GNU poke dospěl po třech letech vývoje do verze 1.0. Jedná se o interaktivní rozšiřovatelný editor pro práci se strukturovanými binárním daty. Přednáška věnovaná GNU poke na konferenci Kernel Recipes 2019.
Počet sad změn v OpenStreetMap dosáhl 100 milionů. Uživatel Lamine Ndiaye přidal budovy ve vesnici Nianiane v Senegalu.
Byla vydána nová stabilní verze 2.92 svobodného 3D softwaru Blender. Přehled novinek v oznámení o vydání a na YouTube.
Společnost Framework představila svůj první produkt: Framework Laptop. Jedná se o modulární notebook, který bude možné "libovolně" konfigurovat, upgradovat a opravovat. Podrobnosti budou zveřejňovány postupně. V prodeji by měl být v létě [Hacker News].
Společnost Red Hat představila program "Red Hat Enterprise Linux (RHEL) for Open Source Infrastructure" aneb Red Hat Enterprise Linux zdarma pro open source projekty.
Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 190. sraz, který proběhne v pátek 26. února od 17:00 na Jitsi Meet.
Po open source ergonomickému trackballu (dnes Classic Trackball) a open source myši představila společnost Ploopy nový open source Nano Trackball (GitHub). Trackball bez tlačítek a kolečka. Pouze kulička.
Webový prohlížeč Brave lze vedle standardního prohlížení (Nové okno) a anonymního prohlížení (Nové soukromé okno) používat i pro anonymní prohlížení s využitím Toru (Nové soukromé okno přes Tor) a pro přistup k webům v doméně .onion. Nejnovější verze Brave řeší několik bezpečnostních chyb, kdy DNS dotazy místo do Toru směrovaly k poskytovateli DNS. Ten tak mohl zjistit, že uživatel chtěl přistupovat například k sejnfjrq6szgca7v.onion (debian.org).
Byla vydána nová verze 2021.1 průběžně aktualizované linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení. Kali Linux má nové webové stránky.
Multiplatformní open source počítačová hra Minetest byla vydána ve verzi 5.4.0. Přehled změn v changelogu. Jedná se o hru inspirovanou Minecraftem.
(WW) ATI(0): DRI static buffer allocation failed -- need at least 7680 kB video memoryjenže zároveň lspci -v říká:
0000:01:00.0 VGA compatible controller: ATI Technologies Inc Rage Mobility P/M AGP 2x (rev 64) (prog-if 00 [VGA]) Subsystem: IBM ThinkPad A20m Flags: bus master, stepping, medium devsel, latency 66, IRQ 11 Memory at f5000000 (32-bit, non-prefetchable) [size=16M] I/O ports at 2000 [size=256] Memory at f4200000 (32-bit, non-prefetchable) [size=4K] Capabilities: [50] AGP version 1.0 Capabilities: [5c] Power Management version 1a potvrzuje to i originální dokumentace. S parametrem VideoRam v příslušné sekci xorg.conf jsem zkoušel všelijak laborovat ale zdá se že nastavení nemá žádný vliv. Nemáte někdo nějaký nápad? Díky Martin
Tak jsem si dnes pohrál se svým notebookem (HP Omnibook 6000) a podařilo se mi rozchodit 3D akceleraci na 01:00.0 VGA compatible controller: ATI Technologies Inc Rage Mobility P/M AGP 2x (rev 64) (prog-if 00 [VGA])
. Používám kernel 2.4.31 a Xorg 6.8.2.
Stačilo stáhout z http://dri.freedesktop.org/snapshots/archive/ common-20041212-linux.i386.tar.bz2
a mach64-20041212-linux.i386.tar.bz2
. Tady je hlavní zrada, nefungují nejnovější ovladače ale je pořeba sáhnout trochu do historie. Já použil výše zmíněné ale možná fungují i o něco novější. Nikoliv však nejnovější.
Dále už jenom rozbalit mach64-..., spustit ./install.sh a to samé pro common-... Potom jenom nastartovat X server a glxgears
běží kolem 180fps.
direct rendering: No
) a pri tom mi glxgears
ukazuje cca. 200fps, coz je podobne.
Opravdu to bezi pri zapnutem 3D jen 180fps ?
# File generated by XFdrake. # ********************************************************************** # Refer to the XF86Config man page for details about the format of # this file. # ********************************************************************** Section "Files" # Multiple FontPath entries are allowed (they are concatenated together) # By default, Mandrake 6.0 and later now use a font server independent of # the X server to render fonts. FontPath "unix/:-1" EndSection Section "ServerFlags" AllowMouseOpenFail # allows the server to start up even if the mouse does not work EndSection Section "Module" Load "dbe" # Double-Buffering Extension Load "v4l" # Video for Linux Load "extmod" Load "type1" Load "freetype" Load "glx" # 3D layer Load "dri" # direct rendering EndSection Section "InputDevice" Identifier "Keyboard1" Driver "keyboard" Option "XkbModel" "pc105" Option "XkbLayout" "cz(qwerty)" Option "XkbOptions" "compose:rwin" EndSection ection "InputDevice" Identifier "Mouse1" Driver "mouse" Option "Protocol" "ExplorerPS/2" Option "Device" "/dev/mouse" Option "ZAxisMapping" "6 7" EndSection Section "Monitor" Identifier "monitor1" VendorName "Generic" ModelName "Flat Panel 1024x768" HorizSync 31.5-55 VertRefresh 40-70 # TV fullscreen mode or DVD fullscreen output. # 768x576 @ 79 Hz, 50 kHz hsync ModeLine "768x576" 50.00 768 832 846 1000 576 590 595 630 # 768x576 @ 100 Hz, 61.6 kHz hsync ModeLine "768x576" 63.07 768 800 960 1024 576 578 590 616 EndSection Section "Device" Identifier "device1" BoardName "ATI Rage Mobility P" Driver "ati" Option "DPMS" "DMAMode" EndSection Section "Screen" Identifier "screen1" Device "device1" Monitor "monitor1" DefaultColorDepth 24 Subsection "Display" Depth 8 Virtual 1024 768 EndSubsection Subsection "Display" Depth 15 Virtual 1024 768 EndSubsection Subsection "Display" Depth 16 Virtual 1024 768 EndSubsection Subsection "Display" Depth 24 Virtual 1024 768 EndSubsection EndSection Section "ServerLayout" Identifier "layout1" InputDevice "Keyboard1" "CoreKeyboard" InputDevice "Mouse1" "CorePointer" Screen "screen1" EndSection
Section "Device" Identifier "device1" BoardName "ATI Rage Mobility P" Driver "ati" Option "DPMS" Option "DMAMode" "async" EndSection
"glxinfo by vám mal napísať "direct rendering: Yes" a glxgears po ustálení "130 FPS" (kolieska sa musia točiť plynule, nie trhane!)"Mě to píše tyto parametry bez jakéhokoliv nastavování a instalování i se to plynule otáčí. Pouze standartní instalace Mandrivy 2006. Ale nechápu jak je možné že např. Pavel1 má 200fps, nebo Honza měl až 390fps.
Tiskni
Sdílej: