Projekt D7VK dospěl do verze 1.0. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.
Byla vydána nová verze 2025.4 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.
Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) zveřejnil Národní politiku koordinovaného zveřejňování zranitelností (pdf), jejímž cílem je nejen zvyšování bezpečnosti produktů informačních a komunikačních technologií (ICT), ale také ochrana objevitelů zranitelností před negativními právními dopady. Součástí je rovněž vytvoření „koordinátora pro účely CVD“, jímž je podle nového zákona o kybernetické … více »
Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.12. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Společnost System76 vydala Pop!_OS 24.04 LTS s desktopovým prostředím COSMIC. Videoukázky na YouTube.
Byla vydána verze 1.92.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2024. Oceněni byli Andy Wingo, jeden ze správců GNU Guile, Alx Sa za příspěvky do Gimpu a Govdirectory jako společensky prospěšný projekt.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-12 aneb Eclipse 4.38. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
U příležitosti oslav osmi let prací na debianím balíčku vyšlo GPXSee 15.6. Nová verze přináší především podporu pro geotagované MP4 soubory, včetně GoPro videí. Kdo nechce čekat, až nová verze dorazí do jeho distribuce, nalezne zdrojové kódy na GitHubu.
Monado, tj. multiplatformní open source implementace standardu OpenXR specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro virtuální realitu (VR) a rozšířenou realitu (AR), bylo vydáno ve verzi 25.1.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
#ifndef TENGINE #define TENGINE #include [stdio.h] #include [unistd.h] //#include [stdexcept] #include [GL/glx.h] #include [GL/gl.h] #include [GL/glu.h] #include [X11/extensions/xf86vmode.h] #include [X11/keysym.h] #include [sys/time.h] #include "../T_IniFile/T_IniFile.h" #include "define.h" #include "T_GameEvent.h" #include "../define.h"pokdu dám odpovídající soubor *.cpp obsahující jen #include "T_Engine.h" přeložit vše jde v pořádku. Ovšem jakmile odstraním komentář u stdexcept, již přeložit nejde a dostávám chybu :
T_Engine.cpp: In member function `void T_Engine::MainLoop()': T_Engine.cpp:187: error: expected `;' before "timez1" T_Engine.cpp:187: warning: statement has no effect T_Engine.cpp:188: error: expected `;' before "timez2" T_Engine.cpp:188: warning: statement has no effect T_Engine.cpp:246: error: `timez1' undeclared (first use this function) T_Engine.cpp:246: error: (Each undeclared identifier is reported only once for each function it appears in.) T_Engine.cpp:250: error: `timez2' undeclared (first use this function)přičemž timez1 i timez2 jsou deklarovány na řádkách 187 a 188 takto :
timezone timez1; timezone timez2;Co s tím mám udělat aby to šlo přeložit i s include stdexcept. Překládaný je ten soubor g++ -c -ansi -Wall T_Engine.cpp
struct timezone timez1; struct timezone timez2;
timezone není typ, ale jméno struktury.
Pokud ti to přeložit jde, děláš nějaké špinavé triky s vyhrazenými jmény... a dobře ti tak.
Mimochodem,
#include <stdio.h> #include <unistd.h> #include <stdexcept> #include <GL/glx.h> #include <GL/gl.h> #include <GL/glu.h> #include <X11/extensions/xf86vmode.h> #include <X11/keysym.h> #include <sys/time.h> struct timezone timez1; struct timezone timez2;se přeloží bez chyb. Ostatní hlavičkové soubory jsou tvé vlastní.
#define timezone struct timezonecož na první pohled funguje, ale někde se tím něco rozes...
Tiskni
Sdílej: