abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 19:44 | Komunita

    Ubuntu 25.10 bude (𝕏) Questing Quokka (pátrající klokan quokka).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:55 | Zajímavý software

    Ubisoft uvolnil zdrojové kódy softwaru Chroma pro simulaci barvosleposti pro vývojáře počítačových her. K dispozici jsou na GitHubu pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:00 | Nová verze

    Defold (Wikipedie) je multiplatformní herní engine. Nejnovější verze je 1.10.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Licence vychází z licence Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.4. 13:00 | Bezpečnostní upozornění

    Správa služeb hlavního města Prahy se potýká s následky kyberútoku. Hackerská skupina začala zveřejňovat na internetu některé z ukradených materiálů a vyzvala organizaci k vyjednávání. Ta zatím podrobnosti k případu sdělovat nechce. Případem se zabývá policie i Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.4. 12:33 | Zajímavý software

    OCCT je oficiálně k dispozici na Linuxu (YouTube). Jedná se o proprietární software pro zátěžové testování a monitorování hardwaru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    18.4. 02:44 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.4. 17:55 | Nová verze

    Canonical vydal Ubuntu 25.04 Plucky Puffin. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Jedná se o průběžné vydání s podporou 9 měsíců, tj. do ledna 2026.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.4. 14:11 | Nová verze

    Desktopové prostředí LXQt (Lightweight Qt Desktop Environment, Wikipedie) vzniklé sloučením projektů Razor-qt a LXDE bylo vydáno ve verzi 2.2.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.4. 14:00 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.04. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.4. 11:55 | Zajímavý článek

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 152 (pdf) a Hello World 26 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (59%)
     (1%)
     (10%)
     (20%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (2%)
    Celkem 377 hlasů
     Komentářů: 18, poslední 17.4. 12:41
    Rozcestník

    Dotaz: komunikace s displayem pres seriovy port

    7.6.2006 09:51 TimeMaster
    komunikace s displayem pres seriovy port
    Přečteno: 225×
    Dobry den, potreboval bych poradit. Mam display Matrix orbital LK202-25, komunikuje s pocitacem pres seriovy port, display ma i klavesnici, kazda klavesa posle pres seriak nejake pismeno. Pomoci programu nize, muzu cist klavesy, ktere stisknu, ale nedokazu display prinutit aby pri stisknuti urcite klavesy neco vypsal. Kdyz uz neco tak je to nesmyslny text,do doby nez spusti minicoma a ukoncim ho bez restartu modemu:( pak pri stisknuti klavesy posilajici znak I se na displayi obevi napis "sipka nahoru" ale pred nim nevim proc jeste "a", navic toto funguje jen parkrat, po par stisknutich se opet nic nevypisuje.. :( nevite nekdo kudy kam? diky #include <sys/types.h>
    #include <sys/stat.h>
    #include <fcntl.h>
    #include <termios.h>
    #include <stdio.h>

    #define BAUDRATE B19200
    #define MODEMDEVICE "/dev/ttyUSB0"
    #define FALSE 0
    #define TRUE 1

    volatile int STOP=FALSE;

    main()
    {
    int fd,c, res;
    struct termios oldtio,newtio;
    char buf[255];

    fd = open(MODEMDEVICE, O_RDWR | O_NOCTTY );
    if (fd <0) {perror(MODEMDEVICE); exit(-1); }

    tcgetattr(fd,&oldtio); /* save current port settings */
    bzero(&newtio, sizeof(newtio));
    newtio.c_cflag = BAUDRATE | CRTSCTS | CS8 | CLOCAL | CREAD;
    newtio.c_iflag = (INPCK | IGNPAR);
    newtio.c_oflag = 0;

    /* set input mode (non-canonical, no echo,...) */
    newtio.c_lflag = 0;
    newtio.c_cc[VTIME] = 0; /* inter-character timer unused */
    newtio.c_cc[VMIN] = 1; /* blocking read until 5 chars received */
    tcflush(fd, TCIFLUSH);
    tcsetattr(fd,TCSANOW,&newtio);

    while (STOP==FALSE) { /* loop for input */
    res = read(fd,buf,255); /* returns after 5 chars have been input */
    buf[res]=0; /* so we can printf... */
    write (fd, "a", 1);
    if (buf[0] == 'I') write (fd, "sipka nahoru" , 12);
    else
    printf("%s\n", buf);
    if (buf[0]=='I') STOP=TRUE;
    }
    tcsetattr(fd,TCSANOW,&oldtio);
    }

    Odpovědi

    Josef Kufner avatar 7.6.2006 10:02 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: komunikace s displayem pres seriovy port
    echo "ahoj" > /dev/ttyUSB0
    neco na displej vypise?
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    7.6.2006 11:35 TimeMaster
    Rozbalit Rozbalit vše Re: komunikace s displayem pres seriovy port
    btw: tohle funguje.. vypise se nesmysl, dokud se nenastabi spravny baudrate toho portu.. potom to dokonce vypise i to ahoj :)
    Josef Kufner avatar 7.6.2006 18:27 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: komunikace s displayem pres seriovy port
    Tak si nastav spravne port, treba pomoci setserial a pak ho ze sveho programu proste otevri a pis/cti.
    fd = open("/dev/...", O_RDWR);
    write(fd, ...);
    read(fd, ...);
    close(fd);
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Josef Kufner avatar 7.6.2006 18:32 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: komunikace s displayem pres seriovy port
    ... tim jsem chtel rict, aby jsi se vybodnul na ty kouzla okolo a v helpu uvedl jak to ma byt nastavene. Ale spis v helpu k tomu zarizeni...
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    7.6.2006 10:11 Jan Martinek | skóre: 43 | blog: johny | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: komunikace s displayem pres seriovy port
    Zkus toho u sériové komunikace zakázat víc. Kromě přenosové rychlosti, parity a stopbitů to obvykle nastavuju takto, ale už jsem zapomněl význam těch optionů:
    options.c_cflag = parita,rychlost,stopbity ...
    
    options.c_cflag |= CS8 | CLOCAL | CREAD | HUPCL;
    	  
    options.c_iflag = IGNPAR | IGNBRK | INPCK | IMAXBEL | IXOFF;
    options.c_lflag = ECHOKE;
    options.c_oflag = ONOCR;
    
    7.6.2006 11:02 TimeMaster
    Rozbalit Rozbalit vše Re: komunikace s displayem pres seriovy port
    tak problem s 'a' je vyreseny, ja nevim jestli po ranu nevidim nebo jsem nejakej nablblej... radek v programu write (fd,"a",1) mluvi sam za sebe... no jinak prave jsem se v tom nejak hrabal a uz to celkem chodi.. ale mel bych par jinych otazek:
    1. v programu potrebuji vytvorit pole char a toto pole odeslat na seriovy port, potrebuji ale posilat prvni dva znaky jako hexa kod a potom obycejny text, hexa kod udava napriklad smazani displaye. Nevedel by nekdo jak vyvorit pole char abych do nej zadal ty hexa kody a potom za to pripojil text #define TEXT "ahoj" ? abych nemusel jak kokot psat to co uvidite dale v programu :)
    2.nejak nemuzu prijit na to jak pouzivat len() u fce write musim zadat i pocet odesilanych znaku write(fd,"a",1) - jeden znak - a do streamu fd, v pripade ze mam pole znaku napr. char c[] = {'a','h','o','j'}; a nechci zadavat pocet znaku (protoze pole budu potrebovat generovat ruzne dlouhe), zkousel jsem write (fd, c , len(c)) ale nevim proc nefunguje to :(

    pokus.c:(.text+0x254): undefined reference to `len' collect2: ld returned 1 exit status

    #include <sys/types.h>
    #include <sys/stat.h>
    #include <fcntl.h>
    #include <termios.h>
    #include <stdio.h>

    #define BAUDRATE B19200
    #define MODEMDEVICE "/dev/ttyUSB0"
    #define FALSE 0
    #define TRUE 1

    //text
    char UP[] = {0xFE,0x58,'s','i','p','k','a',' ','n','a','h','o','r','u'};
    char DOWN[] = {0xFE,0x58,'s','i','p','k','a',' ','d','o','l','u'};
    char LEFT[] = {0xFE,0x58,'s','i','p','k','a',' ','d','o','l','e','v','a'};
    char RIGHT[] = {0xFE,0x58,'s','i','p','k','a',' ','d','o','p','r','a','v','a'};
    char F1[] = {0xFE,0x58,'k','l','a','v','e','s','a',' ','F','1'};
    char F2[] = {0xFE,0x58,'k','l','a','v','e','s','a',' ','F','2'};
    char ENTER[] = {0xFE,0x58,'k','l','a','v','e','s','a',' ','e','n','t','e','r',' ',0x7E,' ','k','o','n','e','c'};

    void
    daemonize (void)
    {
    pid_t pid;

    close (2);
    close (1);
    close (0);
    pid = fork ();
    if (pid < 0)
    {
    perror ("Fork");
    exit (-1);
    }
    if (pid)
    exit (0);
    return;
    }
    volatile int STOP=FALSE;

    main()
    {
    int fd,c, res;
    struct termios oldtio,newtio;
    char buf[255];

    fd = open (MODEMDEVICE, O_RDWR | O_NOCTTY);
    if (fd <0) {perror(MODEMDEVICE); exit(-1); }
    tcgetattr(fd, &oldtio);
    bzero (&newtio, sizeof (newtio));
    cfmakeraw(&newtio);
    cfsetispeed(&newtio, BAUDRATE);
    cfsetospeed(&newtio, BAUDRATE);
    newtio.c_cc[VMIN] = 1;
    tcflush(fd, TCIFLUSH);
    tcsetattr(fd, TCSANOW, &newtio);

    daemonize();

    while (STOP==FALSE) { /* loop for input */
    res = read(fd,buf,255); /* returns after 5 chars have been input */
    buf[res]=0; /* so we can printf... */
    if (buf[0] == 'I') {write (fd, UP , 16);}
    if (buf[0] == 'J') {write (fd, DOWN , 14);}
    if (buf[0] == 'O') {write (fd, LEFT , 16);}
    if (buf[0] == 'E') {write (fd, RIGHT , 17);}
    if (buf[0] == 'N') {write (fd, F1 , 14);}
    if (buf[0] == 'M') {write (fd, F2 , 14);}
    if (buf[0] == 'H') {write (fd, ENTER , 25);STOP=TRUE;}
    }
    tcsetattr(fd,TCSANOW,&oldtio);
    }
    7.6.2006 18:16 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: komunikace s displayem pres seriovy port
    2.nejak nemuzu prijit na to jak pouzivat len() u fce write musim zadat i pocet odesilanych znaku write(fd,"a",1) - jeden znak - a do streamu fd, v pripade ze mam pole znaku napr. char c[] = {'a','h','o','j'}; a nechci zadavat pocet znaku (protoze pole budu potrebovat generovat ruzne dlouhe), zkousel jsem write (fd, c , len(c)) ale nevim proc nefunguje to :(
    Pokud pole znaků bude vždycky nějaký text, můžeš to pole udělat null-terminated a pro zjištění délky použít strlen().
    Quando omni flunkus moritati
    7.6.2006 20:33 Jan Martinek | skóre: 43 | blog: johny | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: komunikace s displayem pres seriovy port
    Zkus to napsat nějak v duchu tohohle:
    #include <stdio.h>
    #include <stdlib.h>
    #include <string.h>
    #include <stdint.h>
    
    int main(int argc, char **argv) {  
      char up[] =   "\xFE\x58sipka nahoru";
      char down[] = "\xFE\x58sipka dolu";
      char *tosend = NULL;
      int a = 'J';
      
      switch(a){      
        case 'I':
          tosend = strdup(up);
          break;
        case 'J':
          tosend = strdup(down);
          break;
        default:
          printf("Strange character\n");
          exit(-1);
      }
      
      printf("string length is %d\n", strlen(tosend));
      printf("%s", tosend);
      free(tosend);
      return 0;
    }
    
    Když to pustím pajpou do xxd, tak je vidět, jaký je obsah řetězce:
    $ ./a.out | xxd
    0000000: 7374 7269 6e67 206c 656e 6774 6820 6973  string length is
    0000010: 2031 320a fe58 7369 706b 6120 646f 6c75   12..Xsipka dolu
                       ^^^^
    
    8.6.2006 15:11 TimeMaster
    Rozbalit Rozbalit vše Re: komunikace s displayem pres seriovy port
    tak jsem zkoumal Tvuj priklad,ak by to mohlo vypadat a moc se mi hodi, u pouziti switch jsem si nebyl moc jisty, ale pouzit jsem ho chtel, tak jsem rad,ze to nemusim zjistovat.. :) poud spravne chapu, tak misto prirazovani acku hodnotu J do nej budu ukladat to pismenko ktere poleze poleze ze seriaku..
    8.6.2006 15:44 Jan Martinek | skóre: 43 | blog: johny | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: komunikace s displayem pres seriovy port
    Jojo, přesně tak jak říkáš - to 'J' (tedy hodnotu 74) jsem tam dal naschvál (natvrdo), abych to mohl nějak otestovat. Ve tvém případě tam půjde to, co přijde z portu.
    Možná bych měl doplnit (ale asi to víš), že když v C napíšeš řetězec (do uvozovek), tak překladač na konec přidá ještě ukončovací nulu, takže není třeba se o to starat.
    8.6.2006 10:36 TimeMaster
    Rozbalit Rozbalit vše Re: komunikace s displayem pres seriovy port
    diky vsem za rady, ja se zase budu chvili snazit a pak dam vedet jak to dopadlo :)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.