Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
2.6 jádra pro slackware najdeš buď v adresáři testing
ftp serverů (např.: zde), nebo samozřejmě na kernel.org. Obávám se ale, že kompilovat budeš asi muset tak jako tak.
Neni to ale opravdu žádná magie, jak na to najdeš třeba tady na ABClinuxu.
Na co konfigurační soubory, když je přímo u jádra několik "konfigurátorů"? Když už to člověk kompiluje, tak je zbytečný tam cpát věci, který nikdy nepoužije (a že jich v bare.i jádře pro slacka je)
/usr/src/
a udeláš symlink /usr/src/linux/
vedoucí na /usr/src/linux-2.6.10/
3) vlezeš do adresáře se zdroji jádra cd /usr/src/linux
4) provedeš make oldconfig
(zeptá se tě na věci, které přibyly, takže věsměs dáš, že ne a pak ještě můžeš spustit i make menuconfig
a donastavit co potřebuješ, pokud něco potřebuješ)
5) pak spustíš make bzImage && make modules && make modules_install
a čekáš, piješ kafe...
6) pak zkopíruješ vytvořené jádro (/usr/src/linux-2.6.10/arch/i386/boot/bzImage
) třeba jako /boot/vmlinuz-2.6.10
7) přidáš příslušný záznam v /etc/lilo.conf
a spustíš lilo
(používáš-li grub
tak samosebou přidáš nové jádro pro grub
)
8) nabootuješ s novým jádrem a hned po nalogování zkontroluješ výpis dmesg
a obsah logů (jsou v adresáři /var/log/
), jestli něco nehapruje (hledáš podezřelé hlášky apod.)
9) raduješ se z nového jádra
Tiskni Sdílej: