Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
Zdravím,
ještě ve verzi 4.6 bylo možné přetáhnout z menu do panelu nejen jednotlivou úlohu, ale i "složku" s úlohami - strukturu menu. V 4.7 a 4.8 to nejde, jdou jen jednotlivé úlohy. Při pokusu o přetáhnutí složky menu se do panelu zobrazí nabídka "Přidat widget: -Pohled na složku -Polička -Ikona. Když dám nad složkou v menu pravým přidat do panelu, vloží se jakási nepoužitelná ikona. Ani jedna z těchto rádoby pokrokových možností nedělá to jednoduché co od toho očekávám, to je vložení kousku fungujícího menu do panelu. (Jsou prostě věci, které mám raději po ruce v panelu než se k nim proklikávat přes menu. Widget "pohled na složku" nic neřeší, protože při kliknutí na vložené menu spustí Dolphin namísto prostého "vyjetí" vnořeného menu.)
Kouknutím do konfiguračního souboru jsem zjistil, že v KDE 4.4 má panel konfig. soubor kickerrc a ten obsahuje u vložené složky menu, například toto:
[ServiceMenuButton_1]
FreeSpace2=0
RelPath[$e]=icb/
V KDE 4.7 už kickerrc není, panel je součást plasmy a ta s touto možností nepočítá, maximálně jednotlivé úlohy.
Nikde jsem nevygooglil, že by si na to lidi stěžovali, dost možná jsem jediný, komu to vadí. Ani se mi nepodařilo zjistit jestli je to jen nedopatřením nebo úmyslně. Nebo je na to nějaká finta, která mi unikla? Otázka tedy zní: Jde to nějak udělat aby to tak fungovalo?
Dík.
Řešení dotazu:
Tak se mi to podařilo vyřešit:
V KDE menu najet myší nad příslušnou položku, pravé tlačítko a zvolit přidat do panelu. Potom v ~/.kde/share/config/plasma-desktop-appletsrc najít na příslušném řádku relativePath a z chybného
relativePath=applications://něco/něco/
opravit na
relativePath=něco/něco/
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                