abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 20:44 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 17:22 | Nová verze

    3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:22 | Komunita

    Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:11 | Komunita

    V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:33 | IT novinky

    Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    včera 10:55 | IT novinky

    Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    13.7. 17:55 | Zajímavý projekt

    Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    11.7. 16:44 | Komunita

    Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    11.7. 14:55 | Humor

    McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    11.7. 00:11 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (59%)
     (26%)
     (7%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (4%)
    Celkem 397 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    Dotaz: dynamicke pridavani diskovych oddilu

    6.11.2006 10:45 ch-in-A | skóre: 13 | blog: Zapisky_silencovy | Praha
    dynamicke pridavani diskovych oddilu
    Přečteno: 132×
    dobry den chtel bych se zeptat, jaky mate nazor na pouziti loopbacku pro reseni dynamickeho pridavani/odebirani "diskovych oddilu"

    mam k dispozici iscsi sdilene pole a sluzby clusteruji pomoci heartbeatu a to tak, ze vzdy jen jeden node poskytuje vsechny sluzby

    moje predstava je takova, ze by system byl na lokalnich discich nodu a sdilena data by byla na imidzich na sdilenem poli ktere by se pripojovaly pres loopback. pro uplnost dodavam, ze pole jsou dve a jeste bezi lokalne v raidu 1 - mirror, tj. finalne pracuji se zarizenimi mdX.

    duvod pouziti imidzi a ne beznych oddilu je ten, ze nejsem schopen dopredu odhadnout kolik a jak velke udelat jednotlive diskove oddily

    vim ze pro pruznou praci s diskovymi kapacitami a oddily se pouziva lvm ale obavam ze ze by diky slozitosti lvm nebylo jednoduche pri nejake havarii dat vse zase rychle do poradku.

    zajimalo by me, jestli nepoklesne pri pouziti dejmetomu 5 loopbacku nejak zasadne vykon disku a jestli cely tento muj napad neni akorat cestou do pekel :@)
    -- RTFRFC --

    Odpovědi

    6.11.2006 18:45 JF | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: dynamicke pridavani diskovych oddilu
    Problem s loopbacky se kdysi resil u Stackera: http://cmp.felk.cvut.cz/~pisa/dmsdos/

    Dulezite je vedet, jak to s temi loopbacky myslis? Pokud chces 5 loopbacku zanorenych do sebe, tak to by asi byla katastrofa.

    Ale 5 loopbacku v jednom oddilu zase tak spatne reseni neni. Ten stacker behal velmi slusne a to na z dnesniho pohledu pekne sunce. (Pro neznale Stacker si vytvarel soubor, ktery se po nahrani ovladace choval jako disk. A navic se to muselo komprimovet/dekomprimovat za behu.)

    Loopbacky celkem v pohode pouziva i komercni system pro virtualni pocitace.

    Ale pri urcite extremni zatezi to asi zpomalovat muze.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.