O víkendu probíhá konference OpenAlt 2025. Na programu je spousta zajímavých přednášek. Pokud jste v Brně, stavte se. Vstup zdarma.
Josef Průša představil novou velkoformátovou uzavřenou CoreXY 3D tiskárnu Prusa CORE One L a nový open source standard chytrých cívek OpenPrintTag i s novou přepracovanou špulkou.
Na GOG.com běží Autumn Sale. Při té příležitosti je zdarma hororová počítačová hra STASIS (ProtonDB: Platinum).
Ubuntu 25.10 má nově balíčky sestavené také pro úroveň mikroarchitektury x86-64-v3 (amd64v3).
Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Nemám čas to zde příliš popisovat, po spušetění nové hry, se to v určitých intervalech cca 30s na cca 10s zasekne<br>
Do terminálu to píše toto: <code> wine "C:\Program Files\Eidos Interactive\Object Software (Beijing) Co., Ltd\Fate of the Dragon\sanguo.exe" fixme:win:EnumDisplayDevicesW ((null),0,0x32f3b4,0x00000000), stub! fixme:d3d:test_pbo_functionality >>>>>>>>>>>>>>>>> GL_INVALID_OPERATION (0x502) from Loading the PBO test texture @ directx.c / 3794 fixme:d3d:IWineD3DDeviceImpl_Release (0x19ee78) Device released with resources still bound, acceptable but unexpected fixme:d3d:dumpResources Leftover resource 0x19c778 with type 1,WINED3DRTYPE_SURFACE fixme:dsalsa:IDsDriverBufferImpl_SetVolumePan (0x1a13c8,0x1a1350): stub fixme:x11drv:X11DRV_desktop_SetCurrentMode Cannot change screen BPP from 32 to 16 err:ole:CoGetClassObject class {cd8743a1-3736-11d0-9e69-00c04fd7c15b} not registered err:ole:CoGetClassObject class {cd8743a1-3736-11d0-9e69-00c04fd7c15b} not registered err:ole:CoGetClassObject no class object {cd8743a1-3736-11d0-9e69-00c04fd7c15b} could be created for context 0x3 fixme:x11drv:X11DRV_desktop_SetCurrentMode Cannot change screen BPP from 32 to 16 err:d3d:IWineD3DDeviceImpl_SetupFullscreenWindow (0x33090b8): Want to change the window parameters of HWND 0x1002e, but another style is stored for restoration afterwards fixme:quartz:AsyncReader_QueryInterface No interface for {56a868b3-0ad4-11ce-b03a-0020af0ba770}! fixme:quartz:Parser_QueryInterface No interface for {56a868b3-0ad4-11ce-b03a-0020af0ba770}! fixme:quartz:TransformFilter_QueryInterface No interface for {56a868b3-0ad4-11ce-b03a-0020af0ba770}! fixme:quartz:MediaPosition_get_Duration (0x330fba0)->(0x32fd50) stub! fixme:quartz:MediaPosition_get_Duration (0x330fba0)->(0x32fd50) stub! fixme:quartz:MediaPosition_get_Duration (0x330fba0)->(0x32fd50) stub! fixme:quartz:MediaPosition_get_Duration (0x330fba0)->(0x32fd50) stub! fixme:quartz:MediaPosition_get_Duration (0x330fba0)->(0x32fd50) stub! fixme:quartz:MediaPosition_get_Duration (0x330fba0)->(0x32fd50) stub! fixme:quartz:MediaPosition_get_Duration (0x330fba0)->(0x32fd50) stub! fixme:quartz:MediaPosition_get_Duration (0x330fba0)->(0x32fd50) stub! fixme:quartz:MediaPosition_get_Duration (0x330fba0)->(0x32fd50) stub! fixme:quartz:MediaPosition_get_Duration (0x330fba0)->(0x32fd50) stub! fixme:quartz:MediaPosition_get_Duration (0x330fba0)->(0x32fd50) stub! fixme:quartz:MediaPosition_get_Duration (0x330fba0)->(0x32fd50) stub! fixme:quartz:MediaPosition_get_Duration (0x330fba0)->(0x32fd50) stub! fixme:quartz:MediaPosition_get_Duration (0x330fba0)->(0x32fd50) stub! fixme:quartz:MediaPosition_get_Duration (0x330fba0)->(0x32fd50) stub! fixme:quartz:MediaPosition_get_Duration (0x330fba0)->(0x32fd50) stub! fixme:quartz:MediaPosition_get_Duration (0x330fba0)->(0x32fd50) stub! fixme:quartz:MediaPosition_get_Duration (0x330fba0)->(0x32fd50) stub! fixme:quartz:MediaPosition_get_Duration (0x330fba0)->(0x32fd50) stub! fixme:quartz:MediaPosition_get_Duration (0x330fba0)->(0x32fd50) stub! fixme:quartz:MediaPosition_get_Duration (0x330fba0)->(0x32fd50) stub! fixme:quartz:MediaPosition_get_Duration (0x330fba0)->(0x32fd50) stub! fixme:quartz:MediaPosition_get_Duration (0x330fba0)->(0x32fd50) stub! fixme:quartz:MediaPosition_get_Duration (0x330fba0)->(0x32fd50) stub! fixme:quartz:MediaPosition_get_Duration (0x330fba0)->(0x32fd50) stub! fixme:quartz:MediaPosition_get_Duration (0x330fba0)->(0x32fd50) stub! fixme:quartz:MediaPosition_get_Duration (0x330fba0)->(0x32fd50) stub! fixme:quartz:MediaPosition_get_Duration (0x330fba0)->(0x32fd50) stub! fixme:quartz:MediaPosition_get_Duration (0x330fba0)->(0x32fd50) stub! fixme:quartz:MediaPosition_get_Duration (0x330fba0)->(0x32fd50) stub! fixme:quartz:MediaPosition_get_Duration (0x330fba0)->(0x32fd50) stub! fixme:quartz:MediaPosition_get_Duration (0x330fba0)->(0x32fd50) stub! fixme:imm:ImmReleaseContext (0x1002e, 0x198278): stub err:quartz:PullPin_Thread_Process Processing error: 80040227 </code>
<br>OS: Ubuntu 8.04<br>
Wine: 1.1.9
Nechcem ťa moc zdržať, tak budem len veľmi stručný.
Je tam BUG

Tiskni
Sdílej: