Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Netwide Assembler (NASM) byl vydán v nové major verzi 3.00. Přehled novinek v poznámkách k vydání v aktualizované dokumentaci.
Linuxová distribuce Frugalware (Wikipedie) ke konci roku 2025 oficiálně končí.
Byla vydána nová verze 3.0.6 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP bude brzy k dispozici také na Flathubu.
Asi před rokem jsem měl podobný problém po upgradu jádra na jiném zvukovém chipsetu od Intelu. Vyřešilo to přepnutí počtu kanálů z implicitních dvou na nějaké šílené číslo (6 nebo 7, už si nepamatuji), které stejně neodpovídalo skutečnosti (výrobce asi špatně pozapojoval výstupy).
Počet kanálu je možné nastavit v mixeru pod položkou channels.
numid=14,iface=MIXER,name='Master Playback Switch' ; type=BOOLEAN,access=rw------,values=1 : values=on numid=13,iface=MIXER,name='Master Playback Volume' ; type=INTEGER,access=rw---R--,values=1,min=0,max=64,step=0 : values=64 | dBscale-min=-64.00dB,step=1.00dB,mute=0 numid=3,iface=MIXER,name='Headphone Playback Switch' ; type=BOOLEAN,access=rw------,values=2 : values=off,off numid=15,iface=MIXER,name='PCM Playback Volume' ; type=INTEGER,access=rw---RW-,values=2,min=0,max=255,step=0 : values=255,255 | dBscale-min=-51.00dB,step=0.20dB,mute=0 numid=7,iface=MIXER,name='Front Mic Playback Switch' ; type=BOOLEAN,access=rw------,values=2 : values=off,off numid=6,iface=MIXER,name='Front Mic Playback Volume' ; type=INTEGER,access=rw---R--,values=2,min=0,max=31,step=0 : values=31,31 | dBscale-min=-34.50dB,step=1.50dB,mute=0 numid=2,iface=MIXER,name='Front Playback Switch' ; type=BOOLEAN,access=rw------,values=2 : values=off,off numid=1,iface=MIXER,name='Front Playback Volume' ; type=INTEGER,access=rw---R--,values=2,min=0,max=64,step=0 : values=64,64 | dBscale-min=-64.00dB,step=1.00dB,mute=0 numid=9,iface=MIXER,name='Line Playback Switch' ; type=BOOLEAN,access=rw------,values=2 : values=on,on numid=8,iface=MIXER,name='Line Playback Volume' ; type=INTEGER,access=rw---R--,values=2,min=0,max=31,step=0 : values=31,31 | dBscale-min=-34.50dB,step=1.50dB,mute=0 numid=5,iface=MIXER,name='Mic Playback Switch' ; type=BOOLEAN,access=rw------,values=2 : values=off,off numid=4,iface=MIXER,name='Mic Playback Volume' ; type=INTEGER,access=rw---R--,values=2,min=0,max=31,step=0 : values=31,31 | dBscale-min=-34.50dB,step=1.50dB,mute=0 numid=11,iface=MIXER,name='Capture Switch' ; type=BOOLEAN,access=rw------,values=2 : values=on,on numid=10,iface=MIXER,name='Capture Volume' ; type=INTEGER,access=rw---R--,values=2,min=0,max=31,step=0 : values=31,31 | dBscale-min=-13.50dB,step=1.50dB,mute=0 numid=16,iface=MIXER,name='Digital Capture Volume' ; type=INTEGER,access=rw---RW-,values=2,min=0,max=120,step=0 : values=120,120 | dBscale-min=-30.00dB,step=0.50dB,mute=0 numid=12,iface=MIXER,name='Input Source' ; type=ENUMERATED,access=rw------,values=1,items=3 ; Item #0 'Mic' ; Item #1 'Front Mic' ; Item #2 'Line' : values=2
Tiskni
Sdílej: