Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-09 aneb Eclipse 4.37. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
T-Mobile od 15. září zpřístupňuje RCS (Rich Communication Services) zprávy i pro iPhone.
Společnost ARM představila platformu Arm Lumex s Arm C1 CPU Cluster a Arm Mali G1-Ultra GPU pro vlajkové chytré telefony a počítače nové generace.
Unicode Consortium, nezisková organizace koordinující rozvoj standardu Unicode, oznámila vydání Unicode 17.0. Přidáno bylo 4 803 nových znaků. Celkově jich je 159 801. Přibylo 7 nových Emoji.
Apple představil (YouTube) telefony iPhone 17 Pro a iPhone 17 Pro Max, iPhone 17 a iPhone Air, sluchátka AirPods Pro 3 a hodinky Watch Series 11, Watch SE 3 a Watch Ultra 3.
Realtimová strategie Warzone 2100 (Wikipedie) byla vydána ve verzi 4.6.0. Podrobný přehled novinek, změn a oprav v ChangeLogu na GitHubu. Nejnovější verzi Warzone 2100 lze již instalovat také ze Snapcraftu a Flathubu.
Polské vývojářské studio CD Projekt Red publikovalo na Printables.com 3D modely z počítačové hry Cyberpunk 2077.
Organizátoři konference LinuxDays 2025 vydali program a zároveň otevřeli registrace. Akce se uskuteční 4. a 5. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích, kde vás čekají přednášky, workshopy, stánky a spousta šikovných lidí. Vstup na akci je zdarma.
Uživatelé komunikátoru Signal si mohou svá data přímo v Signalu bezpečně zálohovat a v případě rozbití nebo ztráty telefonu následně na novém telefonu obnovit. Zálohování posledních 45 dnů je zdarma. Nad 45 dnů je zpoplatněno částkou 1,99 dolaru měsíčně.
Server Groklaw, zaměřený na kauzy jako právní spory SCO týkající se Linuxu, skončil před 12 lety, resp. doména stále existuje, ale web obsahuje spam propagující hazardní hry. LWN.net proto v úvodníku připomíná důležitost zachovávání komunitních zdrojů a upozorňuje, že Internet Archive je také jen jeden.
První stroj:
arecord -f cd -D plughw:0 | netcat druhystroj 55555
Druhý stroj:
netcat -l -p 55555 | aplay -f cd -D plughw:0
Nebo rozchodit pulseaudio.
10 ms bylo po síti přes netjack?
Zkusil bych následující:
* jackd si určitě nastavuje nižší buffer alsy, aby snížil latenci (parametr p?). Zvukovka pak zpracovává kratší bloky dat mezi přerušeními, tedy nižší latence. Zkus v arecord/aplay jít dolů s parametrem -F. arecord -v -F 1 použije/vypíše minimální periodu, kterou ovladač zvukovky dovolí, ale to již asi bude po síti házet xruny.
* Zvol frekvenci, která je nativní pro zvukovku, aby plugin plug (viz plughw) nemusel převádět vzorkovací frekvenci - další výrazná latence, nelze nijak zkrátit. To -f cd je 44,1kHz, spoustu zvukovek jede jen na 48kHz, tedy plug konvertuje filtrem o délce několika stovek vzorků.
* Zkus snížit MTU síťovky, aby měla komunikace co nejnižší latenci (hádám)
* Možná má netcat nějaké čudlíky pro snížení bufferů - tedy latence, to chce zjistit.
Moje experimenty vedly k nastavení na 44,1kHz, jiná frekvence zatěžovala výrazně CPU (tedy pravděpodobně k převzorkování docházelo) teď pracuju na vlastním transportním programu v C.
Netjack se mi nepodařilo rozchodit, ovšem vím že samotný jack pracuje se snímky dlouhými pár set vzorků... mám nastaveno 512 a to dává zpoždění zhruba 12ms při 44,1kHz vzorkování. Množství vzorků můžu i zmenšit, ale myslím že když bude zpoždění 12ms na pc 10ms na síti a 12ms na druhém pc tak to nebude tak hrozná ozvěna.. uvidíme.
Každopádně používání netjacku mi připadá zbytečně komplikované, píšu program který nevyžaduje žádné úpravy jackd a připojí se prostě jako další jack klient, otevře port a připraví si buffer odpovídající velikosti snímku.. Je to jednoduché ale vyžaduje to přesně stejné nastavení jackd na obou strojích, ovšem to není velký problém..
Dneska jsem se k tomu vrátil
Zjistil jsem že nastavení velikosti bufferu socketu na celkové "roztrhání" zvuku nemá vliv, ovšem taky jsem zjistil že mám zásadní problém v návrhu. Připojení z jiného stroje po LANce totiž roztrhá i zvuk lokálního zdroje (jiného jack serveru) běžícího přes loopback (po jeho odpojení se zvuk vrátí do normálu).
Je to asi klasický problém fronty, pravděpodobně ztrácím data, a nebo se program příliš zasekává na zámcích.. Ale kabel jsem ještě nekoupil uvidíme
Dobry den.
Docela jsem si hral s pulseaudio.
Pouzivam pri prehravani filmu na notebooku prenos zvuku na router, ke kteremu mam pripojeny hrozen zesilovacu s bednama, bednicek a sluchatek.
Na notebooku mam akorat plugin pro alsu:
#>cat .asoundrc
pcm.!default {
type plug
slave.pcm "pulse"
}
pcm.pulse {
type pulse
}
ctl.pulse {
type pulse
}
#>cat .pulse/client.conf
default-server = 123.123.123.123
Potom vsechno co umi pouzit alsu, muze mit zvuk uneseny na server.
Na serveru musi byt rozchozene pulse a musi mit nacteny module-native-protocol-tcp + vyresenou autorizaci (bud pulse-cookie stejne jako na klientovi nebo vyplou)
Jine reseni je pulse + module-esound-protocol-tcp
Potom vsechno co umi pouzit esd, muze mit zvuk uneseny na server.
Dalsi reseni je mit pulse server rozjety i na klientovy a nechat si zvuk predavat mezi serverama. K serveru na klientovi se da pripojovat pomoci module-native-protocol-unix nebo module-esound-protocol-unix.
Samozrejme na to, na co to pouzivam, jsem latenci nikdy nemusel neresit (takze ani netusim jaka muze byt. www.pulseaudio.org: PulseAudio is intended to provide lower latency than the software mixers dmix and esd ).
marek
Takže na routeru máš pulseaudio server? Zajímavé, jaký typ routeru používáš? Ještě podporu pulseaudia na windows jako klient (nebo to již jde?) a můžeme mít centrální síťovou "zvukovku" v routeru.
Muj "router " je amd64.
Krome toho, ze routuje, tak na nem jeste permanentne bezi asterisk, apache, sendmail s antispamem a desktop.
Router jsem to nazval, protoze z toho je jasne, ze bezi nonstop.
Narocnost pulse na tomto zeleze je na hranici smysluplne meritelnosti.
Marek
Aha, diky za info. Myslel jsem, ze je to nejaka krabicka typu Asus WL500 apod.
Tiskni
Sdílej: