Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
stripe-width
, a vhodná hodnota pro různý počet disků je různá, takže pokud se udělá RAID5/6 (a na něm ext3/4), měl by být konečný takže RAID5 + [RAID5 [+ RAID5]] by mělo být lepší volbou.
(Nevím jaké praktické dopady na výkon v zátěži nevhodná hodnota má.)stripe-with
bych volil na hodnotě 4*512 tedy 2k a LVM taky na stripy v násobku 2K a filesystém bych nastavil tak, aby měl základní blok o velikosti 2k. Tím při jakékoli operaci s polem se bude pěkně paralelně zapisovat nebo číst ze všech 4 disků.(Případně pokud to budou větší soubory mít bloky násobek 2k) Nešťastné je mít větší stripy než zapisované bloky filesystému.
stride = Čunci / bloky
stripe-width = stride * ( (počet disků) - 1 )
-b 2048 -E stride=16,stripe-width=48
-b 4096 -E stride=8,stripe-width=24
-b 2048 -E stride=16,stripe-width=64
-b 4096 -E stride=8,stripe-width=32
http://blog.windfluechter.net/content/blog/2012/06/26/1475-confusion-about-mkfsxfs-and-log-stripe-size-being-too-big
-b 8192 -E stride=64,stripe-width=256
-b 8192 -E stride=64,stripe-width=192
stride = 1
ve velké většině případů. Potom čunci budou stejné velci jako bloky. A stripe-with = 4*blok
. Což je hezká mocnina 2 a mohu ji předat do filesystému jako základní alokační jednotku - block size. Tím pádem cokoliv se bude z file systému dělat na disku bude se paralelně dělat na všech discích současně. A vyhnu se operacím, které při velkých čuncích jsou při zápisu menších dat, a to nejdříve načíst strip pak zmodifikovat a pak zapsat, což znamená 2x seek a tím pádem velké zpomalení. To jsem tím předchozím myslel.
-d su=32k,sw=4'
je jasnější, Čunci=32 „pracovní disk (R0:n,R5:n-1,R6:n-2 )=4“.
Tiskni
Sdílej: