Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Mam 250GB SATA disk, rozdeleny na 3 particie: 1. 80GB - windows, ntfs, primarna 2. 100GB - ntfs, logicka 3. 60GB - free space
Na tych 60GB by som chcel dat linux, a rozdelit disk nasledovne: 3.1. boot, linux, napr. ext2 32MB 3.2. linux swap, 1024MB 3.3. linux, napr. reiserfs, zvysok kapacityMam vsak mensie nejasnosti co sa tyka primarnych a logickych oddielov. Viem, ze primarne mozu byt maximalne len 4 a preto boli "vymyslene" logicky oddiely - tzv. sub-oddiely, ktorych moze byt viac. A pokial dobre viem tak nevyhodou logickeho oddielu je, ze ak sa zrusi rodicovsky - primarny oddiel zrusia sa automaticky aj sub-oddiely - logicke > chapem tomuto spravne? Neviem teraz ktore z tych linux particii mam dat ako primarne a ktore ako logicke, najradsej by som spravil vsetky 3 primarne, avsak akonahle nastavim 3.1. na primarnu, uz nemam na vyber medzi prim/log. a ked vytvorim aj 3.2. primarnu tak 3.3. je uz UNUSABLE. Zostava mi tak jedine moznost 3.1. logicka, 3.2. logicka, 3.3. primarna ....ak vsak tomu dobre rozumiem tak ked zrusim primarnu 1. - windows, tak mi automaticky zrusi aj sub-oddiely 3.1 a 3.1. nie? dufam ze to moje znacenie chapete a uvediete ma na spravnu cestu, mozno mam mylne predstavi a preto by som si to rad ujasnil. dakujem.
Aháááá, proto mam disky dělené jako hda1, hda2 a pak hda5 a výše, proto nejsou za sebou (= hda3 a hda4 nikde)
P.S. mkfs.vfat /dev/hdaX mi na "velkém" disku (cca 40GB?) hlásilo něco jako "unable to create due large partition", je to v pořádku?
Tiskni
Sdílej: