abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:55 | Nová verze

    Ubuntu pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 1. snapshot Ubuntu 26.04 LTS (Resolute Raccoon).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:33 | IT novinky

    Zástupci členských států EU se včera shodli na návrhu, který má bojovat proti šíření materiálů na internetu zobrazujících sexuální zneužívání dětí. Nařízení známé pod zkratkou CSAM a přezdívané chat control mělo množství kritiků a dlouho nebyla pro jeho schválení dostatečná podpora. Pro schválení byla potřeba kvalifikovaná většina a dánské předsednictví v Radě EU se snažilo dosáhnout kompromisu. Návrh nakonec po dlouhých týdnech

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    dnes 12:22 | Zajímavý software

    Britské herní studio Facepunch stojící za počítačovými hrami Garry's Mod a Rust uvolnilo svůj herní engine s&box (Wikipedie) jako open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT. Herní engine s&box je postavený nad proprietárním herním enginem Source 2 od společnosti Valve.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 04:55 | Komunita

    Vývoj programovacího jazyka Zig byl přesunut z GitHubu na Codeberg. Sponzoring na Every.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | Komunita

    Stejně jako GNOME i KDE Plasma končí s X11. KDE Plasma 6.8 poběží už pouze nad Waylandem. Aplikace pro X11 budou využívat XWayland.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 14:55 | IT novinky

    Poslanci Evropského parlamentu dnes vyzvali k výraznému zvýšení ochrany nezletilých na internetu, včetně zákazu vstupu na sociální sítě pro osoby mladší 16 let. Legislativně nezávazná zpráva, kterou dnes odsouhlasil Evropský parlament poměrem 493 hlasů pro ku 92 proti, kromě zavedení věkové hranice 16 let pro využívání sociálních sítí, platforem pro sdílení videí či společníků s umělou inteligencí (AI) vyzývá také k zákazu … více »

    Ladislav Hagara | Komentářů: 43
    včera 14:11 | Humor

    Doom v KiCadu nebo na osciloskopu? Žádný problém: KiDoom: Running DOOM on PCB Traces a ScopeDoom: DOOM on an Oscilloscope via Sound Card.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 12:44 | Nová verze

    Po AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.1 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:00 | Zajímavý software

    Open source reimplementace počítačových her Tomb Raider I a Tomb Raider II spolu s dalšími vylepšeními a opravami chyb TRX byla vydána ve verzi 1.0. Jedná se o sloučení projektů / enginů TR1X a TR2X do jednoho TRX. Videoukázka na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    25.11. 17:00 | IT novinky

    Společnost Seznam.cz spouští konverzační nástroj založený na umělé inteligenci Seznam Asistent. Asistent využívá vlastní jazykový model SeLLMa a dočasně i komerční modely od OpenAI provozované v evropských datacentrech prostřednictvím Microsoft Azure. Dlouhodobým cílem Seznamu je provozovat Asistenta výhradně na interních jazykových modelech a ve vlastních datových centrech.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (34%)
     (46%)
     (19%)
     (18%)
     (22%)
     (15%)
     (23%)
     (16%)
     (18%)
    Celkem 409 hlasů
     Komentářů: 17, poslední 19.11. 21:57
    Rozcestník

    Dotaz: Interaktivní komunikace po sériové lince

    23.9.2008 17:46 vasek
    Interaktivní komunikace po sériové lince
    Přečteno: 465×
    Ahoj. Píšu jednoduchý skriptík, který by měl do /dev/ttyS0 poslat nějaký řetězec a čekat na vrácení OK aby mohl poslat další. Nevím ale jak to naskriptovat, protože když dám head -n 1 /dev/ttyS0 a potom poslání řetězce, tak to čeká až se mu něco pošle, což ale nemůže. Pokud nejdříve pošlu řetězec a pak čtu /dev/ttyS0, často by se stávalo, že OK propásnu. Jak to tedy naskriptovat?

    Odpovědi

    23.9.2008 18:19 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Interaktivní komunikace po sériové lince
    Zkuste nástroj chat(8) z balíku ppp.
    23.9.2008 18:51 vasek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Interaktivní komunikace po sériové lince
    To asi nepůjde. Tady se nejedná o modem a podobné zařízení. Ty příkazy budou pokaždé jiné, závislé na vstupních proměnných. Třeba jednou budu posílat OFREQ30, podruhé OFREQ31 atd...
    23.9.2008 19:15 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Interaktivní komunikace po sériové lince
    Pokud vstupními proměnnými nemyslíte vstup ze sériové linky, mělo by být možné si chat skript vygenerovat a ten poštvat na linku.

    Pokud ani to nevyhovuje, zkuste tcl knihovu expect. Existuje k tomu pěkný binding do Perlu a rovněž samostaný program expect(1) vhodný do shellu.
    23.9.2008 19:49 vasek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Interaktivní komunikace po sériové lince
    S expectem nepochodím.
    23.9.2008 20:17 vasek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Interaktivní komunikace po sériové lince
    Uplne by stacilo neco jako
    vys = "cist_bez_cekani /dev/ttyS0"
    if vys ....
    
    Ane nevím co použít. Chat je pro moje použití dost neohrabaný.
    23.9.2008 20:25 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Interaktivní komunikace po sériové lince
    A jak si představujete takové čtení bez čekání? Když si nepočkáte na data, tak vám utečou. Bez bufferu, do kterého se budou ukládat data přišedše z linky, se neobejdete.
    23.9.2008 21:31 vasek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Interaktivní komunikace po sériové lince
    Zatím se mi "podařilo" něco takového:
    echo -n > /tmp/ttyCom
    head -n 1 /dev/ttyS0 > /tmp/ttyCom &
    while [ "`cat /tmp/ttyCom`" != "OK" ]; do 
     echo "NEW" > /dev/ttyS0
    done
    
    atd...
    
    Problém je, že to občas havaruje, asi kvůli čtení a zápisu /tmp/ttyCom zároveň.
    CIJOML avatar 23.9.2008 21:40 CIJOML | skóre: 58 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Interaktivní komunikace po sériové lince
    A nebylo by snazsi a lepsi to resit daemonem co by mel ten port otevreny a s okolim komunikoval po socketu?
    23.9.2008 21:47 boar | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Interaktivní komunikace po sériové lince
    podobnou vec jsem resil v pythony, pomocu PySerial. doporucuju se na to kouknout.
    24.9.2008 01:45 luky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Interaktivní komunikace po sériové lince
    a co treba drzet ten soubor otevreny a podle potreby z/do nej cist/zapisovat?
    exec <>/dev/ttyS0 >&0
    read data
    echo "thanks for: $data"
    

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.