Od soboty do úterý probíhá v Hamburku konference 39C3 (Chaos Communication Congress) věnovaná také počítačové bezpečnosti nebo hardwaru. Program (jiná verze) slibuje řadu zajímavých přednášek. Streamy a záznamy budou k dispozici na media.ccc.de.
Byl představen nový Xserver Phoenix, kompletně od nuly vyvíjený v programovacím jazyce Zig. Projekt Phoenix si klade za cíl být moderní alternativou k X.Org serveru.
XLibre Xserver byl 21. prosince vydán ve verzi 25.1.0, 'winter solstice release'. Od založení tohoto forku X.Org serveru se jedná o vůbec první novou minor verzi (inkrementovalo se to druhé číslo v číselném kódu verze).
Wayback byl vydán ve verzi 0.3. Wayback je "tak akorát Waylandu, aby fungoval Xwayland". Jedná se o kompatibilní vrstvu umožňující běh plnohodnotných X11 desktopových prostředí s využitím komponent z Waylandu. Cílem je nakonec nahradit klasický server X.Org, a tím snížit zátěž údržby aplikací X11.
Byla vydána verze 4.0.0 programovacího jazyka Ruby (Wikipedie). S Ruby Box a ZJIT. Ruby lze vyzkoušet na webové stránce TryRuby. U příležitosti 30. narozenin, první veřejná verze Ruby 0.95 byla oznámena 21. prosince 1995, proběhl redesign webových stránek.
Všem čtenářkám a čtenářům AbcLinuxu krásné Vánoce.
Byla vydána nová verze 7.0 linuxové distribuce Parrot OS (Wikipedie). S kódovým názvem Echo. Jedná se o linuxovou distribuci založenou na Debianu a zaměřenou na penetrační testování, digitální forenzní analýzu, reverzní inženýrství, hacking, anonymitu nebo kryptografii. Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Vývojáři postmarketOS vydali verzi 25.12 tohoto před osmi lety představeného operačního systému pro chytré telefony vycházejícího z optimalizovaného a nakonfigurovaného Alpine Linuxu s vlastními balíčky. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Na výběr jsou 4 uživatelská rozhraní: GNOME Shell on Mobile, KDE Plasma Mobile, Phosh a Sxmo.
Byla vydána nová verze 0.41.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 6.1 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.
Byla vydána nová verze 5.5 (novinky) skriptovacího jazyka Lua (Wikipedie). Po pěti a půl letech od vydání verze 5.4.
Dobry den,
mam domaci server s Intel Atomem, na kterem mi bezi pouze cups server a nfs. Oddily ze serveru mam normalne pres mount pripojene na pracovni stanici. Pokud si chci napr. pustit nejaky film primo ze serveru, tak se stane, ze v nahodnych intervalech se film zastavi na cca 20 sekund a pote se znovu rozjede a cas filmu mezitim uplyne. Takhle se muze zastavit 2x behem 5ti minut nebo 1x za hodinu. Xine mi napise, ze zaznamenalo hodne ztracenych snimku. Logicke vysvetleni by bylo, ze je server zatizen, ale on bezi neustale maximalne kolem 5% vytizeni. Nedokazu si predstavit co by vyvolavalo takove jednorazove zatizeni. Setkal se nekdo s podivnym chovanim ? Sit je klasicky 100Mbit ethernet. Server bezi na Debian Lenny a pracovni stanice na Debian testing.
bezi neustale maximalne kolem 5% vytizeni
Zásadní je 5% vytížení čeho? Klidně může být 100% vytížení I/O za současného +- flákání procesoru. Musíš zjistit co přesně se děje během těch 20s. Na klientu i serveru prozkoumej logy a zjisti co se děje (iotop, iftop, MRTG, jnettop).
zkusil jsem vsechny programy co jsi mi doporucil a zjistil jsem, ze pri preruseni prehravani klesne v programu iotop cteni z disku 0 kB/s a potom se zase rozjede na 120kB/s-250kB/s (tim padem samozrejme prestane komunikace i v siti, ale problem je primarne nejspis v disku. Takze dalsi otazka - jak to resit ?
Nastává stejný problém i s:
$ mplayer -cache <kBytes> input.avi
Ahoj,
a zkusil jsi i jiny prehravac? Treba mplayer nebo vlc, pokud totiz prehravas normalni avi a ne zadny stream, tak by se tohle dit nemelo ani v pripade ze server bude pretizeny, nanejvis se film na chvilku stopne. Dalsi moznost je pouzit nfs na tcp protokolu, pak budes mit jistotu ze se zadne packety ztratit nemuzou.
Dalsi moznost je pouzit nfs na tcp protokolu, pak budes mit jistotu ze se zadne packety ztratit nemuzou.
Stejnou jistotu máš i s NFS na UDP, rozdíl mezi nasazením NFS nad TCP/UDP nespočívá ve "ztrácení paketů", ale v rychlosti. Protokol TCP je stavěný na znovuposlání ztracených paketů, kdežto u UDP se to musí řešit přímo v implementaci NFS.
Nebo si snad myslíš, že někdo jako Sun nasazuje v produkčním prostředí síťový FS, který nezaručí konzistenci dat. Navíc myslíš, že by se vůbec prosadil síťový FS, který by si na UDP nekontroloval ve vlastní režii zda-li protistrana všechna data úspěšně přijmula. Příště bacha na FUD.
Tiskni
Sdílej: