abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.12.0 dynamického programovacího jazyka Julia (Wikipedie) určeného zejména pro vědecké výpočty. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Aktualizována byla také dokumentace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:11 | Bezpečnostní upozornění

    V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 14:00 | IT novinky

    Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    včera 12:33 | Zajímavý software

    Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:33 | IT novinky

    Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.10. 18:11 | Nová verze

    Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    7.10. 16:33 | IT novinky

    Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    7.10. 15:55 | Nová verze

    Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.10. 13:22 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.10. 23:55 | Komunita

    Ubuntu 26.04 LTS bude (𝕏) Resolute Raccoon (rezolutní mýval).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (38%)
     (46%)
     (15%)
     (17%)
     (21%)
     (15%)
     (17%)
     (15%)
     (15%)
    Celkem 198 hlasů
     Komentářů: 13, poslední včera 07:41
    Rozcestník

    Dotaz: GNOME 3 - "ořezání" grafických efektů prostředí

    7.11.2014 22:54 tomvec | skóre: 24 | Kojetín
    GNOME 3 - "ořezání" grafických efektů prostředí
    Přečteno: 414×
    Zdravím, dají se někde nakonfigurovat grafické efekty prostředí GNOME 3 ve smyslu vypnutí animací při otevírání a zavírání oken a nabídek, vypnutí průhledností a podobně? GNOME jsem po dlouhé době nahodil nedávno a ještě to nemám zmáknuté.

    Provozuji to na ne zrovna nabušeném HW a prostě to není dokonalé a krapet mě to irituje. Jinak HW akcelerace videa funguje (Sintel ve full HD to přehraje).

    HW: ITX deska s Intel Atom 330 + nVidia ION + 4 GB RAM + 32 GB SSD + 250 GB HDD

    SW: Debian Jessie, Nouveau ovladač grafiky (binární jsem netestoval a pokud možno nechci).

    Odpovědi

    michich avatar 8.11.2014 07:51 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3 - "ořezání" grafických efektů prostředí
    gsettings set org.gnome.desktop.interface enable-animations false
    8.11.2014 13:18 tomvec | skóre: 24 | Kojetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3 - "ořezání" grafických efektů prostředí
    To je ono. Děkuji za nakopnutí. Teď si vybavuji, že GNOME má jakousi formu "registrů", kterou můžu nastavovat. Klikátko na to je dconf-editor.
    8.11.2014 14:01 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3 - "ořezání" grafických efektů prostředí
    neco jde naklikat i v gnome-tweak-tool
    pavlix avatar 8.11.2014 18:38 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3 - "ořezání" grafických efektů prostředí
    Animace chápu, ale vypnutí průhlednosti má nějak pomoct? Bavíme se o hardwarovém nebo softwarovém rendrování?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    9.11.2014 07:27 tomvec | skóre: 24 | Kojetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3 - "ořezání" grafických efektů prostředí
    Nevím, jestli mělo vypnutí průhlednosti nějak pomoct. Jak zjistím, jestli se zmiňované efekty renderují HW nebo SW?
    pavlix avatar 9.11.2014 11:03 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3 - "ořezání" grafických efektů prostředí
    Celý gnome shell je vždy kompozitní a renderuje buď přes grafiku nebo přes llvmpipe nebo jak tomu říkají. Nevím přesně jak to poznáš u gnome shellu, já umím jen klasické glxinfo | grep -i render.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    9.11.2014 20:44 tomvec | skóre: 24 | Kojetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3 - "ořezání" grafických efektů prostředí
    To mě vypíše následující:
    direct rendering: Yes
        GLX_MESA_multithread_makecurrent, GLX_MESA_query_renderer, 
        GLX_MESA_multithread_makecurrent, GLX_MESA_query_renderer, 
    OpenGL renderer string: Gallium 0.4 on NVAC
        GL_MESA_texture_signed_rgba, GL_NV_conditional_render, GL_NV_depth_clamp, 
        GL_NV_blend_square, GL_NV_conditional_render, GL_NV_depth_clamp, 
        GL_OES_fbo_render_mipmap, GL_OES_get_program_binary, GL_OES_mapbuffer
    
    Podle strýčka Google to vypadá, že:
    direct rendering: Yes -> 3D akcelerace funguje
    OpenGL renderer string: Gallium 0.4 on NVAC -> renderuje se softwarově
    protože kdyby se mělo renderovat hardwarově, tak by tam mělo být něco jako:
    OpenGL renderer string: ION/PCI/SSE2
    Je to tak? Potom by to umělo hardwarově renderovat jenom s nesvobodným binárním ovladačem.
    pavlix avatar 9.11.2014 22:27 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3 - "ořezání" grafických efektů prostředí
    Já tomu prd rozumím, ale je to dost informací, aby ti k tomu mohl někdo jiný něco říct. Já osobně se navíc provozu linuxových systémů na nepodporovaném hardware vyhýbám, přičemž za podporovaný hardware považuju jen ten podporovaný upstreamem odpovícajících open source projektů, v tomto případě jde většinou o intelovské integrované grafické čipy.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.