Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
htop
, co žere nejvíc CPU. Pak taky počet IO operací na diskovém systému. Případný problém na druhém serveru by prozradilo profilování SQL dotazů - pokud tady není úzké hrdlo, tak tenhle stroj by to neměl způsobovat. 15-25 req/s na pár statických souborů je skoro nic.
Lepší než reverzní proxy (jaký sw na to máte?) je statický obsah oddělit na samostatnou doménu a IP adresu a použít lighttpd nebo nginx, na PHP klidně pro začátek Apache s mod_php, který má asi nejvyšší výkon (i když pokles výkonu u fastcgi je obvykle neznatelný). Použitím lighttpd pro PHP by se možná uspořila pamět, ale stím problém asi nemáte.
Jinak při pomalém načítání si web otevřete ve firefoxu s firebugem - tam je přesně vidět, na co se kde čeká.
Lepší než reverzní proxy (jaký sw na to máte?) je statický obsah oddělit na samostatnou doménu a IP adresuReverzní proxy je velmi důležitá věc pro dosažení vysokého výkonu, tu bych rozhodně ponechal Lepší je oddělit to na samostatný server, to je jisté, ale tady by stačilo, kdyby statický obsah servírovala ona reverzní proxy, klidně pod stejnou doménou a IP adresou (zrovna nginx tohle zvládá pomocí sendfile a pollu tak dobře, že Apache za tu dobu často nestihne ani začít hledat, kde se ten soubor nachází). Je zbytečné tím vytěžovat dynamický server, který má velkou režii pro každý požadavek
5-15 přístupů do apache za sekundu (generování PHP)To je včetně těch obrázků co jdou skrz nginx, nebo čistě jen PHP? Možná by pomohlo nastavit (jestli to tak už není) nginx, aby se o obrázky staral úplně sám (na základě URL), a Apache nechat jen na PHP. Jestli se 9 sekund čeká na "aplikační" http požadavek, a přitom čas běhu php skriptu je skutečně 0.05s, musí být problém v čekání uvnitř http serveru. Pravděpodobně se projevuje nějaký limit na počet spojení (MaxClients v Apache) apod. Podobnou situaci jsem viděl na serveru, kde bylo 80 req/s jen na PHP přes fastcgi a 3000 PHP procesů, k tomu cca 100 req/s na statické obrázky přes lighttpd (běžela tam top 100 facebook aplikace, přes 1,5M uživatelů). V tomto velmi pomůže Apache server-status. Kdyžtak sem dejte ještě jeho výpis.
Tiskni
Sdílej: