Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
pcm.dmixer { type dmix ipc_key 1024 slave { pcm "hw:0,0" period_time 0 period_size 1024 buffer_size 8192 rate 44100 } bindings { 0 0 1 1 } } pcm.dsp0 { type plug slave.pcm "dmixer" } pcm.!default { type plug slave.pcm "dmixer" } pcm.default { type plug slave.pcm "dmixer" } ctl.mixer0 { type hw card 0 }V Xmms jsem nastavil výstupní plugin alsa a v něm pak zvukové zařízení default. Směšování zvuku funguje skvěle. Jenže, když v Xmms pauznu písničku a pak ji "odpauznu" opětovným stiskem pauzy, už se nic nestane - písnička nepokračuje. Když zmáčknu Play, začne se písnička přehrávat zase od začátku. Pokud v nastavení alsa pluginu dám jako zvukové zařízení přímo 'hw:0,0' (s čímž ovšem samozřejmě nefunguje směšování zvuku), tak se pauza chová normálně. Nějaké návrhy?
SDL_AUDIODRIVER=alsa AUDIODEV=default export SDL_AUDIODRIVER AUDIODEVdo nějakého toho .profile, .bashrc nebo .bash-login, podle toho co používáš.
ALSA lib pcm_hw.c:1057:(snd_pcm_hw_open) open /dev/snd/pcmC0D0p failed:\ Device or resource busy ALSA lib pcm_dmix.c:868:(snd_pcm_dmix_open) unable to open slaveMPlayer pouzije dmix jen s -ao alsa1x:dmix, jinak se snazi otevrit hw(0,0).
buffer_size 16384
Tiskni
Sdílej: