Byla vydána (𝕏) srpnová aktualizace aneb nová verze 1.104 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.104 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Spotify spustilo přehrávání v bezztrátové kvalitě. V předplatném Spotify Premium.
Spoluzakladatel a předseda správní rady americké softwarové společnosti Oracle Larry Ellison vystřídal spoluzakladatele automobilky Tesla a dalších firem Elona Muska na postu nejbohatšího člověka světa. Hodnota Ellisonova majetku díky dnešnímu prudkému posílení ceny akcií Oraclu odpoledne vykazovala nárůst o více než 100 miliard dolarů a dosáhla 393 miliard USD (zhruba 8,2 bilionu Kč). Hodnota Muskova majetku činila zhruba 385 miliard dolarů.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-09 aneb Eclipse 4.37. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
T-Mobile od 15. září zpřístupňuje RCS (Rich Communication Services) zprávy i pro iPhone.
Společnost ARM představila platformu Arm Lumex s Arm C1 CPU Cluster a Arm Mali G1-Ultra GPU pro vlajkové chytré telefony a počítače nové generace.
Unicode Consortium, nezisková organizace koordinující rozvoj standardu Unicode, oznámila vydání Unicode 17.0. Přidáno bylo 4 803 nových znaků. Celkově jich je 159 801. Přibylo 7 nových Emoji.
Apple představil (YouTube) telefony iPhone 17 Pro a iPhone 17 Pro Max, iPhone 17 a iPhone Air, sluchátka AirPods Pro 3 a hodinky Watch Series 11, Watch SE 3 a Watch Ultra 3.
Realtimová strategie Warzone 2100 (Wikipedie) byla vydána ve verzi 4.6.0. Podrobný přehled novinek, změn a oprav v ChangeLogu na GitHubu. Nejnovější verzi Warzone 2100 lze již instalovat také ze Snapcraftu a Flathubu.
Polské vývojářské studio CD Projekt Red publikovalo na Printables.com 3D modely z počítačové hry Cyberpunk 2077.
Pred casom sa vo firme zvysil pocet pocitacou a zrazu prestaly byt vo Windowsoch vidiet pocitace v sieti - docital som sa ze pomoze NetBEUI protokol (pomohol :) ). Mam vsak pocit ze od tej doby sa znizila rychlost siete ): . Teras som zaviedol datovy server so sambou a uvazujem to riesit nejak inac. Mohol by mi niekto naznacit aku ulohu NetBEUI zastava a cim na linuxoch sa to da adekvatne nahradit?
Preco to nepostavit na TCP/IP a na neverejnych IP?
Môžeš bližšie ? Sieť mam za NATkom (všetky stanice majú neverejnú IP ) Na tcp/ip to beží a cez ip sú stanice dostupne, ale ja chcem aby boli vidno v okolitých počítačoch
Pred casom sa vo firme zvysil pocet pocitacou a zrazu prestaly byt vo Windowsoch vidiet pocitace v sieti - docital som sa ze pomoze NetBEUI protokol (pomohol :) )
Vybodněte se na tenhle relikt, který byl navržen pro lokální sítě tvořené jedním ethernetovým koaxem s deseti stanicemi.
Mam vsak pocit ze od tej doby sa znizila rychlost siete ): .
Protože se stanice překřikují.
Teras som zaviedol datovy server so sambou a uvazujem to riesit nejak inac.
To je správný směr. Zapněte si na něm WINS, nebo jak se tomu dnes říká. A každopádně nastavte nmbd vyšší prioritu oproti ostatním stanicím.
Mohol by mi niekto naznacit aku ulohu NetBEUI zastava
Ok ale WINS uz podla gOOglu je ties zastarale a od win2000 (co uz s nimi ked exsistuju) sa nedoporucuje. Riesilo by to vlastne dns ? je to vhodne riesenie a ak tak akou cestou sa ubrat ?
Vy máte problémy dva: za prvé překládání jmen strojů, za druhé hledání existujících strojů a existujících sdílení.
Na překlad jmen strojů můžete samozřejmě používat DNS (a v centrálně spravované síti to je i lepší).
Jenže DNS vám na hledání živých strojů nebo sdílení už nepomůže. (Teda pokud nepoužíváte dynamické aktualizace DNS záznamů a klienti si nestahují zónu.)
Původní myšlenka Microsoftu byla, že každý stroj bude pravidelně do sítě oznamovat svoje jméno a seznam svých sdílených zdrojů. Tuto informaci zašle broadcastem. Proto tenhle protokol neprochází routery a způsobuje zahlcení sítě. Každý stroj si udržuje cache s přijatými oznámeními, takže pak „procházení sítí“ funguje rychle a okamžitě vidíte dostupné stroje a jejich sdílení.
Jenže když máte těch strojů moc, tak se do cache všechny údaje nevejdou a stroj se musí ptát (opět brodcastem), což opět vede k zahlcení sítě. Navíc když zapnete stroj, tak nějakou dobu trvá, než všechny stroje svoje informace odvysílají, takže tu vzniká časové okno, kdy stroj nemá úplné informace.
Proto přímo součástí SMB/NetBEUI je distribuovaný algoritmus volby hlavního stroje skupiny. Zvolený stroj (na základě ručně nastavené priority a délky života na síti) pak shromažďuje informace o strojích ve skupině a odpovídá na unicastové dotazy ostatních stanic a poskytuje seznam sdílení ostatních strojů. Tohle v sambě dělá démon nmbd.
Jenže i tohle má mouchy, protože odhalování hlavní stroje a jeho volba jede přes broadcast. Proto Microsoft vymyslel WINS, což je „jmenný server“ dosažitelný přes unicastovou adresu, kterou musíte každému stoji sdělit. V sambě to opět řeší démon nmbd (ale standardně je podpora WINS vypnutá).
WINS určitě řeší překlady jmen strojů. Jestli i řeší cachování seznamu sdílení, nevím.
Zkuste se zeptat na jiném fóru zaměřeném na správu sítí s windowsovými stroji, jak řeší prohledávání sdílených zdrojů dnes.
Mám ale dojem, že nijak a že současná praxe je, že prostě uživateli řeknete jméno stroje a název sdílení, on tu adresu naklepe do adresního řádku.
Pokud chcete snížit zatížení sítě zbytečnými brodcastovými dotazy, zkuste na stanicích ve vlastnostech síťového rozhraní vypnout protokol „File and Printer sharing for Microsoft Windows“.
Tiskni
Sdílej: