Lennart Poettering se na Mastodonu rozepsal o novince v systemd, na které pracuje: systemd bude umět nabootovat z obrazu disku staženého pomocí HTTP v rámci initrd.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2025.2. Nově lze zálohovat také na Google Drive a Microsoft OneDrive.
V kinech aktuálně běží animovaný film Kočičí odysea, v originálu Flow, (Wikipedie) vytvořený v Blenderu. Film získal řadu ocenění a má dvě nominace na Oscary 2025. Na ČSFD má 80 %. Režisérem je Gints Zilbalodis. Rozhovor s režisérem na stránkách Blenderu.
Oficiálně byla vydána (Mastodon, 𝕏) třetí RC verze GIMPu 3.0. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu. GIMP je nově k dispozici také ve formátu AppImage.
Nejnovějším projektem Blender Studia je herní projekt DogWalk. Cílem projektu je prozkoumat možnosti a vylepšit spolupráci Blenderu s herním enginem Godot a vytvořit jednoduchou hru. Jde o jejich druhý herní projekt. Prvním byla hra Yo Frankie! (projekt Apricot) postavená na již nevyvíjeném Blender Game Enginu.
Byla vydána verze 0.83 telnet a ssh klienta PuTTY. Podrobnosti v přehledu nových vlastností a oprav chyb a Change Logu. Vypíchnuta je podpora výměny klíčů pomocí postkvantového algoritmus ML-KEM.
Hector "marcan" Martin z Asahi Linuxu skončil jako upstream vývojář linuxového jádra. Štafetu po něm převzal Janne Grunau z Asahi Linuxu.
PlayStation Network (PSN) má již několik hodin, vlastně celou sobotu, masivní výpadek (Stav služby PSN, X).
Vývojáři open source storage platformy TrueNAS oznámili, že s verzí 25.04 s kódovým názvem Fangtooth končí TrueNAS CORE postavený na FreeBSD a TrueNAS SCALE postavený na Linuxu. Jejich společným pokračováním bude TrueNAS Community Edition postavený na Linuxu.
Mapy Google dnes slaví 20 let. Spuštěny byly 8. února 2005. Svět se přesunul od papírových map k digitálním. A ke Street View, Live View, Immersive View, …
root@localhost ~]# valknut
valknut: Symbol `_ZN7CSocket9m_TrafficE' has different size in shared object, consider re-linking
Checking xml version ...
Compiled for '20613' using '20617'
Checking dclib version ...
Using '0.3.7'
Checking Qt (TM) version ...
Compiled for '3.3.3' using '3.3.4'
Checking Qt (TM) privates ...
private test ok !
I/O warning : failed to load external entity "dcgui.cfg"
I/O warning : failed to load external entity "/emoticons.xml"
CRASH CRASH CRASH
crash
a hotovo. Objeví se pslash screen, ale zamrzne a nic dalšího se neděje. Nevíte někdo co s tím?
Kozzi, máš úplně novou verzi ldcpp? Já jsem se musel vrátit k několik týdnů staré (hlásí se jako 0.674 - má ještě takové ty barevnější ikonky více ve stylu Windows), protože nová verze byla děsně zabržděná a téměř nepoužitelná. Pravda je, že se snažím vždy omezit počet připojených hubů na 4 - 5, protože pak začíná lézt citelně nahoru vytížení procesoru.
Pokud jde o Valknut, ten se tvářil, jakože funguje, ale když se mi s ním něco povedlo stáhnout, tak to byl zázrak. LinuxDC++ naproti tomu funguje skvěle, i když neumí hledat na nepřipojených hubech a neumí segmentované stahování.
Tiskni
Sdílej: