Apple představil iPhone Pocket pro stylové přenášení iPhonu. iPhone Pocket vzešel ze spolupráce značky ISSEY MIYAKE a Applu a jeho tělo tvoří jednolitý 3D úplet, který uschová všechny modely iPhonu. iPhone Pocket s krátkým popruhem se prodává za 149,95 dolarů (USA) a s dlouhým popruhem za 229,95 dolarů (USA).
Byla vydána nová stabilní verze 7.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 142. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.7 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Intel vydal 30 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20251111 mikrokódů pro své procesory.
Byla vydána říjnová aktualizace aneb nová verze 1.106 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.106 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Canonical pro své zákazníky, předplatitele Ubuntu Pro, prodloužil podporu Ubuntu LTS z 12 let na 15 let (Legacy add-on). Týká se verzí od 14.04 (Trusty Tahr).
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 5.0.0. Nově je oficiálně podporován Linux ARM64/AArch64. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byla vydána verze 10 dnes již multiplatformního open source frameworku .NET (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu Microsoftu. Další informace v poznámkách k vydání na GitHubu nebo v přednáškách na právě probíhající konferenci .NET Conf 2025.
Rodina hardwaru služby Steam se začátkem roku 2026 rozroste. Steam Deck doplní nový Steam Controller, herní PC Steam Machine se SteamOS s KDE Plasmou a bezdrátový VR headset s vlastními ovladači Steam Frame.
Amazon Web Services (AWS) oznámil (en) výstavbu Fastnetu – strategického transatlantického optického kabelu, který propojí americký stát Maryland s irským hrabstvím Cork a zajistí rychlý a spolehlivý přenos cloudových služeb a AI přes Atlantik. Fastnet je odpovědí na rostoucí poptávku po rychlém a spolehlivém přenosu dat mezi kontinenty. Systém byl navržen s ohledem na rostoucí provoz související s rozvojem umělé inteligence a
… více »Nemohu ale nic podobného najít. Zvláštní, přitom mi můj požadavek na zálohování přijde logický a praktický - musí už něco existovatJe to zhovadilost. Casem z toho bude jen bordel ze souboru a ruznych zacyklenych pseudo-symlinku. Chces si uchovavat historii zmen? Pouzij verzovaci system, nebo snapshoty.
Tohle je znovuvynalézání kola, jenom horšího a dřevěného.
Přesuny adresářů samozřejmě korektně vyřeší inkrementální, případně exkrementální snapshoty nad Btrfs, které se pomocí send a receive pak taky inkrementálně, případně exkrementálně obnoví na cílovém zařízení, včetně efektivní reprezentace všech přesunů, částečných změn reflinkovaných souborů, a tak dále a tak blíže.
Proč se namáhat s nějakými odkazy na přesunutý adresář? Jestli nějaké adresáře často přesouvám, vytvořím si je jako subvolume. Pak můžu měnit jejich jména dle libosti, ale jejich ID zůstane stejné. Reprezentovat tohle prapodivnými jmény a symlinky dává pramalý smysl.
Jakmile je řeč o číslu verze, začíná být jasné, že vhodným mechanismem není přesun adresářů, nýbrž série snapshotů, které efektivně reprezentují verze a inkrementální i exkrementální změny.
Nekonzistentní zálohování na úrovni jednotlivých souborů je nesmysl, kterým kdysi trpěl CVS a který je už asi tak 20+ let překonaná historie — nikdy to nefunguje dobře. Rozumné zálohy jsou atomické a nespoléhají na náhodu a štěstí.
Určitě se tu něco podobného už někdy řešilo a já jen špatně hledám.
Přesně tak. Odpověď na celý dotaz je: Btrfs. (Nebo taky ZFS, ale implicitně bych dal přednost tomu, co je v kernelu a nepošpiněné CDDL.)
Tiskni
Sdílej: