Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Myslim ze VESA Vam funguje, ponevadz pracuje jen do urciteho rozliseni, asi 1024x768 a jen HorizSync 56Hz nebo tak nejak. Vas monitor toto maximalni rozliseni v rezimu VESA podporuje a v xorg.conf v sekci Monitor nejsou nastavena zadna omezeni v podobe malych HorizSync a VertRefresh.
No a pokud nemate v sekci Screen uvedeno nejake to Modes a v sekci Monitor nejaky ModeLine, pak se asi XOrg snazi na maximum vyuzit Vasi grafiku s prislusnym ovladacem, ale nepusti to dal, protoze mate asi nastavena nejaka omezeni v HorizSync a VertRefresh v sekci Monitor.
Takze zkuste spravne nastavit HorizSync a VertRefresh, a doplnit nejake ModeLine a Modes a uvidite. Je vsechno jasne? :-) Mozna Vam to nejde z jineho duvodu, vestit z rozliteho logru neumim. Jestli nevite jak na to, hledejte tady na ABC, urcite naleznete.
mood = (machine != slackware) ? depressed : euphoria;
Section "Modes" Identifier "Modes[0]" # 1024x768, 75.0Hz; hfreq=60.022999, vfreq=75.028999 ModeLine "1024x768_75" 78.75 1024 1040 1136 1312 768 769 772 800 +hsync +vsync ..... EndSection Section "Screen" DefaultDepth 16 SubSection "Display" Depth 16 Modes "1024x768_75" EndSubSection Device "Device[0]" Identifier "Screen[0]" Monitor "Monitor[0]" EndSection
Tiskni
Sdílej: