Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
(WW) ATI(0): DRI static buffer allocation failed -- need at least 7680 kB video memoryjenže zároveň lspci -v říká:
0000:01:00.0 VGA compatible controller: ATI Technologies Inc Rage Mobility P/M AGP 2x (rev 64) (prog-if 00 [VGA]) Subsystem: IBM ThinkPad A20m Flags: bus master, stepping, medium devsel, latency 66, IRQ 11 Memory at f5000000 (32-bit, non-prefetchable) [size=16M] I/O ports at 2000 [size=256] Memory at f4200000 (32-bit, non-prefetchable) [size=4K] Capabilities: [50] AGP version 1.0 Capabilities: [5c] Power Management version 1a potvrzuje to i originální dokumentace. S parametrem VideoRam v příslušné sekci xorg.conf jsem zkoušel všelijak laborovat ale zdá se že nastavení nemá žádný vliv. Nemáte někdo nějaký nápad? Díky Martin
Tak jsem si dnes pohrál se svým notebookem (HP Omnibook 6000) a podařilo se mi rozchodit 3D akceleraci na 01:00.0 VGA compatible controller: ATI Technologies Inc Rage Mobility P/M AGP 2x (rev 64) (prog-if 00 [VGA])
. Používám kernel 2.4.31 a Xorg 6.8.2.
Stačilo stáhout z http://dri.freedesktop.org/snapshots/archive/ common-20041212-linux.i386.tar.bz2
a mach64-20041212-linux.i386.tar.bz2
. Tady je hlavní zrada, nefungují nejnovější ovladače ale je pořeba sáhnout trochu do historie. Já použil výše zmíněné ale možná fungují i o něco novější. Nikoliv však nejnovější.
Dále už jenom rozbalit mach64-..., spustit ./install.sh a to samé pro common-... Potom jenom nastartovat X server a glxgears
běží kolem 180fps.
direct rendering: No
) a pri tom mi glxgears
ukazuje cca. 200fps, coz je podobne.
Opravdu to bezi pri zapnutem 3D jen 180fps ?
# File generated by XFdrake. # ********************************************************************** # Refer to the XF86Config man page for details about the format of # this file. # ********************************************************************** Section "Files" # Multiple FontPath entries are allowed (they are concatenated together) # By default, Mandrake 6.0 and later now use a font server independent of # the X server to render fonts. FontPath "unix/:-1" EndSection Section "ServerFlags" AllowMouseOpenFail # allows the server to start up even if the mouse does not work EndSection Section "Module" Load "dbe" # Double-Buffering Extension Load "v4l" # Video for Linux Load "extmod" Load "type1" Load "freetype" Load "glx" # 3D layer Load "dri" # direct rendering EndSection Section "InputDevice" Identifier "Keyboard1" Driver "keyboard" Option "XkbModel" "pc105" Option "XkbLayout" "cz(qwerty)" Option "XkbOptions" "compose:rwin" EndSection ection "InputDevice" Identifier "Mouse1" Driver "mouse" Option "Protocol" "ExplorerPS/2" Option "Device" "/dev/mouse" Option "ZAxisMapping" "6 7" EndSection Section "Monitor" Identifier "monitor1" VendorName "Generic" ModelName "Flat Panel 1024x768" HorizSync 31.5-55 VertRefresh 40-70 # TV fullscreen mode or DVD fullscreen output. # 768x576 @ 79 Hz, 50 kHz hsync ModeLine "768x576" 50.00 768 832 846 1000 576 590 595 630 # 768x576 @ 100 Hz, 61.6 kHz hsync ModeLine "768x576" 63.07 768 800 960 1024 576 578 590 616 EndSection Section "Device" Identifier "device1" BoardName "ATI Rage Mobility P" Driver "ati" Option "DPMS" "DMAMode" EndSection Section "Screen" Identifier "screen1" Device "device1" Monitor "monitor1" DefaultColorDepth 24 Subsection "Display" Depth 8 Virtual 1024 768 EndSubsection Subsection "Display" Depth 15 Virtual 1024 768 EndSubsection Subsection "Display" Depth 16 Virtual 1024 768 EndSubsection Subsection "Display" Depth 24 Virtual 1024 768 EndSubsection EndSection Section "ServerLayout" Identifier "layout1" InputDevice "Keyboard1" "CoreKeyboard" InputDevice "Mouse1" "CorePointer" Screen "screen1" EndSection
Section "Device" Identifier "device1" BoardName "ATI Rage Mobility P" Driver "ati" Option "DPMS" Option "DMAMode" "async" EndSection
"glxinfo by vám mal napísať "direct rendering: Yes" a glxgears po ustálení "130 FPS" (kolieska sa musia točiť plynule, nie trhane!)"Mě to píše tyto parametry bez jakéhokoliv nastavování a instalování i se to plynule otáčí. Pouze standartní instalace Mandrivy 2006. Ale nechápu jak je možné že např. Pavel1 má 200fps, nebo Honza měl až 390fps.
Tiskni
Sdílej: