3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Nevím o tom, že by nějaký window manager uměl přepínat plochy na různých monitorech nezávisle. Docela by se mi to občas taky hodilo.Xmonad treba: Multiple Monitors With Multiple Workspaces.
Abych pravdu přiznal, ten dotaz mi moc smysl nedává. Pokud budete chtít mít na každém monitoru jen jednu plochu, tak je úplně jedno, jestli jim budete říkat "plocha č. 1" a "plocha 4. 2" nebo obě budou jedna.
Podle obrázku bych spíš řekl, že vám jde jen o to, abyste neměl "clone" režim, kde na obou monitorech vidíte totéž. To se dnes nejčastěji řeší přes XRandR rozšíření, které vám umožní vytvořit z těch dvou monitorů jednu větší plochu, se kterou pak window manager pracuje. To, jak mají být jednotlivé monitory vůči sobě umístěny, lze provést příkazem xrandr
, některá desktopová prostředí (např. KDE) na to mají i vlastní nástroje.
Podle obrázku bych spíš řekl, že vám jde jen o to, abyste neměl "clone" režim
Ne zcela. Je řada správců oken, které při neklonovaných výstupech, kdy je plocha přes obě obrazovky, přepínají plochy na obou současně, protože se logicky jedná o jednu velkou virtuální plochu. Třeba Fluxbox se takto chová.
Že má stejnou tapetu na obou monitorech, může být čistě jen zásah správce oken / desktopového prostředí, jako je třeba falešná maximalizace okna jen na jeden monitor.
Po pravdě mi xranrdový dual-head, jak jej implementují většinový správce oken, přijde dosti schizofrenní.
Tiskni
Sdílej: