Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2025.2. Nově lze zálohovat také na Google Drive a Microsoft OneDrive.
V kinech aktuálně běží animovaný film Kočičí odysea, v originálu Flow, (Wikipedie) vytvořený v Blenderu. Film získal řadu ocenění a má dvě nominace na Oscary 2025. Na ČSFD má 80 %. Režisérem je Gints Zilbalodis. Rozhovor s režisérem na stránkách Blenderu.
Oficiálně byla vydána (Mastodon, 𝕏) třetí RC verze GIMPu 3.0. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu. GIMP je nově k dispozici také ve formátu AppImage.
Nejnovějším projektem Blender Studia je herní projekt DogWalk. Cílem projektu je prozkoumat možnosti a vylepšit spolupráci Blenderu s herním enginem Godot a vytvořit jednoduchou hru. Jde o jejich druhý herní projekt. Prvním byla hra Yo Frankie! (projekt Apricot) postavená na již nevyvíjeném Blender Game Enginu.
Byla vydána verze 0.83 telnet a ssh klienta PuTTY. Podrobnosti v přehledu nových vlastností a oprav chyb a Change Logu. Vypíchnuta je podpora výměny klíčů pomocí postkvantového algoritmus ML-KEM.
Hector "marcan" Martin z Asahi Linuxu skončil jako upstream vývojář linuxového jádra. Štafetu po něm převzal Janne Grunau z Asahi Linuxu.
PlayStation Network (PSN) má již několik hodin, vlastně celou sobotu, masivní výpadek (Stav služby PSN, X).
Vývojáři open source storage platformy TrueNAS oznámili, že s verzí 25.04 s kódovým názvem Fangtooth končí TrueNAS CORE postavený na FreeBSD a TrueNAS SCALE postavený na Linuxu. Jejich společným pokračováním bude TrueNAS Community Edition postavený na Linuxu.
Mapy Google dnes slaví 20 let. Spuštěny byly 8. února 2005. Svět se přesunul od papírových map k digitálním. A ke Street View, Live View, Immersive View, …
Hector "marcan" Martin, vedoucí projektu Asahi Linux aneb Linux na Apple Siliconu, skončil jako upstream vývojář linuxového jádra. Se slovy "už nemám žádnou důvěru v proces vývoje jádra … další vývoj Apple/ARM bude pokračovat downstream" odstranil své jméno ze souboru MAINTAINERS. Důvodem jsou neshody kolem Rustu v linuxovém jádru [Hacker News, No rust code in kernel/dma, please.].
$ tar -czf archiv.tgz soubor (+ nejake parametry nebo jiny prikaz)
...
$ tar -xzf archiv.tgz
$ ls
soubor
Předem díky 
tar -xzf archiv.tgz && rm archiv.tgz
?
Nevím, jestli je to řešení vašeho problému, ale můžete udělat takový script, jaký májí třeba drivery nvidie. Tedy shellový script, na jehož konci bude ten tgz zapsaný. Po spuštění tohoto shellu vykopírujte ten tgz, rozbalte a smažte sebe sama. Tedy něco ve smyslu:
#/bin/bash tail -n +5 $0 | tar -xvzf - 2> /dev/null rm -f $0 exit @#$%@#$%binarnitgz#@#$@%@$
tar+gzip archív který by se…tar.gz archiv jsou data, ne program. Takže žádné „by se“ tam nemůže fungovat, jedině „někdo ho“ – tzn. nějaký program by jej smazal. Pokud vím, tar.gz žádný autodestrukční příznak, který by rozbalující program instruoval, že má archiv po rozbalení smazat, neexistuje (a těžko ho někdo bude implementovat, bere se to, že uživatel sám chce rozhodovat o tom, co se souborem chce dělat). Pokud mermomocí potřebujete autodestrukční balík, vytvořte si shell skript, který bude tar.gz obsahovat v sobě (podobně, jako bývají šířeny některé instalační programy pro Linux) a který se na závěr zničí. Google vám určitě na dotaz „self extracting shell“ něco napoví. No a pokud nepotřebujete ten tar, použijte
$ gzip soubor $ ungzip soubor.gz $ ls soubornebo pro více souborů (podle
man
u)
$ gzip -c soubor1 > soubory.gz $ gzip -c soubor2 >> soubory.gz $ ungzip soubory.gz $ ls soubor1 soubor2
No, ja k tomu dodam jen to, ze autory self extracting shell archivu by meli bez milosti vystrilet (nez se premnozi).To se s mou odpovědí nevylučuje. Pokud někdo potřebuje takovou šílenost, jako sebedestrukční balíček, třeba mu nebude vadit ani to, že po výrobě takového balíku bude zastřelen
tar … && rm …
právě použít nechci“) jsem to asi měl napsat znovu.
Tiskni
Sdílej: