Linuxová distribuce OpenMandriva byla vydána ve verzi ROME 23.03. Název ROME říká, že se jedná se o průběžně aktualizovanou (rolling) edici. Stabilní edice nese název Rock, aktuálně OpenMandriva Lx 4.3 Dysprosium.
Tento pátek od 14:00 proběhne v Brně na FI MUNI konference DevConf Mini. Na programu je celá řada zajímavých přednášek od testování releasů Fedory, přes super počítače nebo Big Data, až po závody autonomních aut. Konferenci bude možné sledovat i na online streamu.
Minulý týden proběhla hackerská soutěž Pwn2Own Vancouver 2023. Adobe Reader, Microsoft SharePoint, Oracle VirtualBox, Tesla, Ubuntu Desktop, Windows 11, macOS, Microsoft Teams, VMWare Workstation. Vše hacknuto. Synacktiv získal 530 000 dolarů a Teslu Model 3.
Byla vydána nová stabilní verze 3.5 svobodného 3D softwaru Blender. Přehled novinek i s náhledy v oznámení o vydání a na YouTube.
Po 5 měsících vývoje od vydání verze 6.1 byla vydána nová verze 6.2 svobodného open source redakčního systému WordPress. Kódové jméno Dolphy bylo vybráno na počest amerického jazzového altsaxofonisty, flétnisty a basklarinetisty Erica Dolphyho.
Josef Průša představil (YouTube) novou 3D tiskárnu Original Prusa MK4. Cena sestavené tiskárny je 27990 Kč. Cena stavebnice je 20990 Kč.
Turris OS, operační systém pro síťová zařízení Turris postavený na OpenWrt, byl vydán v nové verzi 6.3.0. Vývojáři upozorňují, že Netmetr byl nahrazen LibreSpeedem, viz příspěvek na blogu CZ.NIC.
Byl vydán xorg-server 21.1.8 a xwayland 22.1.9 a 23.1.1. Řešena je zranitelnost CVE-2023-1393 využitelná k lokální eskalaci práv.
Byla vydána nová verze 10 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. Podrobný přehled novinek v cgitu.
Ubuntu Cinnamon bude od Ubuntu 23.04 oficiální odnoží Ubuntu (návrh, schválení).
Taktéž byly nějaké pokusy používat RTC jádro pro dosažení lepšího výkonu a latencí, ale co vím, tak stabilita nebyla nikdy 100%.Nevim jesli je myslena stabilita jadra nebo CS, ale RT jadro jsem pouzival cca ve verzich 2.6.32 - 2.6.39 a pri bezne desktop praci zadny problem.
V podstatě už to řekl Max, ale technická podstata zvyšování frekvence kernel timeru je pokud vím tato:
Program, který potřebuje periodicky s vysokou přesností provádět nějakou činnost může využít timeru. Pokaždé, když timer vyprší, zavolá se nějaká funkce. Je logické, že čím vyšší frekvenci timer má, s tím vyšší přesností může program pracovat.
Pokud tedy chce HLDS pracovat na 1000 fps, potřebuje časovač, který je schopný "firenout" s intervalem 1 ms, tedy s frekvencí 1000 Hz. Na systému s časovačem nastaveným na 500 Hz se tímto způsobem samozřejmě není možné dostat na více jak 500 fps. Skriptík pro změření přibližné frekvence kernel timeru je např. zde.
V případě herních serverů mi přijde nastavování fps na více jak 1000 čirá číselná masturbace. Např. výchozí polling rate USB je 125 Hz, v nejhorším případě tedy mezi kliknutím a dobou, kdy si toho řadič všimne uplyne 8 ms. Když to porovnáte s klient<->server pingem řekněme 30 ms (když jsem ještě hrával CS já, považovalo se to za solidní hodnotu), asi je vám jasné proč :). Docela zajímavý příspěvek o tom nedávno napsal John Carmack.
Tiskni
Sdílej: