Byl vydán Mozilla Firefox 145.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Ukončena byla podpora 32bitového Firefoxu pro Linux. Přidána byla podpora Matrosky. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 145 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Lidé.cz (Wikipedie) jsou zpět jako sociální síť s "ambicí stát se místem pro kultivované debaty a bezpečným online prostředím".
Byla vydána nová verze 4.4 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.
Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.
Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.
Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.
Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …
Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i
… více »block_size=4955 target_file=file app_script=app_script sync mke2fs -c /dev/ram $block_size mount -t ext2 /dev/ram /mnt cp -R root-fs/* /mnt/ umount /dev/ram dd if=/dev/ram bs=1k count=$block_size of=ext2n cp ext2n image gzip -9v -f image cp -f image.gz $target_file syncProblem je v tom, ze ked ho spustim prvykrat (po restarte compu) tak velkost
$target_file je okolo 1,1MB (kompresia okolo 77%). Ale ked ho spustim druhykrat tak vysledny subor $target_file je velky uz okolo 1,3MB (kompresia okolo 71%). Potrebujem setrit miestom a 77%tna kompresia je este pripustna, kdezto 71%tna uz nie. V com moze byt problem ? preco mi to raz skomprimuje tak, raz tak ?
Tipujem, ze by mohol byt problem vo filesysteme, ktory vytvaram v /dev/ram, ale nexapem preco, kedze ho vytvaram nanovo.
gzip -9v -f imagedava spusten dvakrat pokazde jiny vysledek?
gzip je deterministicky program, takze pokud dava ruzne vysledky, tak musi byt ruzny vstup. To že dd dává stejný počet bytů nic neznamená, záleží na jejich obsahu a ten bude pro oba případy různý.
Tipujem, ze by mohol byt problem vo filesysteme, ktory vytvaram v /dev/ram, ale nexapem preco, kedze ho vytvaram nanovo.
Tohle možná bude ten problém. Při vytváření se FS nemaže. Tedy předchozí byty tam fyzicky zůstanou (jen se vytvoří nové inody a bitmapy pro prázdný FS). Takže pro další komprimaci se sice vytvoří FS, ale image té partišny není stejný i když ten FS obsahuje stejná data.
Zkuste do toho skriptu vložit vymazání té partišny (dd z /dev/zero)
mke2fs -c /dev/ram $block_sizedd if=/dev/zero of=/dev/ram bs=1k count=$block_sizedd if=/dev/zero je potrebne dat nie za ale predmke2fs dd if=/dev/ram bs=1k count=$block_size of=ext2n
Tiskni
Sdílej: