abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 16:55 | Nová verze

    Svobodný nemocniční informační systém GNU Health Hospital Information System (HIS) (Wikipedie) byl vydán ve verzi 5.0 (Mastodon).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Komunita

    Open source mapová a navigační aplikace OsmAnd (OpenStreetMap Automated Navigation Directions, Wikipedie, GitHub) oslavila 15 let.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:55 | Zajímavý software

    Vývojář Spytihněv, autor počítačové hry Hrot (Wikipedie, ProtonDB), pracuje na nové hře Brno Transit. Jedná se o příběhový psychologický horor o strojvedoucím v zácviku, uvězněném v nejzatuchlejším metru východně od všeho, na čem záleží. Vydání je plánováno na čtvrté čtvrtletí letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    1.7. 18:22 | IT novinky

    V uplynulých dnech byla v depu Českých drah v Brně-Maloměřicích úspěšně dokončena zástavba speciální antény satelitního internetu Starlink od společnosti SpaceX do jednotky InterPanter 660 004 Českých drah. Zástavbu provedla Škoda Group. Cestující se s InterPanterem, vybaveným vysokorychlostním satelitním internetem, setkají například na linkách Svitava Brno – Česká Třebová – Praha nebo Moravan Brno – Břeclav – Přerov – Olomouc.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    1.7. 13:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 8.7.0 správce sbírky fotografií digiKam (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení (NEWS). Nejnovější digiKam je ke stažení také jako balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo ke spuštění a spustit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.7. 12:22 | IT novinky

    Před 30 lety, k 1. 7. 1995, byl v ČR liberalizován Internet - tehdejší Eurotel přišel o svou exkluzivitu a mohli začít vznikat první komerční poskytovatelé přístupu k Internetu [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    1.7. 11:33 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 7.4 open source monitorovacího systému Zabbix (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení na webu, v poznámkách k vydání a v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.7. 05:44 | Bezpečnostní upozornění

    Balíček s příkazem sudo byl vydán ve verzi 1.9.17p1. Řešeny jsou zranitelnosti CVE-2025-32462 (lokální eskalace práv prostřednictvím volby host) a CVE-2025-32463 (lokální eskalace práv prostřednictvím volby chroot).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    1.7. 05:22 | IT novinky

    Do služeb Seznam.cz se lze nově přihlásit pomocí služby MojeID [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    1.7. 03:33 | Bezpečnostní upozornění

    Bezpečnostní výzkumníci zveřejnili informace o osmi zranitelnostech, které postihují více než 700 modelů tiskáren, skenerů a štítkovačů značky Brother. Bezpečnostní upozornění vydali také další výrobci jako Fujifilm, Ricoh, Konica Minolta a Toshiba. Nejzávažnější zranitelnost CVE-2024-51978 umožňuje útočníkovi vzdáleně a bez přihlášení získat administrátorská oprávnění prostřednictvím výchozího hesla, které lze odvodit ze

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (59%)
     (28%)
     (6%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 339 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Dotaz: Mapování textur v Blenderu

    14.11.2013 08:15 Dave
    Mapování textur v Blenderu
    Přečteno: 788×
    Ať to zkouším jak to zkouším, pořád se mi nedaří. Pomůže mi někdo? V Blenderu (v Cycles) se snažím o toto:
    • Chci vytvořit několik různě velikých kvádrů, které budou mít namapovanou stejnou texturu (cihlová zeď).
    • Potřebuju mít možnost pokud možno přesně nastavit velikost textury - tak, aby například jedna cihla z textury měla po namapování velikost 20 cm x 5 cm.
    • Důležité je, aby namapovaná textura měla na všech různě velikých kvádrech _stejné_ škálování, tj. aby velikost jedné cihly byla všude stejná.
    Jde toto nějak nastavit? Jediný způsob, který jsem našel, je použít UV mapping a pro každý objekt škálovat texturu zvlášť ručně. Ale toto opravdu není pro více objektů použitelné řešení. Nemluvě o tom, že po každé změně velikosti objektu se to zase rozsype... Jak jinak na to?

    Odpovědi

    14.11.2013 10:48 dword
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapování textur v Blenderu
    Zkusil bych http://wiki.blender.org/index.php/Doc:2.6/Manual/Textures/Mapping
    15.11.2013 08:12 Dave
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapování textur v Blenderu
    Jasně, že jsem dokumentaci pročítal, řešení jsem tam ovšem nenašel...
    15.11.2013 09:22 dword
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapování textur v Blenderu
    Udelal jsem 2 kvadry ruznych velikosti, jimz jsem obema nastavil stejny material. Material jsem otexturoval vzorem cihlove zdi a nastavil mapping souradnic na Global a projekci textury na Cube

    Pak uz to chce jen doladit scaling textury po jednotlivych osach.

    Nebo v cem je problem tohoto reseni?
    15.11.2013 12:29 Dave
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapování textur v Blenderu
    Já bohužel v Blenderu 2.69 v Cycles žádný mapping souřadnic "Global" nemám... Nebo musím ještě někde něco nastavit?
    15.11.2013 15:03 dword
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapování textur v Blenderu
    Ja bohuzel nemam blender 2.69, ale je to videt na tomhle screenshotu, ktery je v mnou odkazovanem navodu, mozna si lepe poradite, kdyz vite co presne hledat:
    Global
        The scene's global 3D coordinates. This is also useful for animations; if you move the object, the texture moves across it. It can be useful for letting objects appear or disappear at a certain position in space.
    15.11.2013 16:26 Dave
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapování textur v Blenderu
    Příloha:
    Screenshot jsem viděl, ale některé položky z toho menu mi bohužel v aktuální verzi Blender chybí, viz přiložený screenshot... Jakou verzi používáte Vy? Cycles je nový renderer v Blenderu, ale řekl bych, že ten screenshot ve Vašem příspěvku už je z Cycles. Možná je to "vylepšení" nové verze spočívající v odstranění existující funkcionality?
    15.11.2013 15:15 dword
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapování textur v Blenderu
    Jinak je nejak to slovo "Cycles" dulezite? Zatim jsem jej vzdy ve vasich prispevcich ignoroval, mozna tady plyne nedorozumneni.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.