Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Zdravim mel by dotaz na mereni rychlosti internetoveho rozhrani vyahnutim informaci z /proc/dev/net . Vytvoril jsem si malej skript v shellu , ale namerena rychlost se neshoduje treba v programu iptraf . Prikladam skript.
speed1=`awk 'BEGIN {FS="[ :]+"} /eth0/ {print $3}' /proc/net/dev`
sleep 1
speed2=`awk 'BEGIN {FS="[ :]+"} /eth0/ {print $3}' /proc/net/dev`
speed3=(($speed2 - $speed1))
echo $speed3
Namerene hodnoty se ukladaji do promenych speed1 a speed2 v intervalu 1 sekunda a jejim naslednym odecteni , vysledek vsak neodpovida skutecnosti . Ma nekdo lepsi reseni ?
oprava
speed3=$(($speed2 - $speed1))
Nastroje jsou zajimave , ale neresi muj problem potrebuju promenou speed3 dale zpracovat , nebo ji vytahnout z nejakeho programu .
Číst to pomocí SNMP ?
print $3
Měříte v bajtech nebo paketech?
vnstat -l -i eth0
Vypisuje to počet přijatých/odeslaných paketů a velikost dat.
Dekuji za pomoc , zda se ze jsem to nejak poresil a hodnoty se v celku shoduji , kdyz nastavim delsi dobu mereni , je mereni presnejsi . Ve skriptu se meri po 10 sekundach .Mereni se provadi v bytech.
#!/bin/sh
espeak='/usr/bin/espeak'
awk='/bin/awk'
doba=10
while :; do
speed1=`$awk 'BEGIN {FS="[ :]+"} /eth0/ {print $3}' /proc/net/dev`
speed2=`$awk 'BEGIN {FS="[ :]+"} /eth0/ {print $11}' /proc/net/dev`
sleep $doba
speed11=`$awk 'BEGIN {FS="[ :]+"} /eth0/ {print $3}' /proc/net/dev`
speed22=`$awk 'BEGIN {FS="[ :]+"} /eth0/ {print $11}' /proc/net/dev`
sub1=$(($speed11 - $speed1))
sub2=$(($speed22 - $speed2))
speed111=$(($sub1 / $doba))
speed222=$(($sub2 / $doba))
$espeak -p 40 -s 70 -v cs "rychlost odchozích dat za vteřinu je $speed222 bajtů"
$espeak -p 40 -s 70 -v cs "rychlost příchozích dat za vteřinu je $speed111 bajtů"
echo 'prichozi' $speed111 'odchozi'$speed222
done
Tiskni
Sdílej: