Společnost ARM představila platformu Arm Lumex s Arm C1 CPU Cluster a Arm Mali G1-Ultra GPU pro vlajkové chytré telefony a počítače nové generace.
Unicode Consortium, nezisková organizace koordinující rozvoj standardu Unicode, oznámila vydání Unicode 17.0. Přidáno bylo 4 803 nových znaků. Celkově jich je 159 801. Přibylo 7 nových Emoji.
Apple představil (YouTube) telefony iPhone 17 Pro a iPhone 17 Pro Max, iPhone 17 a iPhone Air, sluchátka AirPods Pro 3 a hodinky Watch Series 11, Watch SE 3 a Watch Ultra 3.
Realtimová strategie Warzone 2100 (Wikipedie) byla vydána ve verzi 4.6.0. Podrobný přehled novinek, změn a oprav v ChangeLogu na GitHubu. Nejnovější verzi Warzone 2100 lze již instalovat také ze Snapcraftu a Flathubu.
Polské vývojářské studio CD Projekt Red publikovalo na Printables.com 3D modely z počítačové hry Cyberpunk 2077.
Organizátoři konference LinuxDays 2025 vydali program a zároveň otevřeli registrace. Akce se uskuteční 4. a 5. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích, kde vás čekají přednášky, workshopy, stánky a spousta šikovných lidí. Vstup na akci je zdarma.
Uživatelé komunikátoru Signal si mohou svá data přímo v Signalu bezpečně zálohovat a v případě rozbití nebo ztráty telefonu následně na novém telefonu obnovit. Zálohování posledních 45 dnů je zdarma. Nad 45 dnů je zpoplatněno částkou 1,99 dolaru měsíčně.
Server Groklaw, zaměřený na kauzy jako právní spory SCO týkající se Linuxu, skončil před 12 lety, resp. doména stále existuje, ale web obsahuje spam propagující hazardní hry. LWN.net proto v úvodníku připomíná důležitost zachovávání komunitních zdrojů a upozorňuje, že Internet Archive je také jen jeden.
Jakub Vrána vydal Adminer ve verzi 5.4.0: "Delší dobu se v Admineru neobjevila žádná závažná chyba, tak jsem nemusel vydávat novou verzi, až počet změn hodně nabobtnal."
V Německu slavnostně uvedli do provozu (en) nejrychlejší počítač v Evropě. Superpočítač Jupiter se nachází ve výzkumném ústavu v Jülichu na západě země, podle německého kancléře Friedricha Merze otevírá nové možnosti pro trénování modelů umělé inteligence (AI) i pro vědecké simulace. Superpočítač Jupiter je nejrychlejší v Evropě a čtvrtý nejrychlejší na světě (TOP500). „Chceme, aby se z Německa stal národ umělé inteligence,“ uvedl na
… více »Muze mi nekdo vyslvetlit co to je?
Vzhledem k tomu, co jsem se snazil precist, vim ze to jsou asi nejake knihovny souvisejici s grafikou.
Ale stale nehapu a stale a porad narazim na problemy, ze se softwaru nelibi bud to a nebo ono.
Dalsi vec, ktera pusobi na mou zmatenost je, ze je nemuzu najit v repozitari. Vetsinou, kdyz mi vybehne hlaska, ze neco chybi, tak je velmi snadne ji odstranit, kdyz existuje balicek se stejnym nazvem. U techto knihoven kdyz se je snazim vyhleda, tak nachazim SPOUSTY balicku a OpenGl je jen v popisu.
Co to teda vlastne je a k cemu to potrebuju? (abych neco videl)
Jak zjistim, co vlastne v PC mam?
Jake je zakladni vybaveni? (otazka na kterou asi neni odpoved)
Je nejaky standartni zpusob, jak zjistim, kterej balicek prog. chybi? (mythtv, savage2, xawtv, xfce)
navic jsem ted zjistil, ze i hra (wesnoth) ktera vzdy bezela absolutne bez problemu ma ted mesi potize s zobrazovanim menu.
[jirka@amisek /]$ glxinfo name of display: :0.0 Xlib: extension "Generic Event Extension" missing on display ":0.0". Xlib: extension "Generic Event Extension" missing on display ":0.0". display: :0 screen: 0 direct rendering: Yes server glx vendor string: SGI server glx version string: 1.2 server glx extensions: GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context, GLX_EXT_texture_from_pixmap, GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_copy_sub_buffer, GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_swap_control, GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_visual_select_group client glx vendor string: SGI client glx version string: 1.4 client glx extensions: GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context, GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_allocate_memory, GLX_MESA_copy_sub_buffer, GLX_MESA_swap_control, GLX_MESA_swap_frame_usage, GLX_OML_swap_method, GLX_OML_sync_control, GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control, GLX_SGI_video_sync, GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer, GLX_SGIX_visual_select_group, GLX_EXT_texture_from_pixmap GLX version: 1.2 GLX extensions: GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context, GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_allocate_memory, GLX_MESA_swap_control, GLX_MESA_swap_frame_usage, GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_swap_control, GLX_SGI_video_sync, GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_visual_select_group OpenGL vendor string: Tungsten Graphics, Inc. OpenGL renderer string: Mesa DRI R200 20060602 AGP 8x x86/MMX+/3DNow!+/SSE TCL OpenGL version string: 1.3 Mesa 7.2 OpenGL extensions: GL_ARB_imaging, GL_ARB_multisample, GL_ARB_multitexture, GL_ARB_point_parameters, GL_ARB_point_sprite, GL_ARB_texture_border_clamp, GL_ARB_texture_compression, GL_ARB_texture_cube_map, GL_ARB_texture_env_add, GL_ARB_texture_env_combine, GL_ARB_texture_env_crossbar, GL_ARB_texture_env_dot3, GL_ARB_texture_mirrored_repeat, GL_ARB_texture_rectangle, GL_ARB_transpose_matrix, GL_ARB_vertex_buffer_object, GL_ARB_vertex_program, GL_ARB_window_pos, GL_EXT_abgr, GL_EXT_bgra, GL_EXT_blend_color, GL_EXT_blend_equation_separate, GL_EXT_blend_func_separate, GL_EXT_blend_logic_op, GL_EXT_blend_minmax, GL_EXT_blend_subtract, GL_EXT_clip_volume_hint, GL_EXT_compiled_vertex_array, GL_EXT_convolution, GL_EXT_copy_texture, GL_EXT_draw_range_elements, GL_EXT_fog_coord, GL_EXT_histogram, GL_EXT_multi_draw_arrays, GL_EXT_packed_pixels, GL_EXT_point_parameters, GL_EXT_polygon_offset, GL_EXT_rescale_normal, GL_EXT_secondary_color, GL_EXT_separate_specular_color, GL_EXT_stencil_wrap, GL_EXT_subtexture, GL_EXT_texture, GL_EXT_texture3D, GL_EXT_texture_edge_clamp, GL_EXT_texture_env_add, GL_EXT_texture_env_combine, GL_EXT_texture_env_dot3, GL_EXT_texture_filter_anisotropic, GL_EXT_texture_lod_bias, GL_EXT_texture_mirror_clamp, GL_EXT_texture_object, GL_EXT_texture_rectangle, GL_EXT_vertex_array, GL_APPLE_packed_pixels, GL_ATI_blend_equation_separate, GL_ATI_texture_env_combine3, GL_ATI_texture_mirror_once, GL_ATI_fragment_shader, GL_IBM_rasterpos_clip, GL_IBM_texture_mirrored_repeat, GL_INGR_blend_func_separate, GL_MESA_pack_invert, GL_MESA_ycbcr_texture, GL_MESA_window_pos, GL_NV_blend_square, GL_NV_light_max_exponent, GL_NV_texture_rectangle, GL_NV_texgen_reflection, GL_OES_read_format, GL_SGI_color_matrix, GL_SGI_color_table, GL_SGIS_generate_mipmap, GL_SGIS_texture_border_clamp, GL_SGIS_texture_edge_clamp, GL_SGIS_texture_lod, GL_SUN_multi_draw_arrays 3 GLX Visuals visual x bf lv rg d st colorbuffer ax dp st accumbuffer ms cav id dep cl sp sz l ci b ro r g b a bf th cl r g b a ns b eat ---------------------------------------------------------------------- 0x21 16 tc 0 16 0 r y . 5 6 5 0 0 16 0 0 0 0 0 0 0 None 0x22 16 dc 0 16 0 r y . 5 6 5 0 0 16 0 0 0 0 0 0 0 None 0x89 32 tc 0 16 0 r . . 5 6 5 0 0 16 0 0 0 0 0 0 0 None 16 GLXFBConfigs: visual x bf lv rg d st colorbuffer ax dp st accumbuffer ms cav id dep cl sp sz l ci b ro r g b a bf th cl r g b a ns b eat ---------------------------------------------------------------------- 0x8a 0 tc 0 16 0 r . . 5 6 5 0 0 16 0 0 0 0 0 0 0 None 0x8b 0 tc 0 16 0 r . . 5 6 5 0 0 16 0 16 16 16 0 0 0 Slow 0x8c 0 tc 0 16 0 r y . 5 6 5 0 0 16 0 0 0 0 0 0 0 None 0x8d 0 tc 0 16 0 r y . 5 6 5 0 0 16 0 16 16 16 0 0 0 Slow 0x8e 0 tc 0 16 0 r . . 5 6 5 0 0 16 8 0 0 0 0 0 0 Slow 0x8f 0 tc 0 16 0 r . . 5 6 5 0 0 16 8 16 16 16 0 0 0 Slow 0x90 0 tc 0 16 0 r y . 5 6 5 0 0 16 8 0 0 0 0 0 0 Slow 0x91 0 tc 0 16 0 r y . 5 6 5 0 0 16 8 16 16 16 0 0 0 Slow 0x92 0 dc 0 16 0 r . . 5 6 5 0 0 16 0 0 0 0 0 0 0 None 0x93 0 dc 0 16 0 r . . 5 6 5 0 0 16 0 16 16 16 0 0 0 Slow 0x94 0 dc 0 16 0 r y . 5 6 5 0 0 16 0 0 0 0 0 0 0 None 0x95 0 dc 0 16 0 r y . 5 6 5 0 0 16 0 16 16 16 0 0 0 Slow 0x96 0 dc 0 16 0 r . . 5 6 5 0 0 16 8 0 0 0 0 0 0 Slow 0x97 0 dc 0 16 0 r . . 5 6 5 0 0 16 8 16 16 16 0 0 0 Slow 0x98 0 dc 0 16 0 r y . 5 6 5 0 0 16 8 0 0 0 0 0 0 Slow 0x99 0 dc 0 16 0 r y . 5 6 5 0 0 16 8 16 16 16 0 0 0 Slow [jirka@amisek /]$ glxgears Xlib: extension "Generic Event Extension" missing on display ":0.0". Xlib: extension "Generic Event Extension" missing on display ":0.0". ^C [jirka@amisek /]$ glxgears Xlib: extension "Generic Event Extension" missing on display ":0.0". Xlib: extension "Generic Event Extension" missing on display ":0.0". 7729 frames in 5.0 seconds = 1545.777 FPS ^Z [1]+ Stopped glxgears [jirka@amisek /]$ Vim ze tohle neni skola,ale byl bych rad, kdyby jste nekdo vysvetlil, co vlastne ten output vypsal. Nebo odkaz na ceske vysvetlivky.
Xlib: extension "Generic Event Extension" missing on display ":0.0".Pokud jde o tuhle hlášku, tak na webu píšou lidi, že to nemá vliv, že je to jen warning (pokud si chceš počíst, tak tu hlášku hoď do googlu). Direct rendering ti to píše Yes, takže 3D akcelerace by měla fungovat. Ta aplikace glxgears zobrazila rotující převody, ne? Zdá se, že s grafikou by problém být neměl.
To ze 3D akcelerace funguje vim, protoze jsem ji zde nedavno diky pomoci rozchodil. Akorat nic ostatniho nevim. A kdyz jsem resil problem s mythtv a clovek kterz mi pomahal se udivil, ze nemam podporu openGL, tak vubec nevim o cem mluvil.
No asi byl. Stejne by me zajimalo, proc zrovna wesnoth, kterej vzdy po instalaci z repozitare (ubuntu, debian) chodil uplne v poho a ted ma najednou problemy s vykreslovanim menu. A jeste trochu se tu uteklo od tematu, ale to poradne vysvetleni (pro blbce) bzch uvital. A k tomu opengl a QT bych jeste pridal XV.
bezva dik, tak uz mam asi trochu jasno. Takze jestlize progr. haze chybu na qt, tak by melo stacit jen dodat nejake knihovny. A Jestlize se programu nelibi neco ohledne OpenGL a pritom grafika jede v poho, zvlast u jinych programu, ktere taky opengl pouzivaji, tak je jedine reseni jinou kartu, nebo jine ovladace.
Tiskni
Sdílej: