abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 05:00 | Nová verze

    Byla vydána beta verze Linux Mintu 22.3 s kódovým jménem Zena. Podrobnosti v přehledu novinek a poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že nástroj Systémová hlášení (System Reports) získal mnoho nových funkcí a byl přejmenován na Informace o systému (System Information). Linux Mint 22.3 bude podporován do roku 2029.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:55 | Nová verze

    GNU Project Debugger aneb GDB byl vydán ve verzi 17.1. Podrobný přehled novinek v souboru NEWS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.12. 17:22 | IT novinky

    Josef Průša oznámil zveřejnění kompletních CAD souborů rámů tiskáren Prusa CORE One a CORE One L. Nejsou vydány pod obecnou veřejnou licenci GNU ani Creative Commons ale pod novou licencí OCL neboli Open Community License. Ta nepovoluje prodávat kompletní tiskárny či remixy založené na těchto zdrojích.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    19.12. 17:00 | Komunita

    Nový CEO Mozilla Corporation Anthony Enzor-DeMeo tento týden prohlásil, že by se Firefox měl vyvinout v moderní AI prohlížeč. Po bouřlivých diskusích na redditu ujistil, že v nastavení Firefoxu bude existovat volba pro zakázání všech AI funkcí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.12. 10:11 | IT novinky

    V pořadí šestou knihou autora Martina Malého, která vychází v Edici CZ.NIC, správce české národní domény, je titul Kity, bity, neurony. Kniha s podtitulem Moderní technologie pro hobby elektroniku přináší ucelený pohled na svět současných technologií a jejich praktické využití v domácích elektronických projektech. Tento knižní průvodce je ideální pro každého, kdo se chce podívat na současné trendy v oblasti hobby elektroniky, od

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    19.12. 03:11 | Komunita

    Linux Foundation zveřejnila Výroční zprávu za rok 2025 (pdf). Příjmy Linux Foundation byly 311 miliónů dolarů. Výdaje 285 miliónů dolarů. Na podporu linuxového jádra (Linux Kernel Project) šlo 8,4 miliónu dolarů. Linux Foundation podporuje téměř 1 500 open source projektů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.12. 02:11 | Zajímavý článek

    Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.12.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.12. 02:00 | Nová verze

    OpenZFS (Wikipedie), tj. implementace souborového systému ZFS pro Linux a FreeBSD, byl vydán ve verzi 2.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.12. 01:00 | IT novinky

    Kriminalisté z NCTEKK společně s českými i zahraničními kolegy objasnili mimořádně rozsáhlou trestnou činnost z oblasti kybernetické kriminality. V rámci operací OCTOPUS a CONNECT ukončili činnost čtyř call center na Ukrajině. V prvním případě se jednalo o podvodné investice, v případě druhém o podvodné telefonáty, při kterých se zločinci vydávali za policisty a pod legendou napadeného bankovního účtu okrádali své oběti o vysoké finanční částky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    18.12. 14:44 | IT novinky

    Na lepší pokrytí mobilním signálem a dostupnější mobilní internet se mohou těšit cestující v Pendolinech, railjetech a InterPanterech Českých drah. Konsorcium firem ČD - Telematika a.s. a Kontron Transportation s.r.o. dokončilo instalaci 5G opakovačů mobilního signálu do jednotek Pendolino a InterPanter. Tento krok navazuje na zavedení této technologie v jednotkách Railjet z letošního jara.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    Kdo vám letos nadělí dárek?
     (22%)
     (0%)
     (11%)
     (0%)
     (4%)
     (4%)
     (11%)
     (30%)
     (19%)
    Celkem 27 hlasů
     Komentářů: 12, poslední včera 16:06
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Dotaz: Mapování textur v Blenderu

    14.11.2013 08:15 Dave
    Mapování textur v Blenderu
    Přečteno: 807×
    Ať to zkouším jak to zkouším, pořád se mi nedaří. Pomůže mi někdo? V Blenderu (v Cycles) se snažím o toto:
    • Chci vytvořit několik různě velikých kvádrů, které budou mít namapovanou stejnou texturu (cihlová zeď).
    • Potřebuju mít možnost pokud možno přesně nastavit velikost textury - tak, aby například jedna cihla z textury měla po namapování velikost 20 cm x 5 cm.
    • Důležité je, aby namapovaná textura měla na všech různě velikých kvádrech _stejné_ škálování, tj. aby velikost jedné cihly byla všude stejná.
    Jde toto nějak nastavit? Jediný způsob, který jsem našel, je použít UV mapping a pro každý objekt škálovat texturu zvlášť ručně. Ale toto opravdu není pro více objektů použitelné řešení. Nemluvě o tom, že po každé změně velikosti objektu se to zase rozsype... Jak jinak na to?

    Odpovědi

    14.11.2013 10:48 dword
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapování textur v Blenderu
    Zkusil bych http://wiki.blender.org/index.php/Doc:2.6/Manual/Textures/Mapping
    15.11.2013 08:12 Dave
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapování textur v Blenderu
    Jasně, že jsem dokumentaci pročítal, řešení jsem tam ovšem nenašel...
    15.11.2013 09:22 dword
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapování textur v Blenderu
    Udelal jsem 2 kvadry ruznych velikosti, jimz jsem obema nastavil stejny material. Material jsem otexturoval vzorem cihlove zdi a nastavil mapping souradnic na Global a projekci textury na Cube

    Pak uz to chce jen doladit scaling textury po jednotlivych osach.

    Nebo v cem je problem tohoto reseni?
    15.11.2013 12:29 Dave
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapování textur v Blenderu
    Já bohužel v Blenderu 2.69 v Cycles žádný mapping souřadnic "Global" nemám... Nebo musím ještě někde něco nastavit?
    15.11.2013 15:03 dword
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapování textur v Blenderu
    Ja bohuzel nemam blender 2.69, ale je to videt na tomhle screenshotu, ktery je v mnou odkazovanem navodu, mozna si lepe poradite, kdyz vite co presne hledat:
    Global
        The scene's global 3D coordinates. This is also useful for animations; if you move the object, the texture moves across it. It can be useful for letting objects appear or disappear at a certain position in space.
    15.11.2013 16:26 Dave
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapování textur v Blenderu
    Příloha:
    Screenshot jsem viděl, ale některé položky z toho menu mi bohužel v aktuální verzi Blender chybí, viz přiložený screenshot... Jakou verzi používáte Vy? Cycles je nový renderer v Blenderu, ale řekl bych, že ten screenshot ve Vašem příspěvku už je z Cycles. Možná je to "vylepšení" nové verze spočívající v odstranění existující funkcionality?
    15.11.2013 15:15 dword
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapování textur v Blenderu
    Jinak je nejak to slovo "Cycles" dulezite? Zatim jsem jej vzdy ve vasich prispevcich ignoroval, mozna tady plyne nedorozumneni.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.