Lidé.cz (Wikipedie) jsou zpět jako sociální síť s "ambicí stát se místem pro kultivované debaty a bezpečným online prostředím".
Byla vydána nová verze 4.4 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.
Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.
Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.
Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.
Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …
Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i
… více »Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.50.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.
# prefork MPM [THIS IS THE DEFAULT]
< IfModule mpm_prefork_module>
# AcceptMutex fcntl
# CoreDumpDirectory /tmp
# EnableExceptionHook Off
# ListenBacklog 511
# LockFile logs/accept.lock
MaxClients 1024
# MaxMemFree 0
MaxRequestsPerChild 0
# PidFile /var/run/httpd.pid
# ReceiveBufferSize 0
# ScoreBoardFile logs/apache_runtime_status
# SendBufferSize 0
ServerLimit 1024
StartServers 20
MinSpareServers 5
MaxSpareServers 10
< /IfModule>
# worker MPM
# MaxSpareThreads: Maximum number of idle threads
# MinSpareThreads: Minimum number of idle threads available to handle request spikes
# ThreadLimit: Sets the upper limit on the configurable number of threads per child process
# ThreadsPerChild: Number of threads created by each child process
# ThreadStackSize: The size in bytes of the stack used by threads handling client connections
< IfModule mpm_worker_module>
#AcceptMutex fcntl
#CoreDumpDirectory /tmp
#EnableExceptionHook Off
#ListenBacklog 511
#LockFile logs/accept.lock
MaxClients 1024
#MaxMemFree 0
MaxRequestsPerChild 0
MaxSpareThreads 75
MinSpareThreads 25
#PidFile /var/run/httpd.pid
#ReceiveBufferSize 0
# ScoreBoardFile logs/apache_runtime_status
#SendBufferSize 0
ServerLimit 1024
StartServers 20
#ThreadLimit 64
ThreadsPerChild 25
#ThreadStackSize 32768
< /IfModule>
# event MPM
< IfModule mpm_event_module>
# AcceptMutex fcntl
# CoreDumpDirectory /tmp
# EnableExceptionHook Off
# ListenBacklog 511
# LockFile logs/accept.lock
# MaxClients 256
# MaxMemFree 0
MaxRequestsPerChild 1000
MaxSpareThreads 75
MinSpareThreads 25
# PidFile /var/run/httpd.pid
# ReceiveBufferSize 0
# ScoreBoardFile logs/apache_runtime_status
# SendBufferSize 0
#ServerLimit 256
StartServers 20
#ThreadLimit 64
ThreadsPerChild 25
#ThreadStackSize 32768
< /IfModule>
Tiskni
Sdílej: