Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 211. sraz, který proběhne v pátek 19. září od 18:00 ve Studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Na srazu proběhne přednáška Jiřího Eischmanna o nové verzi prostředí GNOME 49. Nemáte-li možnost se zúčastnit osobně, přednáškový blok bude opět streamován živě na server VHSky.cz a následně i zpřístupněn záznam.
Microsoft se vyhnul pokutě od Evropské komise za zneužívání svého dominantního postavení na trhu v souvislosti s aplikací Teams. S komisí se dohodl na závazcích, které slíbil splnit. Unijní exekutivě se nelíbilo, že firma svazuje svůj nástroj pro chatování a videohovory Teams se sadou kancelářských programů Office. Microsoft nyní slíbil jasné oddělení aplikace od kancelářských nástrojů, jako jsou Word, Excel a Outlook. Na Microsoft si
… více »Samba (Wikipedie), svobodná implementace SMB a Active Directory, byla vydána ve verzi 4.23.0. Počínaje verzí Samba 4.23 jsou unixová rozšíření SMB3 ve výchozím nastavení povolena. Přidána byla podpora SMB3 přes QUIC. Nová utilita smb_prometheus_endpoint exportuje metriky ve formátu Prometheus.
Správcovský tým repozitáře F-Droid pro Android sdílí doporučení, jak řešit žádosti o odstranění nelegálního obsahu. Základem je mít nastavené formální procesy, vyhrazenou e-mailovou adresu a být transparentní. Zdůrazňují také důležitost volby jurisdikce (F-Droid je v Nizozemsku).
Byly publikovány informace o další zranitelnosti v procesorech. Nejnovější zranitelnost byla pojmenována VMScape (CVE-2025-40300, GitHub) a v upstream Linuxech je již opravena. Jedná se o variantu Spectre. KVM host může číst data z uživatelského prostoru hypervizoru, např. QEMU.
V červenci loňského roku organizace Apache Software Foundation (ASF) oznámila, že se částečně přestane dopouštět kulturní apropriace a změní své logo. Dnes bylo nové logo představeno. "Indiánské pírko" bylo nahrazeno dubovým listem a text Apache Software Foundation zkratkou ASF. Slovo Apache se bude "zatím" dál používat. Oficiální název organizace zůstává Apache Software Foundation, stejně jako názvy projektů, například Apache HTTP Server.
Byla vydána (𝕏) srpnová aktualizace aneb nová verze 1.104 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.104 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Spotify spustilo přehrávání v bezztrátové kvalitě. V předplatném Spotify Premium.
Spoluzakladatel a předseda správní rady americké softwarové společnosti Oracle Larry Ellison vystřídal spoluzakladatele automobilky Tesla a dalších firem Elona Muska na postu nejbohatšího člověka světa. Hodnota Ellisonova majetku díky dnešnímu prudkému posílení ceny akcií Oraclu odpoledne vykazovala nárůst o více než 100 miliard dolarů a dosáhla 393 miliard USD (zhruba 8,2 bilionu Kč). Hodnota Muskova majetku činila zhruba 385 miliard dolarů.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-09 aneb Eclipse 4.37. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
, stahnul jsem si lanucher , ten si stahnul nějaké soubory a pak mi řekl že mohu hrát , jenže hra okamžitě spadla a v error logu mám toto :
If you know your video card support this capabilities, try updating your video drivers to the last available version. [Game][game_client.cpp(518)] Engine3D::Renderizer::get_active_renderizer()->finish_graphics_system() [GameClient][game_client.cpp(616)] Needed OpenGL extensions not found: S3TC textures (GL_EXT_texture_compression_s3tc) S3TC textures (GL_S3_s3tc)mám Ubuntu 7.04 , Ati radeon 9200 (Open source ovladače ) , A nevim jestli kvůli tét hře budu muset shánět Propertiální ovladače nebo stačí jen něco doinstalovat . Děkuju za pomoc
[RenderizerGL][renderizer_gl_x11.cpp(158)] X Server vendor: The X.Org Foundation [RenderizerGL][renderizer_gl_x11.cpp(162)] X Server release: 7.2.0 [RenderizerGL][renderizer_gl.cpp(401)] Got a 24 bit visual with a 24 bit depth buffer [RenderizerGL][renderizer_gl.cpp(429)] Resolutions: 1024x768x16 832x624x16 800x600x16 [RenderizerGL][renderizer_gl.cpp(451)] OpenGL vendor: Tungsten Graphics, Inc. [RenderizerGL][renderizer_gl.cpp(452)] OpenGL renderer: Mesa DRI R200 20060602 AGP 8x x86/MMX+/3DNow!+/SSE TCL [RenderizerGL][renderizer_gl.cpp(453)] OpenGL version: 1.3 Mesa 6.5.2 [RenderizerGL][renderizer_gl_extensions_loader.cpp(202)] Detected OpenGL extensions: GL_ARB_imaging, GL_ARB_multisample, GL_ARB_multitexture, GL_ARB_point_parameters, GL_ARB_texture_compression, GL_ARB_texture_cube_map, GL_ARB_texture_env_add, GL_ARB_texture_env_combine, GL_ARB_texture_env_dot3, GL_ARB_texture_mirrored_repeat, GL_ARB_texture_rectangle, GL_ARB_vertex_buffer_object, GL_ARB_vertex_program, GL_EXT_blend_func_separate, GL_EXT_draw_range_elements, GL_EXT_fog_coord, GL_EXT_secondary_color, GL_EXT_separate_specular_color, GL_EXT_stencil_wrap, GL_EXT_texture_compression_s3tc, GL_EXT_texture_edge_clamp, GL_EXT_texture_filter_anisotropic, GL_EXT_texture_lod_bias, GL_SGIS_generate_mipmap, GL_SGIS_texture_lod [ResourceManager][resource_manager.cpp(277)] memory retriever is ready [ResourceManager][resource_manager.cpp(277)] disk retriever is ready [ResourceManager][resource_manager.cpp(277)] http retriever is ready [SDB_File][sdb_file.cpp(1183)] SDB: ../data0.sdb(0.15 MB), fragmentation: 0.04% [SDB_File][sdb_file.cpp(1183)] SDB: ../data1.sdb(0.52 MB), fragmentation: 0.00% [SDB_File][sdb_file.cpp(1183)] SDB: ../data2.sdb(0.00 MB), fragmentation: 0.00% [SDB_File][sdb_file.cpp(1183)] SDB: ../data3.sdb(3.58 MB), fragmentation: 0.03% [SDB_File][sdb_file.cpp(1183)] SDB: ../data4.sdb(0.00 MB), fragmentation: 0.00% [SDB_File][sdb_file.cpp(1183)] SDB: ../data5.sdb(1.14 MB), fragmentation: 0.05% [ResourceManager][resource_manager.cpp(277)] disk retriever is ready [Resource_RESOURCE_LIST][resource_list.cpp(35)] Got resource list: 10588 resources available [EntitySystem][entity_system.cpp(104)] Entity system ready to shutdownno a tady je crash log : ( :
libs/libcore_client.so(_ZN10ClientBase14save_backtraceEv+0x7e) [0xb7e09cfe] libs/libcore_client.so(_ZN10ClientBase12client_crashEi+0x17) [0xb7e0a0a7] [0xffffe420] /usr/lib/dri/r200_dri.so [0xb6b376ce] /usr/lib/dri/r200_dri.so(_ae_loopback_array_elt+0xe4) [0xb6a95464] /usr/lib/dri/r200_dri.so [0xb6bd05b9] /usr/lib/dri/r200_dri.so(_tnl_DrawArrays+0x11b) [0xb6bd08db] libs/libopengl_api.so(_ZN8Engine3D12RenderizerGL22render_surface_elementEPNS_10RenderList14SurfaceElementEPNS_25ObjectRenderingParametersE+0xf39) [0xb77a51d9] libs/libopengl_api.so(_ZN8Engine3D12RenderizerGL11render_meshEPNS_4MeshEP8Matrix4D+0xd9) [0xb7780dd9] libs/libopengl_api.so(_ZN8Engine3D12RenderizerGL15render_gui_meshEffPNS_4MeshEPKSt6vectorI10BitmapBaseSaIS4_EEPKS3_I13StringElementSaIS9_EEf+0x114) [0xb7780f84] libs/libgui_extension.so(_ZN3GUI16Drawable_GUIMesh15render_internalEv+0xd9) [0xb798f379] libs/libgui.so(_ZN3GUI8Drawable6renderEv+0x36) [0xb7a784a6] libs/libgui.so(_ZN3GUI6Widget11draw_signalENS_9AreaCoordE+0x138) [0xb7a4c218] libs/libgui.so(_ZN3GUI6Widget11draw_signalENS_9AreaCoordE+0x17e) [0xb7a4c25e] libs/libgui.so(_ZN3GUI6Widget11draw_signalENS_9AreaCoordE+0x17e) [0xb7a4c25e] libs/libgui.so(_ZN3GUI6Widget11draw_signalENS_9AreaCoordE+0x17e) [0xb7a4c25e] libs/libgui.so(_ZN3GUI6Widget11draw_signalENS_9AreaCoordE+0x17e) [0xb7a4c25e] libs/libgui.so(_ZN3GUI6Widget11draw_signalEv+0x83) [0xb7a4c533] libs/libcommon_entities.so(_ZN13DisplayEntity15show_next_frameEv+0x81) [0xb7c30931] libs/libregnum_client.so(_ZN10GameClient7iterateEv+0x42) [0xb7f9ba82] libs/libcore_client.so(_ZN8MainLoop7iterateEv+0x28) [0xb7e18e78] libs/libresource_system.so(_ZN15ResourceManager12get_resourceEi+0x313) [0xb787ac23] libs/libresource_system_extension.so(_ZN14TextureManager21get_texture_inmediateEi+0x9a) [0xb781ad1a] libs/libresource_system_extension.so [0xb7822542] libs/liblua51.so [0xb73186be] libs/liblua51.so [0xb732d703] libs/liblua51.so [0xb7318fd5] libs/liblua51.so [0xb7311f41] libs/liblua51.so [0xb7317ac0] libs/liblua51.so [0xb73196e5] libs/liblua51.so(lua_pcall+0x69) [0xb7311fb9] libs/libentity_system.so(_ZN9LuaEntity4callEii+0xac) [0xb7607bcc] libs/libcommon_entities.so(_ZN13LoadingScreen15creation_notifyEP7Message+0xaa3) [0xb7c2c7c3] libs/libentity_system.so(_ZN13EntityManager32initialize_entity_as_custom_typeEPKciS1_P7MessageP6Entity+0x59f) [0xb75f394f] libs/libentity_system.so(_ZN13EntityManager17initialize_entityEPKciP7Message+0x42) [0xb75f4372] libs/libregnum_client.so(_ZN10GameClient19initialize_entitiesEv+0x2550) [0xb7fa3060] libs/libregnum_client.so(_ZN10GameClient4initEiPPc+0x620) [0xb7fa5b50] libs/libregnum_client.so(_ZN10GameClientC1EiPPc+0xc8) [0xb7fa6b38] ./game(main+0x37) [0x8048b57] /lib/tls/i686/cmov/libc.so.6(__libc_start_main+0xdc) [0xb70a5ebc] ./game(__gxx_personality_v0+0x61) [0x8048a81]no a nevim "v" cem je chyba
Tiskni
Sdílej: