abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:33 | IT novinky

    Po vlastních microSD kartách nabízí nově Raspberry Pi také vlastní NVMe SSD disky. Samostatně i v sadách s M.2 HAT+.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 06:11 | Zajímavý článek

    Byla zveřejněna (𝕏) Zpráva o činnosti Digitální a informační agentury (DIA) za rok 2023 (pdf). Začíná slovy ředitele: "Vznik Digitální a informační agentury (DIA) je v posledních letech možná jedním z nejvýznamnějších kroků, který dodá potřebný impuls digitalizaci státní správy."

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    dnes 05:11 | Nová verze

    Vývojáři AlmaLinuxu představili AlmaLinux OS Kitten 10, tj. vývojovou verzi AlmaLinux OS 10 vycházejícího z CentOS Stream 10. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Proč Kitten? Verze AlmaLinux OS jsou pojmenované podle kočkovitých šelem. Z kotěte vyroste další kočka.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:11 | Nová verze

    Kryptografická knihovna OpenSSL byla vydána v nové verzi 3.4. Přehled změn na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:00 | IT novinky

    Bylo objeveno nové největší prvočíslo. Jedná se o Mersennovo prvočíslo známé též jako M136279841. To znamená, že v binární formě je prvočíslo tvořeno 136 279 841 jedničkami. Objeveno bylo v rámci distribuovaného výpočetních projektu GIMPS (Great Internet Mersenne Prime Search). Zajímavostí je, že na rozdíl od předchozích takto objevených prvočísel nebylo objeveno pomocí CPU, ale na grafické kartě NVIDIA A100 s pomocí programu Gpuowl.

    DaBler | Komentářů: 3
    včera 16:44 | IT novinky

    Protokol MQTT (Wikipedie) dnes slaví 25 let (Mastodon, 𝕏). První publikovaná specifikace je z 22. října 1999.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:00 | Nová verze

    Mobilní operační systém /e/OS (Wikipedie) založený na Androidu / LineageOS, ale bez aplikací a služeb od Googlu, byl vydán ve verzi 2.4. Přehled novinek na GitLabu. Z novinek lze zmínit podporu telefonu Google Pixel 7. Na stránkách Murena lze koupit Murena Pixel 7.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:11 | Pozvánky

    Připojte se ve středu 30. 10. 2024 od 10:00 do 12:00 na náš webinář "Řízení přístupu do PostgreSQL prostřednictvím externího autentizačního providera" (registrace zdarma) a naučte se, jak nastavit ověřování pomocí GSSAPI pro bezpečný přístup k databázím (Microsoft Active Directory nebo FreeIPA). Záznam předchozího webináře "Co je nového v PostgreSQL 17" můžete zhlédnout zde.

    … více »
    Heřmi | Komentářů: 0
    21.10. 21:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.55 open source počítačové hry Unvanquished (Wikipedie), forku počítačové hry Tremulous. Instalovat ji lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.10. 14:22 | IT novinky

    Dle plánu bylo dnes vydáno Factorio 2.0 a Factorio: Space Age, tj. aktualizace 2.0 počítačové hry Factorio (Wikipedie) oficiálně běžící také na Linuxu a velké vesmírní rozšíření Factorio: Space Age.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník

    Dotaz: Linux 1000fps Kernel změnit na 2500 fps hlds (cs 1.6)

    9.8.2012 22:58 login
    Linux 1000fps Kernel změnit na 2500 fps hlds (cs 1.6)
    Přečteno: 1341×
    Dobrý večer,

    je těžké upravit kernel ? současně máme ZM server je tam spoustu věcí a pluginů (potřebuji zvýšit fps) 4 vlákna

    1 na kterém server ZM běží využito na 100% musíme čekat 5 min. (tím server padne) 2 vlakno 0% 3 vlakno 25% 4 vlakno 11%

    je možné zvýšit na 2 500fps ? linux debian...

    něco jsem našel zde: http://forums.srcds.com/viewtopic/8378

    děkuji za jaké-koliv rady

    Odpovědi

    9.8.2012 23:09 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 1000fps Kernel změnit na 2500 fps hlds (cs 1.6)
    A čeho tím chceš dosáhnout ?

    Prostě pokud program neumí využít víc vláken tak je to chyba programu.

    A nebo se čeká na dokončení nějaké IO operace a to to zasekne.

    Na serverech se nastavuje menší fps aby se tak často nepřepínaly programy.

    Prostě chce to podrobnější info.
    Max avatar 9.8.2012 23:45 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 1000fps Kernel změnit na 2500 fps hlds (cs 1.6)
    Toto nevyřešíš vyšším frekvencí cheduleru. Frekvence 1000Hz se nastavuje kvůli lepší odezvě (dochází k rychlejšímu přepínání), ale rychlejší přepínání snižuje výkon (nevyřídíš tolik požadavků a více se zatíží CPU).
    Co vím, tak SRCDS je s podporou multithreadu docela na ubohým levelu (aspoň starší verze, což pro 1.6 asi bude).
    cs 1.6 není vůbec náročná hra, ale záleží na zmíněných modech apod. věcech, který tomu občas umí nasadit moc pěknou korunu.
    Třeba na takovým trapným Phenomu II X4 3GHz (2x500GB SATA + nějaká ta ramka) lze bez problémů provozovat 16x32slot čistý 1.6 na 1000FPS (a možná i v klidu větší počet cs serverů, už si to moc nepamatuji).
    Je tedy také otázkou, co je to za server, kolik má slotů atd.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    10.8.2012 02:08 waa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 1000fps Kernel změnit na 2500 fps hlds (cs 1.6)
    teda mozna jsem mel moc piv, ale… coze?
    Max avatar 10.8.2012 08:03 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 1000fps Kernel změnit na 2500 fps hlds (cs 1.6)
    hlds má volbu sys_ticrate (kolik frame/s je renderováno, tedy FPS). Proč se s tímto šachuje je vysvětleno třeba zde (úplně dole): WHY HIGHER FPS?
    Aby se dosáhlo takových pěkných hodnot, je doporučováno změnit timer v kernelu na 1000Hz (lze vybírat z voleb 100,250,300,1000). Taktéž byly nějaké pokusy používat RTC jádro pro dosažení lepšího výkonu a latencí, ale co vím, tak stabilita nebyla nikdy 100%.
    Lze tedy z dotazu vydedukovat, co tazatel zamýšlí, ale je to hloupost, protože viz zmíněný link.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    27.8.2012 01:41 bohyn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 1000fps Kernel změnit na 2500 fps hlds (cs 1.6)
    Taktéž byly nějaké pokusy používat RTC jádro pro dosažení lepšího výkonu a latencí, ale co vím, tak stabilita nebyla nikdy 100%.
    Nevim jesli je myslena stabilita jadra nebo CS, ale RT jadro jsem pouzival cca ve verzich 2.6.32 - 2.6.39 a pri bezne desktop praci zadny problem.
    10.8.2012 09:51 JanM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 1000fps Kernel změnit na 2500 fps hlds (cs 1.6)
    Hoďte to do google translate: CZ -> EN a zase zpět EN -> CZ, třeba to bude srozumitelnější. Nebo pisatel používá nějakou formu T9/Swype/... a nečte to po sobě ;-)
    11.8.2012 19:38 login
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 1000fps Kernel změnit na 2500 fps hlds (cs 1.6)
    Dobrý den,

    problém vyřešen,nicméně vyššího hrubého výkonu na 1 vlákno pro aplikaci když se koupí výkonější procesory je i vyšší výkon 1 vlákna ?

    (dole jsem chtěl docílit sice né 10 000FPS ale 2 000FPS a víc by nebylo špatné)

    Counter-Strike 1.6 XT Premium - 10 000 FPS hrubého výkonu :)

    Do nabídky byl přidán server Counter-Strike 1.6 XT Premium 10 000 FPS. Tyto servery mají pro sebe přiděleno celé procesorové jádro. Při testech servery dosahovaly až 40 000 FPS, pro vyšší stabilitu jsou však omezeny na 10 000. Vzhledem k tomu, že budou tyto servery provozovány výhradně na strojích s procesory Intel Core i7 2600k (v dnešní době procesor s nejvyšším výkonem na jedno jádro), věříme, že budete s kvalitou spokojeni. Vzhledem k tomu, že herní server vytěžuje celé jádro na maximum 24 hodin denně, pochopitelně výrazně vzroste spotřeba elektrické energie. Cena byla tedy zpočátku stanovena na 790 Kč / 31.6 EUR za měsíc. Server bude nabízen pouze 12-ti slotový, protože využití bude mít snad jen v profi gamingu.

    Max avatar 11.8.2012 23:15 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 1000fps Kernel změnit na 2500 fps hlds (cs 1.6)
    Ta nabídka je podle mně blbost. Nevidím sebemenší důvod pro provoz serveru na více, jak 1000FPS. Je to velké plýtvání výkonem bez jakéhokoliv přínosu.
    Nicméně nasadili to prý kvůli požadavku zákazníků (nebo jednoho zákazníka?).
    Jinak ano, jedno vlákno je schopné využít jen jedno jádro. Novější CPU neznamená nutně lepší výkon na jedno jádro. Je třeba si to ohlídat (architektura a frekvence). Třeba takový šestijádro je sice výkonnější, jak 4 jádro, ale v jednovláknových aplikacích může být pomalejší, jelikož šestijádra se třeba nedodávají na tak pěkných frekvencích jako čtyřjádra apod.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    12.8.2012 00:45 aaaaaaaaaaaaaaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 1000fps Kernel změnit na 2500 fps hlds (cs 1.6)
    Len pre zaujimavost: 10k FPS nikto nema sancu rozlisit od 500 FPS. Ja som si skusal porovnanie 1000 a 300, kde dlho bezalo 1000 FPS a potom som to obmedzil na 300, pricom som ludom napisal, ze som vylepsil FPS. A hned si hardcore gameri (=hraci CS aspon 10 rokov) pochvalovali, ze aka plynula hra a dalsie kecy okolo toho. Potom som sa ich len pytal na zmeny s tym, ze nieco robim, pricom som menil FPS - nezhodli sa na nicom - o tom, ci je zmena lepsia rozhodovali v podstate nahodne. Pocititelna a rozoznatelna zmena je u najcitlivejsich jedincov z 1000fps na 200fps, aj ked aj tam sa sporadicky pletu. Ludia na horsej linke s vacsimi rozptylami pingov, typicky wifi, nepostrehli ani zmenu na 100 FPS.
    25.8.2012 02:19 login
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 1000fps Kernel změnit na 2500 fps hlds (cs 1.6)
    Dobrý večer, naprosto souhlasím... problém vyřešen děkuji všem zůčastněným za pomoc login
    26.8.2012 16:39 MadCatX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 1000fps Kernel změnit na 2500 fps hlds (cs 1.6)

    V podstatě už to řekl Max, ale technická podstata zvyšování frekvence kernel timeru je pokud vím tato:
    Program, který potřebuje periodicky s vysokou přesností provádět nějakou činnost může využít timeru. Pokaždé, když timer vyprší, zavolá se nějaká funkce. Je logické, že čím vyšší frekvenci timer má, s tím vyšší přesností může program pracovat.
    Pokud tedy chce HLDS pracovat na 1000 fps, potřebuje časovač, který je schopný "firenout" s intervalem 1 ms, tedy s frekvencí 1000 Hz. Na systému s časovačem nastaveným na 500 Hz se tímto způsobem samozřejmě není možné dostat na více jak 500 fps. Skriptík pro změření přibližné frekvence kernel timeru je např. zde.

    V případě herních serverů mi přijde nastavování fps na více jak 1000 čirá číselná masturbace. Např. výchozí polling rate USB je 125 Hz, v nejhorším případě tedy mezi kliknutím a dobou, kdy si toho řadič všimne uplyne 8 ms. Když to porovnáte s klient<->server pingem řekněme 30 ms (když jsem ještě hrával CS já, považovalo se to za solidní hodnotu), asi je vám jasné proč :). Docela zajímavý příspěvek o tom nedávno napsal John Carmack.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.