Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Ahoj,
rád bych automatizoval následující akci:
Mám vlastní email server (dovecot + sieve; příchozí pošta je stahována z externích emailových schránek pomocí getmail a dovecot-lda je použit pro doručení do schránky uživatele), funkční program na download audio složky z URL videa, vlastní podcast server s publikováním přes ftp/scp.
Kudy se vydat?
Vše přes sieve ext programs hodit na externí bash script a potom ladit jednotlivé kroky a možné chybové hlášky? Nebo se snažit maximum provést přímo v sieve? Nebo ještě jinak, snadněji?
Řešení dotazu:
Sieve má smysl pro hlavně pravidla, která si uživatelé definují sami – je to formát/jazyk a protokol, kterým uživatelé můžou svoje pravidla nahrát na server a tam nechat provádět.
Pokud to chápu správně, tak vytváříš nějakou systémovou službu a jsi správcem toho serveru. V tom případě bych do toho Sieve netahal nebo ho použil maximálně k zavolání toho skriptu. Ten getmail je tam nutný? Nejde nastavit zdrojové servery, aby přeposílaly zprávy na tvůj server pomocí SMTP? Pak bys tam měl Postfix, kterému stačí nastavit, aby zprávy pro určitou adresu směroval místo do schránky do toho skriptu. Nebo jde použít Sieve i bez těch „ext programs“ – v Sieve přesměruješ zprávu na e-mailovou adresu tak, že to půjde přes tvůj Postfix a ten to předá tomu skriptu.
Tím Postfixem/Sievem bych asi jen předal e-mail nějakému skriptu, který by okamžitě vrátil odpověď a zbytek zpracování by už proběhl asynchronně na pozadí, aby to nezdržovalo e-mailový systém. Což tedy znamená sypat si ta URL do nějaké fronty nebo na pozadí spouštět procesy… Pokud se stažení povede, tak poslat e-mailem zprávu. Pokud se nepovede, tak třeba ještě párkrát vrátit do fronty (může to být dočasná chyba, např. jsi překročil limit stahování ze serveru) a pak teprve poslat e-mail, že se to nepovedlo.
Můžeš tam mít třeba databázi, do které ten skript bude vkládat URL ke stažení, a pak nějaký démon běžící na pozadí, který z té DB čte URL a stahuje. Nebo místo té DB mít frontu jako ActiveMQ nebo něco podobného.
Díky za komentář ohledně asynchronního zpracování. Používám už MQTT server pro jiné věci, takže bych odesílatele & URL posílal na něj a zkusím naskriptovat lokální službu provádějící, co popisuješ. Bude to nepochybně robustnější řešení.
getmail + dovecot používám už delší dobu, tak se mi nechce to celé překopávat. A když vypnu svůj server, stále mohu emailovat přes původní poskytovatele emailu. A nakonec se mi podařilo i nastavit sieve s extprograms a předávat emaily pro konkrétního adresáta externímu skriptu.
Tiskni Sdílej: