abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:11 | Nová verze

    Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:44 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 17:22 | Nová verze

    3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 22:22 | Komunita

    Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 16:11 | Komunita

    V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 11:33 | IT novinky

    Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    14.7. 10:55 | IT novinky

    Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    13.7. 17:55 | Zajímavý projekt

    Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    11.7. 16:44 | Komunita

    Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    11.7. 14:55 | Humor

    McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (59%)
     (26%)
     (7%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (4%)
    Celkem 399 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Dotaz: Mapování textur v Blenderu

    14.11.2013 08:15 Dave
    Mapování textur v Blenderu
    Přečteno: 788×
    Ať to zkouším jak to zkouším, pořád se mi nedaří. Pomůže mi někdo? V Blenderu (v Cycles) se snažím o toto:
    • Chci vytvořit několik různě velikých kvádrů, které budou mít namapovanou stejnou texturu (cihlová zeď).
    • Potřebuju mít možnost pokud možno přesně nastavit velikost textury - tak, aby například jedna cihla z textury měla po namapování velikost 20 cm x 5 cm.
    • Důležité je, aby namapovaná textura měla na všech různě velikých kvádrech _stejné_ škálování, tj. aby velikost jedné cihly byla všude stejná.
    Jde toto nějak nastavit? Jediný způsob, který jsem našel, je použít UV mapping a pro každý objekt škálovat texturu zvlášť ručně. Ale toto opravdu není pro více objektů použitelné řešení. Nemluvě o tom, že po každé změně velikosti objektu se to zase rozsype... Jak jinak na to?

    Odpovědi

    14.11.2013 10:48 dword
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapování textur v Blenderu
    Zkusil bych http://wiki.blender.org/index.php/Doc:2.6/Manual/Textures/Mapping
    15.11.2013 08:12 Dave
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapování textur v Blenderu
    Jasně, že jsem dokumentaci pročítal, řešení jsem tam ovšem nenašel...
    15.11.2013 09:22 dword
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapování textur v Blenderu
    Udelal jsem 2 kvadry ruznych velikosti, jimz jsem obema nastavil stejny material. Material jsem otexturoval vzorem cihlove zdi a nastavil mapping souradnic na Global a projekci textury na Cube

    Pak uz to chce jen doladit scaling textury po jednotlivych osach.

    Nebo v cem je problem tohoto reseni?
    15.11.2013 12:29 Dave
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapování textur v Blenderu
    Já bohužel v Blenderu 2.69 v Cycles žádný mapping souřadnic "Global" nemám... Nebo musím ještě někde něco nastavit?
    15.11.2013 15:03 dword
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapování textur v Blenderu
    Ja bohuzel nemam blender 2.69, ale je to videt na tomhle screenshotu, ktery je v mnou odkazovanem navodu, mozna si lepe poradite, kdyz vite co presne hledat:
    Global
        The scene's global 3D coordinates. This is also useful for animations; if you move the object, the texture moves across it. It can be useful for letting objects appear or disappear at a certain position in space.
    15.11.2013 16:26 Dave
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapování textur v Blenderu
    Příloha:
    Screenshot jsem viděl, ale některé položky z toho menu mi bohužel v aktuální verzi Blender chybí, viz přiložený screenshot... Jakou verzi používáte Vy? Cycles je nový renderer v Blenderu, ale řekl bych, že ten screenshot ve Vašem příspěvku už je z Cycles. Možná je to "vylepšení" nové verze spočívající v odstranění existující funkcionality?
    15.11.2013 15:15 dword
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapování textur v Blenderu
    Jinak je nejak to slovo "Cycles" dulezite? Zatim jsem jej vzdy ve vasich prispevcich ignoroval, mozna tady plyne nedorozumneni.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.