DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.
VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).
ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.
LF AI & Data Foundation patřící pod Linux Foundation spustila Open Platform for Enterprise AI (OPEA).
Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.
Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.
ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.
Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.
#HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.
Caute,
pardon za nie cisto open-source otazku, ale uz si neviem rady. V praci sa morim s Ansible a spravou Windows strojov.
Mam virtualny stroj s Debian 8, Ansible 2.1.0.0 (instalovany cez PPA) a Python 2.7.9. Dalej mam druhu virtualku s Windows 10. Cielom je posielat prikazy z Debianu cez Ansible do Windows pouzitim WinRM cez HTTPS (pripajam sa priamo na Windows lokalny ucet), ale daco je naprd. Ak pouzijem konfiguracnu volbu "ansible_winrm_server_cert_validation: ignore", vsetko je fajn a ja dostanem nasledovne:
root@debx-test:~# ansible 192.168.0.1 -m win_ping 192.168.0.1 | SUCCESS => { "changed": false, "ping": "pong" }
ale toto nie je celkom to, co by som chcel, lebo to povazujem za bezpecnostne riziko. Ak danu moznost vypnem, dostanem toto:
root@debx-test:~# ansible 192.168.0.1 -m win_ping -vvvvv Using /etc/ansible/ansible.cfg as config file Loaded callback minimal of type stdout, v2.0 <192.168.0.1> ESTABLISH WINRM CONNECTION FOR USER: admin on PORT 5986 TO 192.168.0.1 <192.168.0.1> WINRM CONNECT: transport=plaintext endpoint=https://192.168.0.1:5986/wsman <192.168.0.1> WINRM CONNECTION ERROR: ("bad handshake: Error([('SSL routines', 'SSL3_GET_SERVER_CERTIFICATE', 'certificate verify failed')],)",) Traceback (most recent call last): File "/usr/lib/python2.7/dist-packages/ansible/plugins/connection/winrm.py", line 152, in _winrm_connect self.shell_id = protocol.open_shell(codepage=65001) # UTF-8 File "/usr/local/lib/python2.7/dist-packages/winrm/protocol.py", line 132, in open_shell res = self.send_message(xmltodict.unparse(req)) File "/usr/local/lib/python2.7/dist-packages/winrm/protocol.py", line 207, in send_message return self.transport.send_message(message) File "/usr/local/lib/python2.7/dist-packages/winrm/transport.py", line 173, in send_message response = self.session.send(prepared_request, timeout=self.read_timeout_sec) File "/usr/local/lib/python2.7/dist-packages/requests/sessions.py", line 585, in send r = adapter.send(request, **kwargs) File "/usr/local/lib/python2.7/dist-packages/requests/adapters.py", line 477, in send raise SSLError(e, request=request) SSLError: ("bad handshake: Error([('SSL routines', 'SSL3_GET_SERVER_CERTIFICATE', 'certificate verify failed')],)",) 192.168.0.1 | UNREACHABLE! => { "changed": false, "msg": "plaintext: (\"bad handshake: Error([('SSL routines', 'SSL3_GET_SERVER_CERTIFICATE', 'certificate verify failed')],)\",)", "unreachable": true }
pricom nezalezi na tom, aky certifikat pouzivam - ci self-signed alebo nie.
Skusal som na Debiane vytvorit kvazy CA, podpisat CSR z Windows, naimportovat podpisany certifikat do Windows, rekonfigurovat HTTP listener a naimportovat CA certifikat do doveryhodnych autorit v Debiane - nepomohlo. Som si celkom isty, ze som urobil vsetko OK, lebo na testovacom web servery na Windows tieto hry z certifikatmi funguju. Pri tomto hrani som sa riadil tymto navodom.
Je vobec mozne rozbehat Ansible na spravu Windowsov skutocne bezpecne? Co by ste este odporucali skusit? Pripadne nejaku alternativu na spravu Windowsov z Linuxu podobnu Ansible? Co pouzivate Vy?
Vdaka za odpoved.
Tiskni Sdílej: