abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:00 | Bezpečnostní upozornění

    Správa služeb hlavního města Prahy se potýká s následky kyberútoku. Hackerská skupina začala zveřejňovat na internetu některé z ukradených materiálů a vyzvala organizaci k vyjednávání. Ta zatím podrobnosti k případu sdělovat nechce. Případem se zabývá policie i Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 12:33 | Zajímavý software

    OCCT je oficiálně k dispozici na Linuxu (YouTube). Jedná se o proprietární software pro zátěžové testování a monitorování hardwaru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 02:44 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:55 | Nová verze

    Canonical vydal Ubuntu 25.04 Plucky Puffin. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Jedná se o průběžné vydání s podporou 9 měsíců, tj. do ledna 2026.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:11 | Nová verze

    Desktopové prostředí LXQt (Lightweight Qt Desktop Environment, Wikipedie) vzniklé sloučením projektů Razor-qt a LXDE bylo vydáno ve verzi 2.2.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:00 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.04. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:55 | Zajímavý článek

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 152 (pdf) a Hello World 26 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:55 | Pozvánky

    Zajímá vás Open Build Service (OBS) a vývoj linuxového jádra pro IBM Mainframe? V rámci Informatických večerů na FIT ČVUT v Praze proběhne v pondělí 28. dubna přednáška Linux on Z Development s podtitulem „From packaging in the openSUSE Build Service until Linux Kernel Development at IBM“. Přednáška proběhne v anglickém jazyce. Vstup je zdarma a bez předchozí registrace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:11 | Nová verze

    Vyšla nová verze XMPP (Jabber) klienta Dino. Mezi novinky patří vylepšený přenos souborů (XEP-0447: Stateless file sharing), přepracované dialogy a další. Vyzkoušet lze i na (linuxových) telefonech.

    sonicpp | Komentářů: 0
    včera 01:11 | Nová verze

    Vyšla nová verze XMPP (Jabber) klienta Gajim, která přidává podporu nového způsobu synchronizace informací o přečtení zpráv (XEP-0490: Message Displayed Synchronization jako nástupce XEP-0333: Displayed Markers), dále centrální stránku pro přehled všech aktivit (Activity feed) nebo vylepšení přepínání mezi více účty. Přehled dalších změn je k dispozici na oficiálních stránkách.

    sonicpp | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (59%)
     (1%)
     (10%)
     (20%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (2%)
    Celkem 364 hlasů
     Komentářů: 18, poslední včera 12:41
    Rozcestník

    Dotaz: Lagovani site pri behu P2P

    20.2.2006 22:01 Garfield23
    Lagovani site pri behu P2P
    Přečteno: 119×
    Dobrý den, mame s kamarády wifi síť s 9 PC a jeden linuxový router. Shapping mame pomoci CBQ. Pokud někdo z nás zapne P2P a jede tvrdý download cca 512 a vyšší začne naše sít poměrně lagovat až do 500 ms. Pokud někdo jiný chce hrát online hry tak má smůlu. Jak na to? Díky

    Odpovědi

    Heron avatar 20.2.2006 22:26 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lagovani site pri behu P2P
    Nepoužívat P2P?
    Heron avatar 20.2.2006 22:32 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lagovani site pri behu P2P
    V tom případě máte ten shaping špatně nastavený. Pokud shapujete trafic, je dobré nechat mu rezervu (pár procent). Tj. máte-li linku např. 1024, tak shapovat tak, aby při maximálním využití sítě byl trafic tak 1000 (možná ještě míň). Ještě mě napadlo, co tahle rozdělit linku přesně na 9 částí, tj. bude-li jeden z vás naplno stahovat, 8/9 linky bude stále volné.
    vencour avatar 20.2.2006 22:36 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lagovani site pri behu P2P

    Já mam pocit, že tam dělá problém velký počet otevřených tcp/ip spojení? K nim se přidává režie protokolu a je to zátěž i pro ten router. A když má příležitostně ještě natovat, tak pak nestíhá. Kdysi jsme měli podobné zážitky a takový jsme si z toho udělali závěr.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Heron avatar 20.2.2006 22:46 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lagovani site pri behu P2P
    Hmm, pravda. U nás se před časem řešil "problém" extrémního počtu packetů u bittorentu (UDP, velikost 30-60B). Stačilo nastavit klienta (azureus, vypnout tu distributed db) a nastavit fw tak, aby ty UDP packety nepouštěl. Ale problém to fakt nebyl. Síť se nám k vůli tomu nesekala. (Router je nějaká PII, pochopitelně takové prasárny jako NAT neprovádí, čistě jen předává packety od wify do vnitřní sítě).
    20.2.2006 23:12 Garfield23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lagovani site pri behu P2P
    A jak jste ten problem vyřešili?
    20.2.2006 23:13 Garfield23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lagovani site pri behu P2P
    A jak jste ten problém vyřešili?
    vencour avatar 20.2.2006 23:30 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lagovani site pri behu P2P

    Přestali jsme p2p používat :-). Čili nevyřešili.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    21.2.2006 00:46 Radek Hladik | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lagovani site pri behu P2P
    Resenim je pomoci CBQ (snad to umi, ja preferuju HTB) nastavit specialni prioritni frontu pro online hry (jak je poznat necham laskavemu ctenari za domaci cviceni :-) )

    Problem totiz tkvi v tom, ze pokud nejaky P2P klient odesle treba 8KB buffer dat, tak je z toho cca 6 paketu od delce 1500B. Online hra vygeneruje hodne malych paketu (cca 40-60B) a ty se sporadane zaradi ve fronte odchozich paketu az za tech 6 "macku". Druhy mozny zdroj problemu je ve sdileni nevyuzite kapacity, protoze online hry jsou tezke na odhad sirky pasma, takze je potreba jim vymezit fixni pasmo, ikdyz ho treba nevyuziji cele.

    To je asi tak vsecko, co mne takhle "z patra" napada....

    Radek

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.