abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

    včera 17:44 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek i s náhledy aplikací v Týden v GNOME a Týden v KDE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    1.12. 21:55 | Nová verze

    Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 20 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.12. 17:22 | Nová verze

    Desktopové prostředí Cinnamon, vyvíjené primárně pro distribuci Linux Mint, dospělo do verze 6.0. Seznam změn obsahuje především menší opravy a v říjnovém přehledu novinek v Mintu avizovanou experimentální podporu Waylandu.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 3
    1.12. 13:44 | Nová verze

    OpenZFS (Wikipedie), tj. implementace souborového systému ZFS pro Linux a FreeBSD, byl vydán ve verzích 2.2.2 a 2.1.14. Přináší důležitou opravu chyby vedoucí k možnému poškození dat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.12. 12:00 | Bezpečnostní upozornění

    V ownCloudu byly nalezeny tři kritické zranitelnosti: CVE-2023-49103, CVE-2023-49104 a CVE-2023-49105 s CVSS 10.0, 8.7 a 9.8. Zranitelnost CVE-2023-49103 je právě využívána útočníky. Nextcloudu se zranitelnosti netýkají.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.12. 08:00 | IT novinky

    I letos vychází řada ajťáckých adventních kalendářů. Programátoři se mohou potrápit při řešení úloh z kalendáře Advent of Code 2023. Pro programátory v Perlu je určen Perl Advent Calendar 2023. Zájemci o UX mohou sledovat Lean UXmas 2023. Pro zájemce o kybernetickou bezpečnost je určen Advent of Cyber 2023

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.12. 07:00 | Nová verze

    Byla vydána verze 2.12 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.11. 21:11 | Nová verze

    Armbian, tj. linuxová distribuce založená na Debianu a Ubuntu optimalizovaná pro jednodeskové počítače na platformě ARM a RISC-V, ke stažení ale také pro Intel a AMD, byl vydán ve verzi 23.11 Topi. Přehled novinek v Changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.11. 16:22 | Nová verze

    Po 4 měsících vývoje byla vydána nová verze 4.2 multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu a na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.11. 16:11 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 23.11 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Tapir. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
     (38%)
     (19%)
     (42%)
    Celkem 26 hlasů
     Komentářů: 0
    Rozcestník

    Dotaz: Lagovani site pri behu P2P

    20.2.2006 22:01 Garfield23
    Lagovani site pri behu P2P
    Přečteno: 86×
    Dobrý den, mame s kamarády wifi síť s 9 PC a jeden linuxový router. Shapping mame pomoci CBQ. Pokud někdo z nás zapne P2P a jede tvrdý download cca 512 a vyšší začne naše sít poměrně lagovat až do 500 ms. Pokud někdo jiný chce hrát online hry tak má smůlu. Jak na to? Díky

    Odpovědi

    Heron avatar 20.2.2006 22:26 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lagovani site pri behu P2P
    Nepoužívat P2P?
    Heron avatar 20.2.2006 22:32 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lagovani site pri behu P2P
    V tom případě máte ten shaping špatně nastavený. Pokud shapujete trafic, je dobré nechat mu rezervu (pár procent). Tj. máte-li linku např. 1024, tak shapovat tak, aby při maximálním využití sítě byl trafic tak 1000 (možná ještě míň). Ještě mě napadlo, co tahle rozdělit linku přesně na 9 částí, tj. bude-li jeden z vás naplno stahovat, 8/9 linky bude stále volné.
    vencour avatar 20.2.2006 22:36 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lagovani site pri behu P2P

    Já mam pocit, že tam dělá problém velký počet otevřených tcp/ip spojení? K nim se přidává režie protokolu a je to zátěž i pro ten router. A když má příležitostně ještě natovat, tak pak nestíhá. Kdysi jsme měli podobné zážitky a takový jsme si z toho udělali závěr.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Heron avatar 20.2.2006 22:46 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lagovani site pri behu P2P
    Hmm, pravda. U nás se před časem řešil "problém" extrémního počtu packetů u bittorentu (UDP, velikost 30-60B). Stačilo nastavit klienta (azureus, vypnout tu distributed db) a nastavit fw tak, aby ty UDP packety nepouštěl. Ale problém to fakt nebyl. Síť se nám k vůli tomu nesekala. (Router je nějaká PII, pochopitelně takové prasárny jako NAT neprovádí, čistě jen předává packety od wify do vnitřní sítě).
    20.2.2006 23:12 Garfield23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lagovani site pri behu P2P
    A jak jste ten problem vyřešili?
    20.2.2006 23:13 Garfield23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lagovani site pri behu P2P
    A jak jste ten problém vyřešili?
    vencour avatar 20.2.2006 23:30 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lagovani site pri behu P2P

    Přestali jsme p2p používat :-). Čili nevyřešili.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    21.2.2006 00:46 Radek Hladik | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lagovani site pri behu P2P
    Resenim je pomoci CBQ (snad to umi, ja preferuju HTB) nastavit specialni prioritni frontu pro online hry (jak je poznat necham laskavemu ctenari za domaci cviceni :-) )

    Problem totiz tkvi v tom, ze pokud nejaky P2P klient odesle treba 8KB buffer dat, tak je z toho cca 6 paketu od delce 1500B. Online hra vygeneruje hodne malych paketu (cca 40-60B) a ty se sporadane zaradi ve fronte odchozich paketu az za tech 6 "macku". Druhy mozny zdroj problemu je ve sdileni nevyuzite kapacity, protoze online hry jsou tezke na odhad sirky pasma, takze je potreba jim vymezit fixni pasmo, ikdyz ho treba nevyuziji cele.

    To je asi tak vsecko, co mne takhle "z patra" napada....

    Radek

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.