V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).
top - 15:19:44 up 1:37, 2 users, load average: 2.07, 2.09, 2.00 Tasks: 80 total, 3 running, 77 sleeping, 0 stopped, 0 zombie Cpu(s): 6.6% us, 2.0% sy, 90.7% ni, 0.0% id, 0.0% wa, 0.7% hi, 0.0% si Mem: 517224k total, 511472k used, 5752k free, 116616k buffers Swap: 1020088k total, 0k used, 1020088k free, 186064k cached
top - 15:45:59 up 5:05, 1 user, load average: 0.43, 0.30, 0.15 Tasks: 59 total, 3 running, 55 sleeping, 0 stopped, 1 zombie Cpu(s): 16.3% us, 3.3% sy, 0.0% ni, 79.7% id, 0.0% wa, 0.3% hi, 0.3% si Mem: 256904k total, 250876k used, 6028k free, 4860k buffers Swap: 523616k total, 97292k used, 426324k free, 127212k cached
Mem: 1036292k total, 1030768k used, 5524k free, 75224k buffers Swap: 1534196k total, 0k used, 1534196k free, 399856k cached
Je to sucast ck patchsetu. V ck5 sa to regulovalo podla zataze ako sa pise aj v clanku. Najviac som mal hodnotu /proc/sys/vm/swappiness okolo 80. Vtedy mal swap okolo 200 MB. (RAM mam 256)
V ck6 je to natvrdo nastavene - vola sa to tusim hard swappiness a defaultne je hodnota nastavena na 33. Con odporuca 33 pre desktop 66 pre server a 100 pre dedikovany server. Viac informacii tu.
V ck6 to funguje dobre. Swapuje to evidentne menej - (skusam to od poobedia - asi 7 hodin), Slape to svizne... Teda moj subjektivny pocit je ze to je lepsie... momentalne mam swap 33 MB...
Za vysvetlenie zombie dakujem!
Tiskni Sdílej: