Vývojáři postmarketOS vydali verzi 24.06 tohoto před sedmi lety představeného operačního systému pro chytré telefony vycházejícího z optimalizovaného a nakonfigurovaného Alpine Linuxu s vlastními balíčky. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Na výběr jsou 4 uživatelská rozhraní: GNOME Shell, Phosh, KDE Plasma a Sxmo. Aktuálně podporovaných zařízení je 50.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.
Google Blog ČR informuje, že mobilní aplikaci Gemini a NotebookLM lze používat už také v Česku.
Byla vydána nová major verze 8 duálně licencovaného open source frameworku JUCE (Wikipedie, GitHub) pro vývoj multiplatformních audio aplikací.
Od 18. června bude možné předobjednat notebook DC-ROMA RISC-V LAPTOP II od společnosti DeepComputing s osmijádrovým 64-bit RISC-V AI CPU a s předinstalovaným Ubuntu.
Byla vydána verze 1.79.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Byly zveřejněny výsledky průzkumu (infografika) mezi uživateli FreeBSD.
Na konferenci DevConf.CZ 2024 je na stánku Furi Labs prezentován linuxový telefon FuriPhone FLX1. Jeho cena 499 dolarů.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2024-06 aneb Eclipse 4.32. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-2 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.
Playing 01 Hindemith- Viola sonata in F major, op.11 no.4 - I - Fantasie.flac. Cache fill: 0.00% (0 bytes) Audio file detected. ========================================================================== Trying to force audio codec driver family libmad... Opening audio decoder: [ffmpeg] FFmpeg/libavcodec audio decoders [flac @ 0x8607930]STREAM HEADER [flac @ 0x8607930] metadata block: flag = 0, type = 0, size = 34 [flac @ 0x8607930] Blocksize: 4608 .. 4608 (0) [flac @ 0x8607930] Framesize: 14 .. 10543 [flac @ 0x8607930] Samplerate: 44100 [flac @ 0x8607930] Channels: 2 [flac @ 0x8607930] Bits: 16 [flac @ 0x8607930] metadata block: flag = 0, type = 3, size = 342 [flac @ 0x8607930] metadata block: flag = 0, type = 4, size = 529 [flac @ 0x8607930] metadata block: flag = 1, type = 1, size = 3755 [flac @ 0x8607930]coding type: constant [flac @ 0x8607930]coding type: constant AUDIO: 44100 Hz, 2 ch, s16le, 800.0 kbit/56.69% (ratio: 100000->176400) Selected audio codec: [ffflac] afm:ffmpeg (FFmpeg FLAC audio decoder) ========================================================================== Checking audio filter chain for 44100Hz/2ch/s16le -> 44100Hz/2ch/s16le... AF_pre: 44100Hz/2ch/s16le AO: [oss] 44100Hz 2ch s16le (2 bps) Building audio filter chain for 44100Hz/2ch/s16le -> 44100Hz/2ch/s16le... Video: no video Starting playback... [flac @ 0x8607930]coding type: constant [flac @ 0x8607930]coding type: constant [flac @ 0x8607930]coding type: constant ...Řádek
[flac @ 0x8607930]coding type: constant
se vypíše mnohokrát, ale soubor se zdárně (neslyším chyby) přehrává. Je to normální nebo je chyba v souboru či snad dokonce v mplayeru? Při posunu ve skladbě (šipkami) se vypisuje [flac @ 0x8607930]FRAME HEADER not here
.
$ mplayer 1.flac MPlayer 1.0pre8-4.1.1 (C) 2000-2006 MPlayer Team CPU: AMD Athlon(tm) 64 Processor 3000+ (Family: 15, Model: 47, Stepping: 0) CPUflags: MMX: 1 MMX2: 1 3DNow: 1 3DNow2: 1 SSE: 1 SSE2: 1 Přeloženo pro CPU x86 s rozšířeními: MMX MMX2 3DNow 3DNowEx SSE SSE2 93 audio & 211 video kodeků /usr/share/fonts/dejavu/DejaVuSans.ttf doesn't look like a font description, ignoring. Nemohu načíst font: /usr/share/fonts/dejavu/DejaVuSans.ttf Přehrávám 1.flac Detekován formát souboru Audio file. ========================================================================== Otevírám audio dekodér: [ffmpeg] FFmpeg/libavcodec audio decoders AUDIO: 44100 Hz, 2 ch, s16le, 800.0 kbit/56.69% (ratio: 100000->176400) Vybrán audio kodek: [ffflac] afm: ffmpeg (FFmpeg FLAC audio decoder) ========================================================================== alsa-init: using device default alsa: 44100 Hz/2 channels/4 bpf/65536 bytes buffer/Signed 16 bit Little Endian AO: [alsa] 44100Hz 2ch s16le (2 bytes per sample) Video: Žádné video Začínám přehrávat... A: 8.1 (08.0) of 32.0 (32.0) 0.3%Dělají to všechny FLACy, nebo jsi zkoušel jen jeden? Pokud máš jen jeden, můžu někam uploadnout ten to mi jde...
[flac @ 0xb8dcb0]FRAME HEADER not here
MPlayer 1.0pre7-2.95.4 (C) 2000-2005 MPlayer Team CPU: Intel Pentium 4/Xeon Willamette (Family: 8, Stepping: 3) Detected cache-line size is 64 bytes CPUflags: MMX: 1 MMX2: 1 3DNow: 0 3DNow2: 0 SSE: 1 SSE2: 1 Compiled with runtime CPU detection - WARNING - this is not optimal! To get best performance, recompile MPlayer with --disable-runtime-cpudetection. Playing 01 Dani California.flac. Audio file detected. ========================================================================== Opening audio decoder: [ffmpeg] FFmpeg/libavcodec audio decoders [flac @ 0x859c370]STREAM HEADER [flac @ 0x859c370] metadata block: flag = 0, type = 0, size = 34 [flac @ 0x859c370] Blocksize: 4608 .. 4608 (0) [flac @ 0x859c370] Framesize: 14 .. 15922 [flac @ 0x859c370] Samplerate: 44100 [flac @ 0x859c370] Channels: 2 [flac @ 0x859c370] Bits: 16 [flac @ 0x859c370] metadata block: flag = 0, type = 4, size = 40 [flac @ 0x859c370] metadata block: flag = 1, type = 1, size = 4096 [flac @ 0x859c370]coding type: constant [flac @ 0x859c370]coding type: constant AUDIO: 44100 Hz, 2 ch, s16le, 800.0 kbit/56.69% (ratio: 100000->176400) Selected audio codec: [ffflac] afm:ffmpeg (FFmpeg FLAC audio decoder) ========================================================================== Checking audio filter chain for 44100Hz/2ch/s16le -> 44100Hz/2ch/s16le... AF_pre: 44100Hz/2ch/s16le AO: [oss] 44100Hz 2ch s16le (2 bps) Building audio filter chain for 44100Hz/2ch/s16le -> 44100Hz/2ch/s16le... Video: no video Starting playback... [flac @ 0x859c370]coding type: constant [flac @ 0x859c370]coding type: constant [flac @ 0x859c370]coding type: constant [flac @ 0x859c370]coding type: constant
Tiskni Sdílej: