Editor kódu Zed (Wikipedie) má nově v sobě integrovaný debugger. Podporuje Rust, C/C++, JavaScript, Go, Python a pomocí rozšíření i další programovací jazyky.
Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie). Servo mimo jiné nově zvládne animované GIFy.
Nejnovější X.Org X server 21.1.18 a Xwayland 24.1.8 řeší další bezpečnostní chybu.
Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 210. sraz, který proběhne 20. června od 18:00 v Red Hat Labu na Fakultě informatiky Masarykovy univerzity na adrese Botanická 68A nebo také online.
Byla vydána nová verze 17 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Open source 3D herní a simulační engine Open 3D Engine (O3DE) byl vydán v nové verzi 25.05.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Nově je implementováno standardizované simulační rozhraní ROS (Robot Operating System) 2.
Nejnovější X.Org X server 21.1.17 a Xwayland 24.1.7 řeší 6 bezpečnostních chyb: CVE-2025-49175, CVE-2025-49176, CVE-2025-49177, CVE-2025-49178, CVE-2025-49179 a CVE-2025-49180. Nils Emmerich je nalezl koncem března a dnes publikoval detaily.
Desktopové prostředí KDE Plasma bylo vydáno ve verzi 6.4 (Mastodon). Přehled novinek i s videi a se snímky obrazovek v oficiálním oznámení. Podrobný přehled v seznamu změn.
UN Open Source Week 2025 probíhá tento týden v sídle Organizace spojených národů v New Yorku. Středeční a čtvrteční jednání bude možné sledovat na UN Web TV.
Byla vydána nová verze 2.50.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 98 vývojářů, z toho 35 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání.
S MySQL nemám tolik praktických zkušeností (používám Firebird), ale persistentní spojení jsou obvykle problém hlavně proto, že při velkém počtu klientských instancí máte trvale otevřeno mnoho spojení s databází, což je náročné hlavně na paměť. Pokud je paměti dost, jsou ale persistentní spojení výhodnější, protože navázání spojení s databází může být často časově náročnější než vlastní dotazy. Jen musíte dávat pozor, aby spojení nebylo příliš mnoho a případně zvýšit limit na počet file deskriptorů (databázi i klientovi) pomocí ulimit -n
. V tom je jedna z výhod toho middleware, protože tam jsem si mohl vytvořit efektivní pool databázových spojení, a tak na jednu stranu nečekat pokaždé na nové spojení a na druhou nedržet extrémně mnoho spojení.
*_pconnect()
totéž co *_connect()
.
KeepAlive
má IMHO reálný smysl jen v případě, že má některý klient s keepalive spojeními problémy (a pak bych to dělal jen pro toho klienta) nebo pokud dochází k nasycení hodnoty MaxClients
(a nemůžete ji z výkonových nebo paměťových důvodů zvednout), protože pak může dlouhotrvající keepalive spojení na dlouhou dobou odblokovat další klienty.
MaxClients
). Ty failed requesty nemusejí nic znamenat, ab
považuje za failed i to, že odpověď má jinou délku než odpověď na první zkušební dotaz, takže při benchmarkování dynamických stránek se musíte dívat i na důvody těch failed requestů.
httpd
a ab
mezi sebou prát o výkon.
Tiskni
Sdílej: