abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 14:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:00 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.7. 18:44 | Zajímavý článek

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    17.7. 16:11 | Nová verze

    Hyprland, tj. kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, byl vydán ve verzi 0.50.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    17.7. 15:55 | Komunita

    Patrick Volkerding oznámil před dvaatřiceti lety vydání Slackware Linuxu 1.00. Slackware Linux byl tenkrát k dispozici na 3,5 palcových disketách. Základní systém byl na 13 disketách. Kdo chtěl grafiku, potřeboval dalších 11 disket. Slackware Linux 1.00 byl postaven na Linuxu .99pl11 Alpha, libc 4.4.1, g++ 2.4.5 a XFree86 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    16.7. 21:22 | IT novinky

    Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    16.7. 16:22 | IT novinky

    Vláda dne 16. července 2025 schválila návrh nového jednotného vizuálního stylu státní správy. Vytvořilo jej na základě veřejné soutěže studio Najbrt. Náklady na přípravu návrhu a metodiky činily tři miliony korun. Modernizovaný dvouocasý lev vychází z malého státního znaku. Vizuální styl doprovází originální písmo Czechia Sans.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    16.7. 15:33 | Upozornění

    Vyhledávač DuckDuckGo je podle webu DownDetector od 2:15 SELČ nedostupný. Opět fungovat začal na několik minut zhruba v 15:15. Další služby nesouvisející přímo s vyhledáváním, jako mapyAI asistent jsou dostupné. Pro některé dotazy během výpadku stále funguje zobrazování například textu z Wikipedie.

    bindiff | Komentářů: 8
    16.7. 13:33 | Bezpečnostní upozornění

    Více než 600 aplikací postavených na PHP frameworku Laravel je zranitelných vůči vzdálenému spuštění libovolného kódu. Útočníci mohou zneužít veřejně uniklé konfigurační klíče APP_KEY (např. z GitHubu). Z více než 260 000 APP_KEY získaných z GitHubu bylo ověřeno, že přes 600 aplikací je zranitelných. Zhruba 63 % úniků pochází z .env souborů, které často obsahují i další citlivé údaje (např. přístupové údaje k databázím nebo cloudovým službám).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    16.7. 00:11 | Nová verze

    Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (0%)
     (0%)
     (50%)
     (0%)
     (0%)
     (0%)
     (0%)
     (50%)
    Celkem 2 hlasů
     Komentářů: 0
    Rozcestník

    Dotaz: Enemy Territory a zvuk

    2.2.2005 11:31 balda
    Enemy Territory a zvuk
    Přečteno: 284×
    Zdravim, stale mi nejede zvuk v ET, nejdriv to rvalo:

    /dev/dsp: Input/output error Could not mmap /dev/dsp

    tak sem dal na rady v diskuzich:

    echo "et.x86 0 0 direct" > /proc/asound/card0/pcm0p/oss

    echo "et.x86 0 0 disable" > /proc/asound/card0/pcm0c/oss

    jenze ted to rve pro zmenu:

    /dev/dsp: Invalid argument Could not set /dev/dsp to stereo=2

    na coz uz v diskuzich nikdo neodpovedel... bude to asi nejaka kravina, protoze kdyz hru spustim pres arts tak zvuk jede, jenze silene trhane... za rady predem diky...

    Odpovědi

    2.2.2005 13:17 David Macura | skóre: 14 | blog: Trápeníčko | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Enemy Territory a zvuk
    Zkus pouzit wrappery. Pokud mas ARTS, tak zkus spusti et prikazem: artsdsp -m et, nebo pres alsa oss emulator: aoss (nebo tak nejak, nesedim u linuxu) aoss et. Me to zabralo u Quake 3 Arena. Ale pres oss se mi to trhalo, takze artsdsp. Pokud to pojede a budes mit zpozdeny zvuk, tak nastav v preferencich mensi buffer (jak maly, zalezi na vykonu)
    Nejsem lama...
    3.2.2005 11:07 balda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Enemy Territory a zvuk
    tak pres aoss se to trha uplne stejne jak pres artsdsp ...ostatni aplikace hraji samozrejme normalne ...pres alsu, arts, jack...
    3.2.2005 12:06 ZS-Man
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Enemy Territory a zvuk
    ET potrebuje vyhradni pristup ke zvukovce. Zkus killnout procesy na dsp - /sbin/fuser -k /dev/dsp - a pak spustit.
    3.2.2005 12:22 balda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Enemy Territory a zvuk
    tohle nepomohlo...
    3.2.2005 12:49 Max
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Enemy Territory a zvuk
    Protoye jsem chtel parit hry pod linuxem a k tomu jeste pouzivat nektere komunikacni programy(teamspeak apod.), tak jsem si nasetril 400,- a koupil sound blaster live 5.1 , ktery ma HW mixovani a jsem spokojen ....Za ty problemy se SW mixovanim a pristupu ke zvukovce to nestoji ;-)
    Zdar Max
    3.2.2005 13:09 balda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Enemy Territory a zvuk
    No tak ja mam zvukarnu za 15 tis. tak si shitblaster fakt kupovat nebudu:-)
    3.2.2005 14:07 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Enemy Territory a zvuk
    Nie je to nieco zalozene na envy 24 ??? Ak ano tak treba nastavit velkost bufferu na 4096 pre aoss wraper.

    Moznoze nieco tu pomoze

    http://alsa.opensrc.org

    http://alsa.opensrc.org/index.php?page=DmixPlugin
    Max avatar 3.2.2005 17:43 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Enemy Territory a zvuk
    Hehe, tak to teda sorry :-)
    Zdar Max
    PS:15 litru ... A mohu se zeptat, co je to za kousek?
    Měl jsem sen ... :(
    3.2.2005 17:48 balda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Enemy Territory a zvuk
    ano je to envy24 ....M-Audio delta 1010
    3.2.2005 18:31 balda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Enemy Territory a zvuk
    >nobody Tak ten navod http://alsa.opensrc.org/index.php?page=DmixPlugin taky nepomohl. Kdyz pustim aoss mpg123 *.mp3 tak to hraje i vic zvuku pres sebe, ale jakmile pustim aoss et tak se ozve nejakej pazvuk a spadne to s hlaskou Received signal 11, exiting... jinak co se zvuku tyce tak to vypisuje: Sound Info ----- sound system is muted 1 stereo 2048 samples 16 samplebits 1 submission_chunk 22050 speed 0x96b0a68 dma buffer No background file. ---------------------- Sound memory manager started
    Max avatar 3.2.2005 18:53 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Enemy Territory a zvuk
    A proc se pokousite rozjet SW mixovani pomoci dmixu nebo arts apod. ? Ty ovladace (moduly) pro tu zvukarnu nepodporuji HW mixovani?Z prizpevku vyse vyplyva, ze pouzivate alsu.. a kernel 2.6?
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    3.2.2005 19:32 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Enemy Territory a zvuk
    Ovladače žádné mixování nemají co podporovat. Mixování buď podporuje karta samotná nebo vhodný plugin (dmix) nebo sound server (artsd).

    Ono totiž zamontovat někam natvrdo mixování kanálů znamená taky natvrdo locknout samplovací frekvenci karty a všechno co je jiné (44.1kHz versus 48kHz film) přesamplovat, což vždycky není to, co by člověk chtěl.
    Max avatar 3.2.2005 18:58 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Enemy Territory a zvuk
    ehm, jinak zde se resi ruzne problemy, ktere se tykaji vasi karty :
    http://www.abclinuxu.cz/clanky/show/71916
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    3.2.2005 19:43 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Enemy Territory a zvuk
    Mohl byste se mi prosím ozvat na mail (viz můj profil) ? V dohledné době chci koupit nějakou vícevstupovou zvukovku a delta 1010 je jednou z možných kandidátů.
    3.2.2005 20:24 lubo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Enemy Territory a zvuk
    Co tak trochu pohladat??????
    napr. tu
    v poslednom prispevku je riesenie :)))
    3.2.2005 21:32 balda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Enemy Territory a zvuk
    >lubo ach jo, kdybyste si precetl muj prispevek poradne tak byste vedel, ze tohle jsem uz zkousel... echo "et.x86 0 0 direct" > /proc/asound/card0/pcm0p/oss

    echo "et.x86 0 0 disable" > /proc/asound/card0/pcm0c/oss

    jenze ted to rve pro zmenu:

    /dev/dsp: Invalid argument Could not set /dev/dsp to stereo=2

    tohle sem nasel v jedne diskuzi, borec mel terratec revolution a dela mu to taky...nikdo mu ovsem nic neporadil....
    3.2.2005 21:55 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Enemy Territory a zvuk
    zda se mi, ze ty hry od id software (resp na enginech od id software) se chovaji nejak roztahovacne ...stejny problem jsem mel treba i s doomem3 ...nesel zvuk, protoze bezel jackd ...pritom mam sb live, takze by to vadit nemel, a navic to rvalo, ze nemuze neco udelat s /dev/dsp ...takze nevim ...
    Urine should only be green if you're Mr. Spock.
    15.5.2005 21:32 S.T.A.L.K.E.R.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Enemy Territory a zvuk
    Ja mam jini problem bohuzel mam opezdeny zvuk,pokousel jsem snizit kvalitu bohuzel marne [sorry za pravopisne chybi].Prosim pomozte.V 4 3 Thans.
    13.6.2005 01:02 balda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Enemy Territory a zvuk
    Tak a problem je konecne!!! vyresen:-)

    http://www.konstruktiv.org/q3jack/

    A funguje to:-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.