Hru Warhammer: Vermintide 2 (ProtonDB) lze na Steamu získat zdarma napořád, když aktivaci provedete do pondělí 24. listopadu.
Virtualizační software Xen (Wikipedie) byl vydán v nové verzi 4.21. Podrobnosti v poznámkách k vydání a přehledu nových vlastností.
Evropská komise schválila český plán na poskytnutí státní pomoci v objemu 450 milionů eur (téměř 11 miliard Kč) na rozšíření výroby amerického producenta polovodičů onsemi v Rožnově pod Radhoštěm. Komise o tom informovala v dnešní tiskové zprávě. Společnost onsemi by podle ní do nového závodu v Rožnově pod Radhoštěm měla investovat 1,64 miliardy eur (téměř 40 miliard Kč).
Microsoft v příspěvku na svém blogu věnovaném open source oznámil, že textové adventury Zork I, Zork II a Zork III (Wikipedie) jsou oficiálně open source pod licencí MIT.
První prosincový týden proběhne SUSE Hack Week 25. Zaměstnanci SUSE mohou věnovat svůj pracovní čas libovolným open source projektům, například přidání AI agenta do Bugzilly, implementaci SSH v programovacím jazyce Zig nebo portaci klasických her na Linux. Připojit se může kdokoli.
Google oznámil, že Quick Share na Androidu funguje s AirDropem na iOS. Zatím na telefonech Pixel 10. Uživatelé tak mohou snadno přenášet soubory z telefonů s Androidem na iPhony a obráceně.
Byla vydána nová verze 8.5 (8.5.0) skriptovacího jazyka PHP používaného zejména k vývoji dynamických webových stránek. Přináší řadu novinek a vylepšení (URI Extension, Pipe Operator, Clone With, …). Vydána byla také příručka pro přechod z předchozích verzí.
Evropská komise zahájila tři vyšetřování týkající se cloudových platforem Amazon Web Services (AWS) a Microsoft Azure. Evropská exekutiva, která plní také funkci unijního antimonopolního orgánu, chce mimo jiné určit, zda jsou americké společnosti Microsoft a Amazon v cloudových službách takzvanými gatekeepery, tedy hráči, kteří významně ovlivňují provoz internetu a musí dle nařízení o digitálních trzích (DMA) na společném trhu
… více »Společnost Meta Platforms vyhrála ostře sledovaný spor o akvizici sítě pro sdílení fotografií Instagram a komunikační aplikace WhatsApp. Podle amerického soudu firma jejich převzetím neporušila antimonopolní zákon, protože si tak nemonopolizovala trh sociálních sítí. Žalobu na Metu podala před pěti lety americká Federální obchodní komise (FTC). FTC argumentovala, že Meta, tehdy známá jako Facebook, koupila tyto dvě společnosti v letech 2012 a 2014 proto, aby s nimi nemusela soutěžit.
Home Assistant včera představil svůj nejnovější oficiální hardware: Home Assistant Connect ZBT-2 pro připojení zařízení na sítích Zigbee nebo Thread.
Dobry den,
mam domaci server s Intel Atomem, na kterem mi bezi pouze cups server a nfs. Oddily ze serveru mam normalne pres mount pripojene na pracovni stanici. Pokud si chci napr. pustit nejaky film primo ze serveru, tak se stane, ze v nahodnych intervalech se film zastavi na cca 20 sekund a pote se znovu rozjede a cas filmu mezitim uplyne. Takhle se muze zastavit 2x behem 5ti minut nebo 1x za hodinu. Xine mi napise, ze zaznamenalo hodne ztracenych snimku. Logicke vysvetleni by bylo, ze je server zatizen, ale on bezi neustale maximalne kolem 5% vytizeni. Nedokazu si predstavit co by vyvolavalo takove jednorazove zatizeni. Setkal se nekdo s podivnym chovanim ? Sit je klasicky 100Mbit ethernet. Server bezi na Debian Lenny a pracovni stanice na Debian testing.
bezi neustale maximalne kolem 5% vytizeni
Zásadní je 5% vytížení čeho? Klidně může být 100% vytížení I/O za současného +- flákání procesoru. Musíš zjistit co přesně se děje během těch 20s. Na klientu i serveru prozkoumej logy a zjisti co se děje (iotop, iftop, MRTG, jnettop).
zkusil jsem vsechny programy co jsi mi doporucil a zjistil jsem, ze pri preruseni prehravani klesne v programu iotop cteni z disku 0 kB/s a potom se zase rozjede na 120kB/s-250kB/s (tim padem samozrejme prestane komunikace i v siti, ale problem je primarne nejspis v disku. Takze dalsi otazka - jak to resit ?
Nastává stejný problém i s:
$ mplayer -cache <kBytes> input.avi
Ahoj,
a zkusil jsi i jiny prehravac? Treba mplayer nebo vlc, pokud totiz prehravas normalni avi a ne zadny stream, tak by se tohle dit nemelo ani v pripade ze server bude pretizeny, nanejvis se film na chvilku stopne. Dalsi moznost je pouzit nfs na tcp protokolu, pak budes mit jistotu ze se zadne packety ztratit nemuzou.
Dalsi moznost je pouzit nfs na tcp protokolu, pak budes mit jistotu ze se zadne packety ztratit nemuzou.
Stejnou jistotu máš i s NFS na UDP, rozdíl mezi nasazením NFS nad TCP/UDP nespočívá ve "ztrácení paketů", ale v rychlosti. Protokol TCP je stavěný na znovuposlání ztracených paketů, kdežto u UDP se to musí řešit přímo v implementaci NFS.
Nebo si snad myslíš, že někdo jako Sun nasazuje v produkčním prostředí síťový FS, který nezaručí konzistenci dat. Navíc myslíš, že by se vůbec prosadil síťový FS, který by si na UDP nekontroloval ve vlastní režii zda-li protistrana všechna data úspěšně přijmula. Příště bacha na FUD.
Tiskni
Sdílej: