V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 13.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.
Společnost Eclypsium se na svém blogu rozepsala o bezpečnostním problému počítačů Framework. Jedná se o zranitelnost v UEFI umožňující útočníkům obejít Secure Boot.
Editor kódů Zed (Wikipedie) po macOS a Linuxu s verzí 0.208.4 už běží také ve Windows.
Apple dnes představil 14palcový MacBook Pro, iPad Pro a Apple Vision Pro s novým čipem M5.
Debian pro mobilní zařízení Mobian (Wikipedie) byl vydán ve verzi 13 Trixie. Nová stabilní verze je k dispozici pro PINE64 PinePhone, PinePhone Pro a PineTab, Purism Librem 5, Google Pixel 3a a 3a XL, OnePlus 6 a 6T a Xiaomi Pocophone F1.
Operátor O2 představil tarif Datamanie 1200 GB . Nový tarif přináší 1200 GB dat s neomezenou 5G rychlostí, a také možnost neomezeného volání do všech sítí za 15 Kč na den. Při roční variantě předplatného zákazníci získají po provedení jednorázové platby celou porci dat najednou a mohou je bezstarostně čerpat kdykoli během roku. Do 13. listopadu jej O2 nabízí za zvýhodněných 2 988 Kč. Při průměrné spotřebě tak 100 GB dat vychází na 249 Kč měsíčně.
Byly publikovány informace o útoku na zařízení s Androidem pojmenovaném Pixnapping Attack (CVE-2025-48561). Aplikace může číst citlivá data zobrazovaná jinou aplikací. V demonstračním videu aplikace čte 2FA kódy z Google Authenticatoru.
Free Software Foundation (FSF) spustila projekt Librephone, jehož cílem je vytvoření svobodného operačního systému pro mobilní telefony. Bez binárních blobů.
Byla vydána verze 7 s kódovým název Gigi linuxové distribuce LMDE (Linux Mint Debian Edition). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Linux Mint vychází z Ubuntu. LMDE je postaveno na Debianu.
Byl vydán Mozilla Firefox 144.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Vypíchnout lze lepší správu profilů. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 144 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Řešení dotazu:
Nejako nechápem. Má byť táto téma len nejaký sofistikovaný humor?
youtube-dl -F https://www.youtube.com/watch?v=0vrdgDdPApQ format code extension resolution note 313 webm 3840x2156 2160p 18133k , vp9, 24fps, video only, 473.76MiB ... $ youtube-dl -f 313 https://www.youtube.com/watch?v=0vrdgDdPApQ [youtube] 0vrdgDdPApQ: Downloading webpage [youtube] 0vrdgDdPApQ: Downloading video info webpage [download] Destination: ULTIMATE 4K ULTRA HD OLED SAMPLER VideoTest Demo, Stock Video Footage-0vrdgDdPApQ.webm [download] 100% of 473.76MiB in 00:43 ffmpeg -threads 1 -i ULTIMATE\ 4K\ ULTRA\ HD\ OLED\ SAMPLER\ VideoTest\ Demo\,\ Stock\ Video\ Footage-0vrdgDdPApQ.webm -f null - ... frame= 6449 fps= 17 q=-0.0 Lsize=N/A time=00:04:28.97 bitrate=N/A speed=0.726x ...
Ale pre výkonnejšie, ktoré potrebujú viac kremíka ako tie menej výkonnejšie za uvádza vyššie podporované rozlíšenie. To mi dáva zmysel, žiaden.Vy tam v té Bratislavě musíte mít horko! Nejnáročnější kodeky (HEVC, VP9) jsou v HW podporovány i ve vysokých rozlišeních, protože právě v těchto kodecích se předpokládá distribuce obsahu ve velmi vysokých rozlišeních. Například toto video mi v 8K rozlišení YT poskytuje ve VP9. https://www.youtube.com/watch?v=WjoplqS1u18
$ ffmpeg -i 'ULTIMATE 4K'*'.webm' -c:a copy -c:v mpeg2video 0vrdgDdPApQ-mpeg2video.mpeg ... $ ffmpeg -threads 1 -i 0vrdgDdPApQ-mpeg2video.mpeg -f null - ... Input #0, mpeg, from '0vrdgDdPApQ-mpeg2video.mpeg': Duration: 00:04:28.98, start: 0.541711, bitrate: 9072 kb/s Stream #0:0[0x1e0]: Video: mpeg2video (Main), yuv420p(tv, progressive), 3840x2156 [SAR 1:1 DAR 960:539], 23.98 fps, 23.98 tbr, 90k tbn, 47.95 tbc ... frame= 6449 fps=118 q=-0.0 Lsize=N/A time=00:04:28.97 bitrate=N/A speed=4.91xProste, skonvertoval som tú 4K ukážku na bežný MPEG2 stream, a prehrávalo mi to 4K MPEG2 rýchlosťou 5x. Toľko ku obmedzenému priestoru na čipe.
ffmpeg -hwaccel vaapi -threads 1 -i 0vrdgDdPApQ-mpeg2video.mpeg -f null -
Výsledek na i5-7300HQ s HD 630
S VAAPI: frame= 678 fps= 77 q=-0.0 Lsize=N/A time=00:00:28.27 bitrate=N/A speed= 3.2x
Bez VAAPI: frame= 550 fps=194 q=-0.0 Lsize=N/A time=00:00:22.93 bitrate=N/A speed=8.11x
Podívej se na ten screenshot z DXVACheckeru, co tazatel poslal, uznej, že ta tabulka nekecá a přestaň trollovat.
S VAAPI : frame= 603 fps= 46 q=-0.0 Lsize=N/A time=00:00:25.15 bitrate=N/A speed=1.93x Bez VAAPI: frame= 2415 fps=133 q=-0.0 Lsize=N/A time=00:01:40.72 bitrate=N/A speed=5.55xAtom x5-Z8350
S VAAPI : frame= 438 fps= 25 q=-0.0 Lsize=N/A time=00:00:18.26 bitrate=N/A speed=1.03x Bez VAAPI: frame= 188 fps= 41 q=-0.0 Lsize=N/A time=00:00:07.84 bitrate=N/A speed=1.71xi3-7100T
S VAAPI : frame= 649 fps= 56 q=-0.0 Lsize=N/A time=00:00:27.06 bitrate=N/A speed=2.32x Bez VAAPI: frame= 2886 fps=205 q=-0.0 Lsize=N/A time=00:02:00.37 bitrate=N/A speed=8.55x
313 webm 3840x2160 2160p 18852k , vp9, 30fps, video only, 628.46MiB 315 webm 3840x2160 2160p60 26568k , vp9, 60fps, video only, 956.39MiB 337 webm 3840x2160 2160p60 HDR 30646k , vp9.2, 60fps, video only, 1.05GiB
Stats for nerds
(poslední položka), zobrazí se okno, kde ze řádku Codec
zjistíš, v jakém formátu ti YT naservíroval dané video. Pro Firefox existuje rozšíření h264ify
, který přinutí YT poskytovat videa ve formátu H264, což může na pomoci na starších a slabších strojích. Nemyslím si, že by ale tohle byl tvůj případ.
Co používáš za prohlížeč a přehrávač? Tuším, že třeba ve VLC se musí HW akcelerace ručně povolit.
Ad Linux. HW akcelerace přímo ve webovém prohlížeči experimentálně funguje v posledním Firefoxu, pokud běží pod Waylandem. Pokud bys videa přehrával externím přehrávačem, např. mpv
podporuje HW akceleraci velmi dobře.
Je naka sance pod nakou linuxovou distribuci docilit efektu prehravky datove narocnych 4k videi z youtubu ?V prohlížeči spíš ne. Chrome umí pod Linuxem hardwarovou akceleraci jen experimentálně a nemám pocit, že by to k něčemu bylo (YMMV). Ve Firefoxu jsem to nezkoušel, ale čekal bych, že to bude podobné. Ve VLC mám při přehrávání 1080p videa CPU zatížené cca mezi 5 až 10 % (oproti cca 20 % při přehrávání 480p videa v prohlížeči), ale že by to bylo lepší než na Windows si nemyslím. Mám taky integrovaný GPU od Intelu a v multiplatformních nativních hrách mám cca polovinu FPS oproti Windows (stejný hardware, stejná konfigurace).
glxinfo
mi píše direct rendering: Yes
, takže víc tu z toho asi prostě nevyždímám. Proč, to netuším.
Tiskni
Sdílej: