abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 21:44 | Komunita

    Hra MineClone2 postavena nad voxelovým herním enginem Minetest byla přejmenována na VoxeLibre.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 19:11 | IT novinky

    Společnosti Avast Software s.r.o. byla pravomocně uložena pokuta ve výši 351 milionů Kč. Tu uložil Úřad pro ochranu osobních údajů za neoprávněné zpracování osobních údajů uživatelů jejího antivirového programu Avast a jeho rozšíření internetových prohlížečů (Browser Extensions), k čemuž docházelo prokazatelně po část roku 2019.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:55 | Zajímavý článek

    Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 714 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:44 | Pozvánky

    V sobotu 20. dubna lze navštívit Maker Faire Jihlava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:44 | Zajímavý software

    Knihovna pro potlačení šumu RNNoise byla vydána ve verzi 0.2. Kvalitu potlačení lze vyzkoušet na webovém demu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Nová verze

    FRRouting (FRR) (Wikipedie), tj. softwarová sada pro směrování síťové komunikace, fork Quagga, byl vydán ve verzi 10.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 03:22 | Nová verze

    Julian Andres Klode vydal APT (Advanced Packaging Tool) ve verzích 2.9.0 a 2.9.1. Jedná se o vývojové verze nové větve APT 3.0. Vylepšuje se uživatelské rozhraní. Přidány byly barvičky. Aktuální náhledy a vývoj lze sledovat na Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 17:00 | Komunita

    Miguel de Icaza se na svém blogu rozepsal o vložitelných herních enginech. Kdysi slibné projekty UrhoSharp a Urho3D jsou již mrtvé. Zůstává Godot. Aktuálně vývojáři řeší Pull request #90510 s návrhem knihovny LibGodot.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 5.0 linuxové distribuce Lakka, jež umožňuje transformovat podporované počítače v herní konzole. Nejnovější Lakka přichází s RetroArchem 1.17.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.4. 15:33 | Nová verze

    OpenTTD (Wikipedie), tj. open source klon počítačové hry Transport Tycoon Deluxe, byl vydán v nové stabilní verzi 14.0. Přehled novinek v seznamu změn. OpenTTD lze instalovat také ze Steamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (57%)
     (14%)
     (2%)
     (27%)
    Celkem 369 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Dotaz: Anti-aliasing rastrových fontů

    13.7.2004 01:58 Lukáš Turek
    Anti-aliasing rastrových fontů
    Přečteno: 106×
    Je možné nějak zapnout anti-aliasint rastrových fontů (těch v adresářích 10dpi a 75dpi, např. Helvetica)? Všude nacházím jen návody na vyhlazování TrueType fontů, ale s tím problém nemám, to fungovalo samo hned po instalaci.

    Pár údajů (kdyby náhodou měly význam): Gentoo, KDE 3.2.2, XFree86 4.3.0-r6

    Děkuji za odpovědi
    Lukáš Turek

    Odpovědi

    13.7.2004 08:30 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anti-aliasing rastrových fontů
    Ne. Jak si představuješ, že by to fungovalo?

    Předně je to blbost, protože ty fonty jsou bitmapové; nemáš často žádné vyšší rozlišení, z kterého bys ho mohl vyhladit. Potom je to blbost proto, že bitmapové fonty jsou na pixel optimalizované, aby se zobrazovaly hezky, přesně jak jsou.

    Ve vývojové větvi X je nějaký wrapper BDF fontů do TTF, ale jak vypadá škálování, nevím.
    13.7.2004 08:30 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anti-aliasing rastrových fontů
    Jo, a Helveticu snad máš Type1, ne?
    13.7.2004 14:48 Lukáš Turek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anti-aliasing rastrových fontů
    No dokázal bych si představit, jak by to mohlo fungovat, myslím, že jsem něco takového už dělal: prostě bod se zesvětlí/ztmaví podle toho, s kolika černými body sousedí. Tak jsem si říkal, že už třeba někdo něco takového napsal...

    K té Helvetice: no možná je chyba v tom. Helveticu nacházím jenom v těch 100dpi a 75dpi, resp.

    find /usr/X11R6/lib/X11/fonts -name 'helv*'

    jí najde jenom tam. Nemůže se v tom Type1 jmenovat nějak jinak? A nebo jí možná opravdu nemám. Existuje nějaký příkaz, který by mi vypsal jaké fonty, které vidím v KDE odpovídají jakým souborům na disku?

    Každopádně dík za odpověď.

    14.7.2004 00:50 Lukáš Turek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anti-aliasing rastrových fontů
    Tak jsem trochu pokročil, ale pořád to není ono... Zjistil jsem, že se při instalaci nainstalovaly Microsoftí TrueType fonty, jenom se nepoužívaly (adresář nebyl v /etc/fonts/fonts.conf).

    Takže teď už mi zmizela ta Helvetica z Mozilly, ale: v menu, dialogách i na téhle stránce je písmo Verdana. A já nemůžu přijít na to, jak tam dostat zpátky Luxi Sans, které používám v celém KDE. Přepsal jsem aliasy v /etc/fonts/fonts.conf i v /etc/X11/XftConfig, ale pořád je to stejné.

    Předem děkuji za odpověď, která by mě zase posunula o kousek dál.
    14.7.2004 02:55 Lukáš Turek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anti-aliasing rastrových fontů
    Tak jsem nakonec vyřešil i tohle. Ne úplně dokonale, ale stačí to. Font v menu jsem nastavil pomocí userChrome.css, font na stránkách přes normální nastavení, takže už ta Verdana zbývá jenom na těch stránkách, kde je zadáno přímo písmo Helvetica a to už je v pohodě.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.