Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Řešení dotazu:
.keep
se vytváří v adresářích, u kterých se očekává, že mohou být prázdné, ale mají existovat. Je to taková pojistka, kdyby si někdo (nebo něco) řekl, že je ten adresář prázdný takže není potřeba, a chtěl ho smazat.
/var/tmp
je link na /tmp
). Důležité je, aby ten adresář existoval a dalo se do něj zapisovat, a to už v časných fázích bootu.
/tmp
použil rmdir
odmítl ho smazat a proto jsem se vlastně ptal.
/var/tmp
v Gentoo se tam provádí kompilace..keep
se zdaleka nepoužívají jenom pro /tmp
a není to žádná novinka (nejspíš se to používalo už dávno před tím, než jste začal linux používat vy). Pojistka je jenom jedna z funkcí toho souboru, zároveň je to způsob, jak označit „tento adresář může být prázdný, ale má tu být a je to tak správně“.
/tmp
, a že nejde primárně o mazání adresářů. Takže vaše reakce předpokládající, že se jedná jen o /tmp
a mazání, je poněkud hloupá.
Například rsync
nebo svn
také mají parametry určující, jak zacházet s prázdnými adresáři.
.keep
souborů v linuxových distribucích chápu. A to i přesto, že vím, že by se balíčkovací systém dal udělat i bez těchto pomocných souborů. Víte, programování je často otázkou priorit, a někdy prostě na prkotiny není čas.
Jen na okraj, když linux není normální systém (ve kterých balíčkovací systém pozná systémový adresář jinak), tak jaký je to systém? Nenormální? Pseudo normální nebo co? Normální je to, co VY považujete za normální nebo jako to vidíte?
/tmp
. Například se takhle označují mountpointy nebo různé pracovní adresáře programů. Zrovna balíčkovací systém by si se záměrně prázdnými adresáři mohl poradit bez větších obtíží, ale co takový rsync
, když nechcete vytvářet nebo přenášet zbytečné prázdné adresáře, ale zároveň chcete, aby ty nezbytné prázdné adresáře byly správně? Musel byste ty adresáře pracně vyjmenovávat – a nebo je jednoduše označíte souborem .keep
. No a když už se taková konvence používá, proč ji nepoužít i pro /var/tmp
?
.keep
v /tmp
musel být. Jste ale jediný, kdo tady o něčem takovém píše – tazatel se ptal, k čemu je takový soubor dobrý. Takže se na to podívejte opačně – souborem .keep
se označuje adresář, který se nemá mazat, i když je prázdný. Je nějaký důvod, proč by takový soubor nemohl být v /tmp
? Nikdo tady neřešil, jak se tam dostal, zda ho tam dal balíčkovací systém nebo zda se při vypínání nesmaže. Třeba měl do /tmp
tazatel namountovaný nějaký jiný oddíl nebo RAM disk a /tmp
na rootu byl jako mountpoint označen souborem .keep
. Pak se rozhodl /tmp
vyřešit přesměrováním do /var/tmp
(ať už přes symbolický odkaz nebo přes mount bind) a všiml si toho souboru .keep
. A vy tady z toho děláte vědu a dalekosáhlé závěry o neexistujícím ošetřování, distribucích a zbytečných změnách.
Třeba měl do /tmp tazatel namountovaný nějaký jiný oddíl nebo RAM disk a /tmp na rootu byl jako mountpoint označen souborem .keep. Pak se rozhodl /tmp vyřešit přesměrováním do /var/tmp (ať už přes symbolický odkaz nebo přes mount bind) a všiml si toho souboru .keep.Ten soubor už je v archivu stage3 pro Gentoo. Všiml jsem si že je i v /sys ale ne v /proc. Že by /proc nebylo tak důležité ?
/proc
.
".keep files" AND gentoo
Tiskni
Sdílej: