VST 3 je nově pod licencí MIT. S verzí 3.8.0 proběhlo přelicencování zdrojových kódů z licencí "Proprietary Steinberg VST3 License" a "General Public License (GPL) Version 3". VST (Virtual Studio Technology, Wikipedie) je softwarové rozhraní pro komunikaci mezi hostitelským programem a zásuvnými moduly (pluginy), kde tyto moduly slouží ke generování a úpravě digitálního audio signálu.
Open source 3D herní a simulační engine Open 3D Engine (O3DE) byl vydán v nové verzi 25.10. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
V Londýně probíhá dvoudenní Ubuntu Summit 25.10. Na programu je řada zajímavých přednášek. Zhlédnout je lze také na YouTube (23. 10. a 24. 10.).
Gemini CLI umožňuje používání AI Gemini přímo v terminálu. Vydána byla verze 0.10.0.
Konference OpenAlt 2025 proběhne již příští víkend 1. a 2. listopadu v Brně. Nabídne přibližně 80 přednášek a workshopů rozdělených do 7 tematických tracků. Program se může ještě mírně měnit až do samotné konference, a to s ohledem na opožděné úpravy abstraktů i případné podzimní virózy. Díky partnerům je vstup na konferenci zdarma. Registrace není nutná. Vyplnění formuláře však pomůže s lepším plánováním dalších ročníků konference.
Samsung představil headset Galaxy XR se 4K Micro-OLED displeji, procesorem Snapdragon XR2+ Gen 2, 16 GB RAM, 256 GB úložištěm, operačním systémem Android XR a Gemini AI.
Před konferencí Next.js Conf 2025 bylo oznámeno vydání nové verze 16 open source frameworku Next.js (Wikipedie) pro psaní webových aplikací v Reactu. Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Sovereign Tech Fund oznámil finanční podporu následujících open source projektů: Scala, SDCC, Let's Encrypt, Servo, chatmail, Drupal, Fedify, openprinting, PHP, Apache Arrow, OpenSSL, R Project, Open Web Docs, conda, systemd a phpseclib.
Bylo vydáno OpenBSD 7.8. S předběžnou podporou Raspberry Pi 5. Opět bez písničky.
Valkey (Wikipedie) byl vydán v nové major verzi 9.0. Valkey je fork Redisu.
Řešení dotazu:
Jde ti o pár klíčů na serveru nebo na klientovi? Lze oboje, ale na serveru to je IMHO leda na škodu. Na klientech to určitý smysl dává (nemusíš si na serverech přidávat klíče ze všech klientských počítačů).
Pak je to v pohodě.
Za jisté negativum lze považovat to, že když by došlo k ukradení klíče z jednoho klientského počítače, musíš tento klíč přestat používat všude a vyměnit klíče na všech klientech. Ale on by to byl průšvih tak jako tak (i kdyby každý klient měl svůj klíč), protože útočník by mohl nahrát svůj klíč na server nebo tam provést jinou (hůře odhalitelnou) lumpárnu.
Použít víc klientských klíčů dává smysl v souvislosti s více servery. Příklad: z klientských počítačů A a B se přihlásím na servery X, Y a Z, ale z klienta C se přihlásím jen na server Z – pro případ, že klient C je méně důvěryhodný (vyšší pravděpodobnost ukradení klíče) a server Z je méně důležitý (např. se tam jen ukládají zálohy, ale nejdou číst, mazat, ani napáchat nějakou větší škodu).
authorized_keys moc, nikomu se nebude chtít kontrolovat, jestli tam náhodou není nějaký, který tam nemá co dělat.
rozkopírovávání klíče je IMO úplně stejně složité jako vygenerování nového a jeho nahrání na server.
Dejme tomu, že mám desktop a pak si pořídím i notebook – v tom případě si zkopíruji dva soubory a mám přístup na všechny servery i z notebooku. Místo abych musel obcházet všechny servery a přidávat na ně nový klíč.
Nicméně ten přístup, že klíč je vázaný na jedno zařízení a nikdy ho neopouští (ani při kopírování na jiné důvěryhodné zařízení), má taky něco do sebe (např. lze logovat odkud resp. jakým klíčem se uživatel přihlásil), ale přijde mi to trochu pracnější.
ssh-copy-id
Tiskni
Sdílej: