Apple představil iPhone Pocket pro stylové přenášení iPhonu. iPhone Pocket vzešel ze spolupráce značky ISSEY MIYAKE a Applu a jeho tělo tvoří jednolitý 3D úplet, který uschová všechny modely iPhonu. iPhone Pocket s krátkým popruhem se prodává za 149,95 dolarů (USA) a s dlouhým popruhem za 229,95 dolarů (USA).
Byla vydána nová stabilní verze 7.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 142. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.7 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Intel vydal 30 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20251111 mikrokódů pro své procesory.
Byla vydána říjnová aktualizace aneb nová verze 1.106 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.106 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Canonical pro své zákazníky, předplatitele Ubuntu Pro, prodloužil podporu Ubuntu LTS z 12 let na 15 let (Legacy add-on). Týká se verzí od 14.04 (Trusty Tahr).
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 5.0.0. Nově je oficiálně podporován Linux ARM64/AArch64. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byla vydána verze 10 dnes již multiplatformního open source frameworku .NET (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu Microsoftu. Další informace v poznámkách k vydání na GitHubu nebo v přednáškách na právě probíhající konferenci .NET Conf 2025.
Rodina hardwaru služby Steam se začátkem roku 2026 rozroste. Steam Deck doplní nový Steam Controller, herní PC Steam Machine se SteamOS s KDE Plasmou a bezdrátový VR headset s vlastními ovladači Steam Frame.
Amazon Web Services (AWS) oznámil (en) výstavbu Fastnetu – strategického transatlantického optického kabelu, který propojí americký stát Maryland s irským hrabstvím Cork a zajistí rychlý a spolehlivý přenos cloudových služeb a AI přes Atlantik. Fastnet je odpovědí na rostoucí poptávku po rychlém a spolehlivém přenosu dat mezi kontinenty. Systém byl navržen s ohledem na rostoucí provoz související s rozvojem umělé inteligence a
… více »dyť to jakoby máš nakonci toho kroku 7 v přidaným zdrojáčku pythoním ukázaný :O ;D
hele ;D
vtý funkci/callbacku on_message to máš pokaždý v msg.payload ;D
"""
Python MQTT Subscription client
Thomas Varnish (https://github.com/tvarnish), (https://www.instructables.com/member/Tango172)
Written for my Instructable - "How to use MQTT with the Raspberry Pi and ESP8266"
"""
import paho.mqtt.client as mqtt
# Don't forget to change the variables for the MQTT broker!
mqtt_username = "MQTT Username"
mqtt_password = "MQTT Password"
mqtt_topic = "Your Topic"
mqtt_broker_ip = "Your Broker IP"
client = mqtt.Client()
# Set the username and password for the MQTT client
client.username_pw_set(mqtt_username, mqtt_password)
# These functions handle what happens when the MQTT client connects
# to the broker, and what happens then the topic receives a message
def on_connect(client, userdata, flags, rc):
# rc is the error code returned when connecting to the broker
print "Connected!", str(rc)
# Once the client has connected to the broker, subscribe to the topic
client.subscribe(mqtt_topic)
def on_message(client, userdata, msg):
# This function is called everytime the topic is published to.
# If you want to check each message, and do something depending on
# the content, the code to do this should be run in this function
print "Topic: ", msg.topic + "\nMessage: " + str(msg.payload)
# The message itself is stored in the msg variable
# and details about who sent it are stored in userdata
# Here, we are telling the client which functions are to be run
# on connecting, and on receiving a message
client.on_connect = on_connect
client.on_message = on_message
# Once everything has been set up, we can (finally) connect to the broker
# 1883 is the listener port that the MQTT broker is using
client.connect(mqtt_broker_ip, 1883)
# Once we have told the client to connect, let the client object run itself
client.loop_forever()
client.disconnect()
dotoho ti jako nechci kecat ale python mi příde vo moc jednoduší než bash ;D
jak jako ta nějaká zpráva má vypadat a do jaký podoby ji jakoby chceš naparsovat?? :O :O
takle ňák?? :O :O
#!/usr/bin/env bash
mosquitto_sub -u uzivatel -P heslo -t topic | while read zprava;
do
echo "mam zpravu: $zprava"
done
koukám žeto je jakoby pro starej python2 :O :O :/ :/
víc novější ukázkovej kód je u dokumentace tý knihovny hele :O ;D
supr ;D
kdybys to eště jakoby chtěl pouštět přes systemd službu tak ve složšce /etc/systemd/system si mužeš vyrobit soubor 'nazev_sluzby.service' a do něj dát text
[Unit] Description=nejaky popis sluzby # vodhaduju ze jako mas primo na tom rpi nainstalovanyho mosquitto brokera # jestli ne tak to mosquitto.service skrtni na vobou radcich Requires=network.target mosquitto.service After=network.target mosquitto.service [Service] ExecStart=/cesta/ke/skriptu/skript.sh Restart=always # uzivatel pod kterym se tamten skript jakoze pousti User=pi [Install] WantedBy=multi-user.target
pak udělat
sudo systemctl daemon-reload sudo systemctl enable nazev_sluzby sudo systemctl start nazev_sluzby
a hotovo jako :D ;D
Tiskni
Sdílej: