abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:11 | Bezpečnostní upozornění

    V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 14:00 | IT novinky

    Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    dnes 12:33 | Zajímavý software

    Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 03:33 | IT novinky

    Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:11 | Nová verze

    Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 16:33 | IT novinky

    Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 15:55 | Nová verze

    Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.10. 23:55 | Komunita

    Ubuntu 26.04 LTS bude (𝕏) Resolute Raccoon (rezolutní mýval).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    6.10. 21:00 | Nová verze

    Netwide Assembler (NASM) byl vydán v nové major verzi 3.00. Přehled novinek v poznámkách k vydání v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (38%)
     (46%)
     (15%)
     (17%)
     (21%)
     (15%)
     (17%)
     (15%)
     (15%)
    Celkem 198 hlasů
     Komentářů: 13, poslední dnes 07:41
    Rozcestník

    Dotaz: BASH - podminka ano/ne

    15.9.2008 20:59 Micah
    BASH - podminka ano/ne
    Přečteno: 377×
    Dobry den,

    zajimalo by me, jestli jde v bashi nejak jednoduse (bez pouziti if) udelat podminka, ktera v pripade uspechu predesle akce vypise treba OK a v pripade neuspechu failed. Toto znam:
    akce && echo "OK"
    akce || echo "failed"
    ale potreboval bych tyto dve veci skloubit do jedne pokud chapete. Proste abych nemusel psat podminku stylu
    if (predchozi akce se povedla)
        echo "OK"
    else
        echo "failed"
    
    Dekuji

    Odpovědi

    15.9.2008 21:20 Dejv | skóre: 37 | blog: Jak ten blog nazvat ... ? | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BASH - podminka ano/ne
    Kdysi jsem zkousel neco jako
    podminka && akce_ANO || akce_NE
    a mam pocit, ze to fungovalo. Mozna ty dve akce a/nebo ty && a || byly prehozene, to uz ted nevim.

    Dejv
    Pevně věřím, že zkušenější uživatelé mě s mými nápady usměrní a pošlou tam, kam tyto nápady patří...
    15.9.2008 22:52 Micah
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BASH - podminka ano/ne
    Muze to prosim nekdo overit? Zrovna nejsem u Unixu. Dekuji.
    15.9.2008 23:20 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BASH - podminka ano/ne
    > true && echo 1 || echo 2
    > 1
    
    > false && echo 1 || echo 2
    > 2
    15.9.2008 23:57 Micah
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BASH - podminka ano/ne
    Dekuji, presne to jsem potreboval vedet. Celkem me ale prekvapuje ze to funguje. Kdyz si vezmu tento radek:
    true && echo 1 || echo 2
    Tak nemelo by se logicky "2" vypsat pouze pokud prikaz "echo 1" (tedy operace zapsani textu na stdout) selze? Jsem rad ze to funguje jak to funguje, jen mi to trochu odporuje definici operatoru && a ||.
    16.9.2008 00:11 moira | skóre: 30 | blog: nesmysly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BASH - podminka ano/ne
    Nebude ten trik ve zkracenem vyhnodnocovani?

    false && echo 1 bude vzdy false, takze bash nevyhodnoti druhou pulku - je to zbytecne, vyraz bude false nezavisle na hodnote druhe pulky vyrazu (tj. ono echo 1)

    pak zbyde vlastne

    false || echo 2 - jelikoz prvni je false, je nutno vyhnodnotit druhou pulku a vypise to tu 2
    Překladač ti nikdy neřekne: "budeme kamarádi"
    16.9.2008 01:02 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BASH - podminka ano/ne
    Áno, presne takto to podľa manuálu funguje. :)

    Z toho okrem iného vyplýva aj to, že
    > true && false || echo 2
    > 2
    (takže si treba dať pozor na príkazy, ktoré sa v tej podmienke vykonávajú)
    16.9.2008 00:14 moira | skóre: 30 | blog: nesmysly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BASH - podminka ano/ne
    V prvnim pripade je to opacne - true && echo1 muze byt true nebo false, proto se musi vyhodnotit echo 1

    vysledkem je opet true (pokud echo nahodou z jakehosi zahadneho duvodu neselze) a zbyde

    true || echo 2

    vysledkem toho je vzdy true, nezavisle na druhe pulce vyrazu a proto se echo 2 nevyhodnocuje
    Překladač ti nikdy neřekne: "budeme kamarádi"
    16.9.2008 07:45 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BASH - podminka ano/ne
    mozna ne uplne k tematu, ale pokud chcete jen udelat sled prikazu a netrapit se s explicitnim testovanim na OK/failed u kazdeho z nich, tak lze pouzit trap ERR - viz man
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.