V přihlašovací obrazovce LightDM KDE (lightdm-kde-greeter) byla nalezena a již opravena eskalace práv (CVE-2025-62876). Detaily v příspěvku na blogu SUSE Security.
Byla vydána nová verze 7.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Tor Browser byl povýšen na verzi 15.0.1. Další novinky v příslušném seznamu.
Česká národní banka (ČNB) nakoupila digitální aktiva založená na blockchainu za milion dolarů (20,9 milionu korun). Na vytvořeném testovacím portfoliu, jehož součástí jsou bitcoin, stablecoiny navázané na dolar a tokenizované depozitum, chce získat praktickou zkušenost s držením digitálních aktiv. Portfolio nebude součástí devizových rezerv, uvedla dnes ČNB v tiskové zprávě.
Apple představil iPhone Pocket pro stylové přenášení iPhonu. iPhone Pocket vzešel ze spolupráce značky ISSEY MIYAKE a Applu a jeho tělo tvoří jednolitý 3D úplet, který uschová všechny modely iPhonu. iPhone Pocket s krátkým popruhem se prodává za 149,95 dolarů (USA) a s dlouhým popruhem za 229,95 dolarů (USA).
Byla vydána nová stabilní verze 7.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 142. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.7 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Intel vydal 30 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20251111 mikrokódů pro své procesory.
Byla vydána říjnová aktualizace aneb nová verze 1.106 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.106 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Canonical pro své zákazníky, předplatitele Ubuntu Pro, prodloužil podporu Ubuntu LTS z 12 let na 15 let (Legacy add-on). Týká se verzí od 14.04 (Trusty Tahr).
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 5.0.0. Nově je oficiálně podporován Linux ARM64/AArch64. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Dobry den,
mam domaci server s Intel Atomem, na kterem mi bezi pouze cups server a nfs. Oddily ze serveru mam normalne pres mount pripojene na pracovni stanici. Pokud si chci napr. pustit nejaky film primo ze serveru, tak se stane, ze v nahodnych intervalech se film zastavi na cca 20 sekund a pote se znovu rozjede a cas filmu mezitim uplyne. Takhle se muze zastavit 2x behem 5ti minut nebo 1x za hodinu. Xine mi napise, ze zaznamenalo hodne ztracenych snimku. Logicke vysvetleni by bylo, ze je server zatizen, ale on bezi neustale maximalne kolem 5% vytizeni. Nedokazu si predstavit co by vyvolavalo takove jednorazove zatizeni. Setkal se nekdo s podivnym chovanim ? Sit je klasicky 100Mbit ethernet. Server bezi na Debian Lenny a pracovni stanice na Debian testing.
bezi neustale maximalne kolem 5% vytizeni
Zásadní je 5% vytížení čeho? Klidně může být 100% vytížení I/O za současného +- flákání procesoru. Musíš zjistit co přesně se děje během těch 20s. Na klientu i serveru prozkoumej logy a zjisti co se děje (iotop, iftop, MRTG, jnettop).
zkusil jsem vsechny programy co jsi mi doporucil a zjistil jsem, ze pri preruseni prehravani klesne v programu iotop cteni z disku 0 kB/s a potom se zase rozjede na 120kB/s-250kB/s (tim padem samozrejme prestane komunikace i v siti, ale problem je primarne nejspis v disku. Takze dalsi otazka - jak to resit ?
Nastává stejný problém i s:
$ mplayer -cache <kBytes> input.avi
Ahoj,
a zkusil jsi i jiny prehravac? Treba mplayer nebo vlc, pokud totiz prehravas normalni avi a ne zadny stream, tak by se tohle dit nemelo ani v pripade ze server bude pretizeny, nanejvis se film na chvilku stopne. Dalsi moznost je pouzit nfs na tcp protokolu, pak budes mit jistotu ze se zadne packety ztratit nemuzou.
Dalsi moznost je pouzit nfs na tcp protokolu, pak budes mit jistotu ze se zadne packety ztratit nemuzou.
Stejnou jistotu máš i s NFS na UDP, rozdíl mezi nasazením NFS nad TCP/UDP nespočívá ve "ztrácení paketů", ale v rychlosti. Protokol TCP je stavěný na znovuposlání ztracených paketů, kdežto u UDP se to musí řešit přímo v implementaci NFS.
Nebo si snad myslíš, že někdo jako Sun nasazuje v produkčním prostředí síťový FS, který nezaručí konzistenci dat. Navíc myslíš, že by se vůbec prosadil síťový FS, který by si na UDP nekontroloval ve vlastní režii zda-li protistrana všechna data úspěšně přijmula. Příště bacha na FUD.
Tiskni
Sdílej: