abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.13 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:44 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.22.0, tj. první z nové řady 3.22, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 00:33 | IT novinky

    FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory. Stavebnice Brian byla navržená speciálně pro potřeby populární Robosoutěže. Jde ale také o samostatný produkt, který si může koupit každý fanoušek robotiky a programování od 10 let, ideální je i pro střední školy jako výuková pomůcka. Jádro stavebnice tvoří programovatelná řídicí jednotka, kterou vyvinul tým z FEL ČVUT ve spolupráci s průmyslovými partnery. Stavebnici

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 41
    29.5. 20:33 | Komunita

    Ubuntu bude pro testování nových verzí vydávat měsíční snapshoty. Dnes vyšel 1. snapshot Ubuntu 25.10 (Questing Quokka).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.5. 14:55 | Nová verze

    Společnost Netgate oznámila vydání nové verze 2.8.0 open source firewallové, routovací a VPN platformy pfSense (Wikipedie) postavené na FreeBSD. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.5. 14:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.16 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Tor Browser byl povýšen na verzi 14.5.3. Linux na verzi 6.1.140. Další změny v příslušném seznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.5. 12:33 | Zajímavý článek

    Člověk odsouzený za obchod s drogami daroval letos ministerstvu spravedlnosti 468 kusů kryptoměny bitcoin, které pak resort v aukcích prodal za skoro miliardu korun. Darováním se zabývá policejní Národní centrála proti organizovanému zločinu (NCOZ). Deníku N to potvrdil přímo ministr spravedlnosti Pavel Blažek (ODS). Podle resortu bylo nicméně vše v souladu s právem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 58
    28.5. 20:44 | Nová verze

    Svobodný a otevřený multiplatformní editor EPUB souborů Sigil (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 2.5.0. Stejně tak doprovodný vizuální EPUB XHTML editor PageEdit (GitHub).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.5. 12:22 | IT novinky

    Na základě národního atribučního procesu vláda České republiky označila Čínskou lidovou republiku za zodpovědnou za škodlivou kybernetickou kampaň proti jedné z neutajovaných komunikačních sítí Ministerstva zahraničních věcí ČR. Tato škodlivá aktivita, která trvala od roku 2022 a zasáhla instituci zařazenou na seznam české kritické infrastruktury, byla provedena kyberšpionážní skupinou APT31, veřejně spojovanou se zpravodajskou službou Ministerstvo státní bezpečnosti (MSS).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 52
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (55%)
     (32%)
     (7%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 168 hlasů
     Komentářů: 13, poslední 30.5. 12:26
    Rozcestník

    Dotaz: alert z nagiosu ako ticket v trac systeme

    28.9.2009 23:04 Jooky (inactive) | skóre: 39 | blog: Jooky | Bratislava
    alert z nagiosu ako ticket v trac systeme
    Přečteno: 315×
    Zdravim

    Na servri pouzivam www-apps/trac-0.11.2 ako "ticketovaci" nastroj a malu wiki. Spolu stym mi na sevri bezi net-analyzer/nagios-3.0.6. Aktualna konfiguracia mi viacmenej vyhovuje az na malu drobnost. Hladal som sposob ako dostat alert z nagiosu ako ticket do trac systemu. Riesenie na styl wget ... sa mi moc nepozdavala a mail2trac sa mi zda trosku neohrabany.

    Je nejaky jednoduchy a "systemovy" sposob ako dostat alert z nagiosu do trac systemu ako ticket ? Najlepsie by bolo kebyze vie nagios aj vyplnit dodatocne policka v tickete (nie len nazov a popis), ale neni to az tak dvolezite. Pouziva niekto taku kombinaciu, popripade nagios + iny ticketovaci nastroj ?

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    21.11.2012 11:05 Jooky (inactive) | skóre: 39 | blog: Jooky | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: alert z nagiosu ako ticket v trac systeme
    Po hodne dlhej dobe som zas narazil na tento problem na nakoniec som predsa len pouzil email2trac. Aktualne verzie su:
    net-analyzer/nagios-core-3.3.1
    www-apps/trac-0.12.3
    app-misc/email2trac-2.6.0
    
    Hlavny problem, ktory som riesi, je redukcia duplikatnych ticketov. Nagios sa sice da nastavit tak, aby notifikoval "trac" len raz, ale to mi neprislo ako vhodne riesenie. Chcel som docielit aby nagios posielal pravidelne stav a v ticketovacom toole sa to vsetko nabalovalo na jeden ticket ako update. Riesenie bolo pridane v niektorej z poslednych verzii email2trac softu.
    Konfiguraciu mam nasledovnu:
    /etc/mail/aliases
    auto-tt: "|/usr/bin/run_email2trac"
    
    /etc/email2trac/email2trac.conf
    [DEFAULT]
    project: /data/trac/support
    black_list: MAILER-DAEMON@
    debug: 0
    drop_spam : 0
    drop_alternative_html_version: 1
    email_quote: >
    email_triggers_workflow: 1
    ignore_trac_user_settings: 1
    inline_properties: 0
    log_level: WARNING
    log_type: syslog
    notify_reporter: 0
    reply_all : 0
    ticket_update: 1
    ticket_update_by_subject: 1
    ticket_update_by_subject_lookback: 7
    umask: 022
    verbatim_format: 1
    
    Staci aby nagios zasielal spravy "ako keby odpovedal na nieco", cize s "Re:" na zaciatku subjectu a email2trac predpoklada, ze ticket uz existuje. V takom pripade email2trac hlada rovnaky subject a ak taky najde, tak spravu prilozi ako "update" do ticketu. Dalsia vec je urcovanie priority. Do subjectu staci pridat na koniec #?priority=urgent a tym sa definuje hodnota pre prioritu v tickete. Podobnym sposobom sa daju definovat aj ine policka v tickete. Subject v emaile z nagiosu mam nastaveny na host/service, takze je mala pravdepodobnost, ze by sa mi tie updaty nejak poplietly. Este sice musim par veci doladit ale viacmenej to funguje presne ako potrebujem :)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.