Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Především v dotazu chvíli mluvíte o slaxu, chvíli o Slackware, takže mám pocit, že jste si nevšiml, že jsou to dvě různé distribuce (i když vycházejí ze stejného základu).
ale sem lama a potřeboval bych buď příručku nebo jen body čehože se to mám při instalaci vyvarovat a co je důležité nastavit (jako třeba co mám kde nakonfigurovat) abych zas u instalace nestrávil 3 dny jako posledně
Dobře míněná rada od člověka, který Slackware používal sedm a půl roku jako hlavní distribuci: pokud vám nestačí ten popis, který je přímo v dokumentaci, nepouštějte se do toho. Nainstalujte si raději nějakou přívětivější a pohodlnější distribuci, naučte se s Linuxem pracovat a spravovat ho a teprve potom, budete-li mít ještě zájem, se ke Slackware vraťte.
slax sem si vybral protože na něj slyším samou chválu
Přesně tohle je důvod, proč jsem tak alergický na nekriticky obdivné příspěvky v diskusích ohledně "hardcore" distribucí. Začátečník si to přečte, usoudí, že Slackware je ta jediná správná cesta, jak se naučit pracovat s Linuxem, a pak se nestačí divit.
Slackware je ta jediná správná cesta, jak se naučit pracovat s Linuxem, a pak se nestačí divit.
Záleží na tom, co definujem jako "pracovat s linuxem". Pokuď to bude něco ve smyslu "prostě jenom používat počítač aniž bych se musel něco nového učit a vůbec muset vědět o tom, že tam mám nějakej OS" tak Slackware rozhodně tou správnou cestou neni. Pokuď ovšem pod danym pojmem budem rozumnět něco ve smyslu "chtěl bych se naučit se systémem pracovat tak, abych mohl využít jeho výhody oproti jiným OS (a naučit se žít s jeho nevýhodami)", tak je IMHO Slackware jednou z těch lepších cest.
Samozřejmě, že jsem si vědom toho, že s největší pravděpodobností ten člověk dostane systém velmi brzo do nepoužitelnýho stavu, spousta věcí, který by např. v openSUSE fungovaly mu nebude fungovat atd. Na druhou stranu bude mít rozumný důvod seznámit se s UNIXovými nástroji (a UNIXovou "strukturou a filozofií" vůbec), se kterými se "normální smrtelník" dneska nemusí vůbec setkat.
Střední cesta: "nainstaluju plně funkční linux (SUSE, Mandrivu, Ubuntu, ...) a pak se začnu zajímat jak to vlastně funguje" dle mých zkušeností totiž není příliš častá. Prostě čím víc se v tom člověk začně šťourat, tím vic se toho dozví.
A já důvod proč používat linuxu vidim právě v tom, využít to co má oproti jiným OS (teď konkrétně Windows) navíc/lepší. Pokuď se spokojím s tim, že budu vědět, kde co naklikat aniž bych se příliš zajímal o to co vlastně ty které "kliky" znamenají, můžu zůstat u Windows. A to teď nemyslim směrem k Windows nijak hanlivě, spíš naopak - u Windows dostanu více funkčnosti a míň problémů...
Ne. Trvám na tom, že z metodického hlediska Slackware není vhodná cesta, jak začít s Linuxem. A to říkám jako člověk, který s Linuxem na Slackware začínal, takže vím, o čem mluvím. Jenže to jsem měl jednak za sebou dva roky používání Ultrixu ve škole, jednak nic vhodnějšího tehdy neexistovalo. Dnes je situace úplně jiná a proto bych Slackware začátečníkovi určitě nedoporučil.
Samozřejmě, že jsem si vědom toho, že s největší pravděpodobností ten člověk dostane systém velmi brzo do nepoužitelnýho stavu
Probléme je mimo jiné už v tom, že je nemalá pravděpodobnost, že ho vůbec nedostane do použitelného stavu.
lilo
. Jak ho nakonfigurovat? Viz třeba LILO mini-HOWTO.
Slack uz podla mna zacina umierat … malo balikov, ziadne riesenie zavislosti...
V tom případě "umírá" už od svého vzniku. :-) Ne, vážně, tohle bych rozhodně nepovažoval za předzvěst umírání. Slackware je prostě specifická distribuce s poněkud specifickým přístupem a poněkud specifickou filosofií.
Tiskni
Sdílej: