU seč mu síly stačí a nedělá to úplně blbě, jen se u toho hodně zapotí.
Moc se v driverech pro linux neorientuju. Proto jakákoliv nápověda vítána. Blbej urcitě nejsem, bude možná stačit malinkatý nákop (link), za který budu vdečen.
Mnohokrát díky za případný dobrovolně věnovaný čas mému dotazu.
user@server:~$ mpv -fs /mnt/sdc2/Videos/Asterix\ a\ Překvapení\ pro\ Caesara-xEwhuHZK1bU.mp4 Playing: /mnt/sdc2/Videos/Asterix a Překvapení pro Caesara-xEwhuHZK1bU.mp4 (+) Video --vid=1 (*) (h264 472x360 25.000fps) (+) Audio --aid=1 (*) (aac 2ch 44100Hz) AO: [pulse] 44100Hz stereo 2ch float VO: [gpu] 472x360 yuv420p AV: 00:21:01 / 01:13:18 (28%) A-V: 0.000 Dropped: 12 [input] No key binding found for key '`'. AV: 00:21:06 / 01:13:18 (28%) A-V: 0.000 Dropped: 12 Exiting... (Quit)kdezto
user@server:~$ mpv -hwdec -fs /mnt/sdc2/Videos/Asterix\ a\ Překvapení\ pro\ Caesara-xEwhuHZK1bU.mp4 Playing: /mnt/sdc2/Videos/Asterix a Překvapení pro Caesara-xEwhuHZK1bU.mp4 (+) Video --vid=1 (*) (h264 472x360 25.000fps) (+) Audio --aid=1 (*) (aac 2ch 44100Hz) [vo/gpu/vaapi-egl] vaAcquireSurfaceHandle() failed (invalid VASurfaceID) Using hardware decoding (vaapi). VO: [gpu] 472x360 vaapi[nv12] AO: [pulse] 44100Hz stereo 2ch float AV: 00:03:31 / 01:13:18 (4%) A-V: 0.000 [ffmpeg/video] h264: mmco: unref short failure [ffmpeg/video] h264: mmco: unref short failure AV: 00:11:32 / 01:13:18 (15%) A-V: 0.000Zdrojem je verejne dostupne youtube video stahle pres youtube-dl a poustene lokalne. Hlaska [vo/gpu/vaapi-egl] vaAcquireSurfaceHandle() failed (invalid VASurfaceID) ... nevim jestli ma vliv a co to presne znamena. vainfo po jeho instalaci hlasi
user@server:~$ vainfo libva info: VA-API version 1.4.0 libva info: va_getDriverName() returns 0 libva info: Trying to open /usr/lib/x86_64-linux-gnu/dri/i965_drv_video.so libva info: Found init function __vaDriverInit_1_4 libva info: va_openDriver() returns 0 vainfo: VA-API version: 1.4 (libva 2.4.0) vainfo: Driver version: Intel i965 driver for Intel(R) Bay Trail - 2.3.0 vainfo: Supported profile and entrypoints VAProfileMPEG2Simple : VAEntrypointVLD VAProfileMPEG2Simple : VAEntrypointEncSlice VAProfileMPEG2Main : VAEntrypointVLD VAProfileMPEG2Main : VAEntrypointEncSlice VAProfileH264ConstrainedBaseline: VAEntrypointVLD VAProfileH264ConstrainedBaseline: VAEntrypointEncSlice VAProfileH264Main : VAEntrypointVLD VAProfileH264Main : VAEntrypointEncSlice VAProfileH264High : VAEntrypointVLD VAProfileH264High : VAEntrypointEncSlice VAProfileH264StereoHigh : VAEntrypointVLD VAProfileVC1Simple : VAEntrypointVLD VAProfileVC1Main : VAEntrypointVLD VAProfileVC1Advanced : VAEntrypointVLD VAProfileNone : VAEntrypointVideoProc VAProfileJPEGBaseline : VAEntrypointVLDLepsi to neni ani pokud experimentuju s nastavenim VLC...
Hardware acceleration in VLC is controlled in the GUI via “Tools → Preferences → Input / Codecs → Hardware-accelerated decoding”, or via the CLI option –avcodec-hw value [‘value’ is mandatory].Treba se z toho fakt neda vic vyzdimat, coz nerozporuju :) Jen experimentuju. Zadny extra zazrak to neni :), to bez debat, ale pracant to je schopny i tak na ruzny ucely. Zajimavy je ze pres VNC vidim VNC zpusobem typicky sekany samplovany video a ne napriklad jednobarevnou plochu na kterou by se na fyzickem monitoru skutecne hardwarove renderovalo (klicovalo) video resamplovany navic hardwrarove. Ja se na to nedivam pres VNC samozrejme primarne, fyzicky monitor je hned vedle na stole, jen VNC mam jako ovladatko z meho NTB at nemusim prepojovat mys a klavesnici. Odpojeni se od VNC nema na zobrazeni na fyzickem monitoru vliv. Napriklad RPi a omxplayer tohle bezne dela. Pri pohledu na VNC clovek video logicky nevidi, pac video je renderovano HW casti primo do HDMI o cemz VNC nema v tu chvili poneti a prenasi jen barevnou plochu nebo proste desktop. Tohle chovani jsem kdysi zjistil u prehistoricke Matrox Marvel G200, kde jsem tyhle finty objevil, ale to neni podstatny. Mozna se toho uz moc vyladit neda a ja vlastne jedu na maximalni HW podpore co z toho vyzdimat jde a jen resim detaily jako napriklad nejaky divny sync viditelny i normalne okem na monitoru pri urcitych scenach. Kdyz jsem tak u toho asterixe, prikladam jedno z asi 190 fotek pri pokusu sejmout jednu vec, viditelnou i okem pri švencich, pohybech obrazu, zmenach obrazu kde si toho lze vsimnout. Zajimave ze se vyskytuje stale na stejnem miste obrazu. Snimek monitoru mobilem: https://imgur.com/a/dVnUE0D Neni to jen vlastnost mezi cipem mobilu pri foceni monitoru a frekvenci monitoru, protoze tohle jde fakt videt i okem. Monitor na kterem to zobrazuju je tento VGA uz skoro dedek https://iiyama.com/gb_en/products/prolite-e2407hds-1/ Tohle jsem kdysi stejne tak sledoval na jednom pracovnim HP notebooku s Fedorou uz jen pri presouvani okna na beznem Xfce desktopu, a mam pocit ze to byla nejaka globalni vec na urovni HW a driveru nebo neceho kdo vi ceho, pac desktopove rozhrani at uz treba mate nebo gnome se chovalo stejne se stejnymi artefakty. Lomeny "45" stupnu zlom do pulky obrazu a pak rovny zlom v pulce obrazu. Zvlastni. Da se to nejak poladit nebo je to brutal alychymie?
VO: [gpu] 472x360 vaapi[nv12]Takže jak se píše, ono to dekóduje GPU, takže tady už asi už nic nevymyslím víc. Pokud to správně chápu. Nebo i renderuje GPU? Možná i renderuje... Kdo ví. Dekódování z mpeg do raw RGB dat frame po frejmu a synchronizovaný přenos těchto raw dat do požadovaného obdélníku v pixelech na ploše monitoru ve videoram grafiky jsou 2 různé věci samozřejmě, pokud je tedy obě nedělá jeden HW. Takže já vlastně řeším možná jen tenhle divný vizuální sync možná a tím se mi to zdá neplynulé. Napadá někoho čím by se do dalo poladit nebo čím tenhle efekt vzniká? Samotného by mě to zajímalo co si kdo o tom myslí principielně na úrovni HW (sem tam se v takových vécech rýpu :) ). Jakoby půl frejmu bylo přesunováno do video ram nějak pomaleji nebo rychleji, nebo mimo sync, než spodní zbytek frejmu. Nevím, sám nad tím špekuluju. 2 jádra toho CPU že by se dělily o půl frejmu každé a tím by vznikala ta rozdílnost v půlce frejmu? Jestli někdo už řešil a povedlo se (nějaký konfig jádra, ovladače, biosu, kdo ví čeho), tak budu vděčen. Tohle ale jak jsem psal vídávám poslední dobou na vícero PC i noteboocích. Zřejmě stejný nebo podobný model GPU nebo kdo ví čeho. Kritické to není, peníze mě to nestojí, vyladit by to bylo zajímavé možná i pro ostatní, kteří podobné projevy vidí a rádi by řešili :)
Tiskni
Sdílej: