abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:44 | IT novinky

    Začal veletrh MWC Barcelona 2024 (Mobile World Congress). Firmy představují své novinky. Lenovo například ThinkBook s průhledným displejem (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.46.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Vypíchnout lze podporu randomizace MAC adresy na základě Wi-Fi sítě (wifi.cloned-mac-address=stable-ssid). Schváleno pro Fedora Linux 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:00 | Zajímavý článek

    Byly zveřejněny výsledky průzkumu mezi vývojáři v programovacím jazyce Rust: 2023 Annual Rust Survey Results. Téměř 70 % účastníků průzkumu vyvíjí na Linuxu, 85 % pro Linux, téměř 62 % používá Visual Studio Code, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 21:11 | Nová verze

    Dlaždicový správce oken, resp. kompozitor pro Wayland Sway byl vydán ve verzi 1.9 založené na wlroots 0.17. Měl by poskytovat lepší výkon a přidává několik konfiguračních voleb, příkazů atd.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    včera 13:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.44.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 85 vývojářů, z toho 34 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.2. 17:11 | Nová verze

    KiCad (Wikipedie), sada svobodných softwarových nástrojů pro počítačový návrh elektronických zařízení (EDA), byl vydán v nové major verzi 8.0.0 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    24.2. 16:55 | Nová verze

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.2. 12:33 | Nová verze

    Google zveřejnil seznam 195 organizací přijatých do letošního Google Summer of Code (GSoC). Dle plánu se zájemci přihlašují od 18. března do 2. dubna. Vydělat si mohou od 750 do 6600 dolarů. V Česku a na Slovensku je to 900 dolarů za malý, 1800 dolarů za střední a 3600 dolarů pro velký projekt. Další informace v často kladených otázkách (FAQ). K dispozici jsou také statistiky z minulých let.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.2. 08:00 | Nová verze

    Mixxx (Wikipedie), tj. svobodný software určený (nejenom) pro diskžokeje, byl vydán v nové major verzi 2.4.0. Přehled novinek i s videi v oficiálním oznámení. Aktualizována byla také uživatelská příručka. Oficiální flatpak je k dispozici na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.2. 18:44 | IT novinky

    Softwarová společnost Avast musí ve Spojených státech zaplatit pokutu 16,5 milionu dolarů (více než 386 milionů Kč) a přestat prodávat data o uživatelích k reklamním účelům. V tiskové zprávě to ve čtvrtek oznámila americká Federální obchodní komise (FTC). Společnost Avast se sídlem v Británii se podle FTC nedovoleného jednání dopouštěla přes svou českou součást Jumpshot.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 45
    Kolik máte nálepek na víku notebooku?
     (17%)
     (60%)
     (5%)
     (4%)
     (5%)
     (9%)
    Celkem 389 hlasů
     Komentářů: 14, poslední 24.2. 17:01
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Dotaz: Mapování textur v Blenderu

    14.11.2013 08:15 Dave
    Mapování textur v Blenderu
    Přečteno: 753×
    Ať to zkouším jak to zkouším, pořád se mi nedaří. Pomůže mi někdo? V Blenderu (v Cycles) se snažím o toto:
    • Chci vytvořit několik různě velikých kvádrů, které budou mít namapovanou stejnou texturu (cihlová zeď).
    • Potřebuju mít možnost pokud možno přesně nastavit velikost textury - tak, aby například jedna cihla z textury měla po namapování velikost 20 cm x 5 cm.
    • Důležité je, aby namapovaná textura měla na všech různě velikých kvádrech _stejné_ škálování, tj. aby velikost jedné cihly byla všude stejná.
    Jde toto nějak nastavit? Jediný způsob, který jsem našel, je použít UV mapping a pro každý objekt škálovat texturu zvlášť ručně. Ale toto opravdu není pro více objektů použitelné řešení. Nemluvě o tom, že po každé změně velikosti objektu se to zase rozsype... Jak jinak na to?

    Odpovědi

    14.11.2013 10:48 dword
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapování textur v Blenderu
    Zkusil bych http://wiki.blender.org/index.php/Doc:2.6/Manual/Textures/Mapping
    15.11.2013 08:12 Dave
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapování textur v Blenderu
    Jasně, že jsem dokumentaci pročítal, řešení jsem tam ovšem nenašel...
    15.11.2013 09:22 dword
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapování textur v Blenderu
    Udelal jsem 2 kvadry ruznych velikosti, jimz jsem obema nastavil stejny material. Material jsem otexturoval vzorem cihlove zdi a nastavil mapping souradnic na Global a projekci textury na Cube

    Pak uz to chce jen doladit scaling textury po jednotlivych osach.

    Nebo v cem je problem tohoto reseni?
    15.11.2013 12:29 Dave
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapování textur v Blenderu
    Já bohužel v Blenderu 2.69 v Cycles žádný mapping souřadnic "Global" nemám... Nebo musím ještě někde něco nastavit?
    15.11.2013 15:03 dword
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapování textur v Blenderu
    Ja bohuzel nemam blender 2.69, ale je to videt na tomhle screenshotu, ktery je v mnou odkazovanem navodu, mozna si lepe poradite, kdyz vite co presne hledat:
    Global
        The scene's global 3D coordinates. This is also useful for animations; if you move the object, the texture moves across it. It can be useful for letting objects appear or disappear at a certain position in space.
    15.11.2013 16:26 Dave
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapování textur v Blenderu
    Příloha:
    Screenshot jsem viděl, ale některé položky z toho menu mi bohužel v aktuální verzi Blender chybí, viz přiložený screenshot... Jakou verzi používáte Vy? Cycles je nový renderer v Blenderu, ale řekl bych, že ten screenshot ve Vašem příspěvku už je z Cycles. Možná je to "vylepšení" nové verze spočívající v odstranění existující funkcionality?
    15.11.2013 15:15 dword
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapování textur v Blenderu
    Jinak je nejak to slovo "Cycles" dulezite? Zatim jsem jej vzdy ve vasich prispevcich ignoroval, mozna tady plyne nedorozumneni.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.