sudo-rs, tj. sudo a su přepsané do programovacího jazyka Rust, již obsaženo v Ubuntu 25.10, bylo vydáno ve verzi 0.2.10. Opraveny jsou 2 bezpečnostní chyby.
Kaspersky pro Linux je nově k dispozici také pro domácí uživatele.
Společnost Avalonia UI oznámila, že pracuje na .NET MAUI pro Linux a webový prohlížeč. Vyzkoušet lze demo v prohlížeči. Když bude backend stabilní, bude vydán jako open source pod licencí MIT.
Byl vydán Mozilla Firefox 145.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Ukončena byla podpora 32bitového Firefoxu pro Linux. Přidána byla podpora Matrosky. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 145 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Lidé.cz (Wikipedie) jsou zpět jako sociální síť s "ambicí stát se místem pro kultivované debaty a bezpečným online prostředím".
Byla vydána nová verze 4.4 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.
Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.
Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.
Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.
# prefork MPM [THIS IS THE DEFAULT]
< IfModule mpm_prefork_module>
# AcceptMutex fcntl
# CoreDumpDirectory /tmp
# EnableExceptionHook Off
# ListenBacklog 511
# LockFile logs/accept.lock
MaxClients 1024
# MaxMemFree 0
MaxRequestsPerChild 0
# PidFile /var/run/httpd.pid
# ReceiveBufferSize 0
# ScoreBoardFile logs/apache_runtime_status
# SendBufferSize 0
ServerLimit 1024
StartServers 20
MinSpareServers 5
MaxSpareServers 10
< /IfModule>
# worker MPM
# MaxSpareThreads: Maximum number of idle threads
# MinSpareThreads: Minimum number of idle threads available to handle request spikes
# ThreadLimit: Sets the upper limit on the configurable number of threads per child process
# ThreadsPerChild: Number of threads created by each child process
# ThreadStackSize: The size in bytes of the stack used by threads handling client connections
< IfModule mpm_worker_module>
#AcceptMutex fcntl
#CoreDumpDirectory /tmp
#EnableExceptionHook Off
#ListenBacklog 511
#LockFile logs/accept.lock
MaxClients 1024
#MaxMemFree 0
MaxRequestsPerChild 0
MaxSpareThreads 75
MinSpareThreads 25
#PidFile /var/run/httpd.pid
#ReceiveBufferSize 0
# ScoreBoardFile logs/apache_runtime_status
#SendBufferSize 0
ServerLimit 1024
StartServers 20
#ThreadLimit 64
ThreadsPerChild 25
#ThreadStackSize 32768
< /IfModule>
# event MPM
< IfModule mpm_event_module>
# AcceptMutex fcntl
# CoreDumpDirectory /tmp
# EnableExceptionHook Off
# ListenBacklog 511
# LockFile logs/accept.lock
# MaxClients 256
# MaxMemFree 0
MaxRequestsPerChild 1000
MaxSpareThreads 75
MinSpareThreads 25
# PidFile /var/run/httpd.pid
# ReceiveBufferSize 0
# ScoreBoardFile logs/apache_runtime_status
# SendBufferSize 0
#ServerLimit 256
StartServers 20
#ThreadLimit 64
ThreadsPerChild 25
#ThreadStackSize 32768
< /IfModule>
Tiskni
Sdílej: