V repozitáři AUR (Arch User Repository) linuxové distribuce Arch Linux byly nalezeny a odstraněny tři balíčky s malwarem. Jedná se o librewolf-fix-bin, firefox-patch-bin a zen-browser-patched-bin.
Dle plánu by Debian 13 s kódovým názvem Trixie měl vyjít v sobotu 9. srpna.
Vývoj linuxové distribuce Clear Linux (Wikipedie) vyvíjené společností Intel a optimalizováné pro jejich procesory byl oficiálně ukončen.
Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).
V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).
Hyprland, tj. kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, byl vydán ve verzi 0.50.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.
Patrick Volkerding oznámil před dvaatřiceti lety vydání Slackware Linuxu 1.00. Slackware Linux byl tenkrát k dispozici na 3,5 palcových disketách. Základní systém byl na 13 disketách. Kdo chtěl grafiku, potřeboval dalších 11 disket. Slackware Linux 1.00 byl postaven na Linuxu .99pl11 Alpha, libc 4.4.1, g++ 2.4.5 a XFree86 1.3.
Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.
Vláda dne 16. července 2025 schválila návrh nového jednotného vizuálního stylu státní správy. Vytvořilo jej na základě veřejné soutěže studio Najbrt. Náklady na přípravu návrhu a metodiky činily tři miliony korun. Modernizovaný dvouocasý lev vychází z malého státního znaku. Vizuální styl doprovází originální písmo Czechia Sans.
Tam bych viděl jedině zmíněný problém synchronizace rychlosti překreslování monitoru a rychlosti překreslování filmu, kdy se některé políčko při 60 Hz zobrazí třikrát a jiné jen dvakrát.Otázkou je, jestli si toho dokáže člověk všimnout.
Všechny TV ripy, co kolují po Internetu, jsou filtrované de-interlace filtrem, jehož výstupní rychlost je 25 fps. To tedy znamená, že tenhle filtr v rychlých scénách odstraní každý druhý půlsnímek, takže oproti TV jsou na PC rychlé scény nejen s polovičním rozlišením, ale i s rychlostí 25 fps. Proto se zdají výrazně méně plynulé.Řekl bych, že běžné deinterlace filtry fungují tak, že vždycky dva vedlejší půlsnímky sesadí do jednoho (weaving). Protože výsledek je proužkatý, ještě to nějak zamažou (blending/averaging). Vznikne tak obraz s plným vertikálním rozlišením a poloviční snímkovou frekvencí. Tak, jak Oskar popisuje, IMHO funguje BOB (alias line doubling). Viz Wikipedie.
A: 142.6 V: 142.6 A-V: -0.001 ct: -0.057 0/ 0 32% 5% 3.4% 0 0
Bohužel nevím, které z těch čísel to je, Mplayer FAQ je v tomhle asi zastaralé, tam vypadá statusbar trochu jinak.
S tou televizí fakt nevím, v téhle oblasti jsem se nikdy nepohyboval. Spíš by mě zajímalo, jestli to tak vnímají i další lidé, či je to čistě jen můj problém. Zajímavé ale je, že ani pod Windows to není totálně plynule (jako když jsem nastavil rychlost přehrávání 1.7x větší). A co si budeme namlouvat, Windows má tyhle věci obvykle docela pořešené.
Taky jsem si toho všiml a to na ne-HD videích. Přesně jak jste poznamenal, obzvlášť nápadné to je při pomalu lineárně se pohybujících scénách (například závěrečné titulky).
Nemohu vyloučit chybu v přehrávači, ale protože ten samý soubor trpí stejnou chybou i po několika letech vývoje přehrávače, viděl bych to na prasácky kódované video. Jak již tu bylo poznamenáno, pravděpodobně se jedná o neuměle změněnou snímkovací frekvenci (asi kvůli kompatibilitě s nějakým hloupým přehrávačem). Prostě se při kódování nějaký snímek vyhodí nebo nějaký zopakuje, aby vyšla perioda. Pak samozřejmě plynulost jde do háje a divák si toho všimne.
Ještě by mohlo jít o rázy při slučování půlsnímků nějakým pochybným způsobem.
Nejlepší řešení je, používat pro filmová díla titulkový formát, který je vázaný pořadové číslo snímku.Jsem pro, bohužel většina titulků, které jsou za posledních několik let ke stažení, je vázaná na čas. Ještě že mplayer umí -subfps
Ten podíl je 25/24. Já mám PALské verze rád, protože člověk na celovečeráku ušetří několik minut svého života :)mplayer má parametr -speed
Tiskni
Sdílej: