abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 16:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 145.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Ukončena byla podpora 32bitového Firefoxu pro Linux. Přidána byla podpora Matrosky. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 145 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | IT novinky

    Lidé.cz (Wikipedie) jsou zpět jako sociální síť s "ambicí stát se místem pro kultivované debaty a bezpečným online prostředím".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 38
    včera 10:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.4 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:00 | IT novinky

    ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 03:11 | Nová verze

    Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.

    lukve | Komentářů: 8
    10.11. 22:11 | Nová verze

    Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    10.11. 12:22 | Komunita

    Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.11. 10:00 | Humor

    Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    10.11. 09:55 | IT novinky

    Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    9.11. 19:22 | Pozvánky

    Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i

    … více »
    bkralik | Komentářů: 6
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (47%)
     (18%)
     (17%)
     (22%)
     (15%)
     (22%)
     (15%)
     (16%)
    Celkem 343 hlasů
     Komentářů: 15, poslední 2.11. 08:25
    Rozcestník

    Dotaz: problém s překladem

    19.9.2005 17:18 BlackShark | skóre: 15 | blog: windows
    problém s překladem
    Přečteno: 114×
    Zdravím. Dneska jsem narazil na problém, který nejsem schopen vůbec vyřešit. Jde o problém po vložení jistého header file do souboru s třídou v C++. Mám toto :
    #ifndef TENGINE
    #define TENGINE
    
    #include [stdio.h]
    #include [unistd.h]
    
    //#include [stdexcept]
    
    #include [GL/glx.h]
    #include [GL/gl.h]
    #include [GL/glu.h]
    #include [X11/extensions/xf86vmode.h]
    #include [X11/keysym.h]
    #include [sys/time.h]
    
    #include "../T_IniFile/T_IniFile.h"
    #include "define.h"
    #include "T_GameEvent.h"
    #include "../define.h"
    
    pokdu dám odpovídající soubor *.cpp obsahující jen #include "T_Engine.h" přeložit vše jde v pořádku. Ovšem jakmile odstraním komentář u stdexcept, již přeložit nejde a dostávám chybu :
    T_Engine.cpp: In member function `void T_Engine::MainLoop()':
    T_Engine.cpp:187: error: expected `;' before "timez1"
    T_Engine.cpp:187: warning: statement has no effect
    T_Engine.cpp:188: error: expected `;' before "timez2"
    T_Engine.cpp:188: warning: statement has no effect
    T_Engine.cpp:246: error: `timez1' undeclared (first use this function)
    T_Engine.cpp:246: error: (Each undeclared identifier is reported only once for each function it appears in.)
    T_Engine.cpp:250: error: `timez2' undeclared (first use this function)
    
    přičemž timez1 i timez2 jsou deklarovány na řádkách 187 a 188 takto :
    timezone timez1;
    timezone timez2;
    
    Co s tím mám udělat aby to šlo přeložit i s include stdexcept. Překládaný je ten soubor g++ -c -ansi -Wall T_Engine.cpp

    Odpovědi

    19.9.2005 17:52 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s překladem
    To by nemělo jít přeložit ani s stdexcept, protože tam má být
    struct timezone timez1;
    struct timezone timez2;
    
    timezone není typ, ale jméno struktury.

    Pokud ti to přeložit jde, děláš nějaké špinavé triky s vyhrazenými jmény... a dobře ti tak.

    Mimochodem,
    #include <stdio.h>
    #include <unistd.h>
    
    #include <stdexcept>
    
    #include <GL/glx.h>
    #include <GL/gl.h>
    #include <GL/glu.h>
    #include <X11/extensions/xf86vmode.h>
    #include <X11/keysym.h>
    #include <sys/time.h>
    
    struct timezone timez1;
    struct timezone timez2;
    
    se přeloží bez chyb. Ostatní hlavičkové soubory jsou tvé vlastní.
    19.9.2005 17:53 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s překladem
    s/s stdexcept/bez stdexcept/
    19.9.2005 18:01 BlackShark | skóre: 15 | blog: windows
    Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s překladem
    Jo tak s tím struct mi to jde taky. Díky. Bohužel nevím jak bych špinavé triky udělal. Nemůžeš mě třeba nasměrovat ? Protože byl bych raději, kdyby mi to nešlo hned, než takhle po vložení souboru. Ale jinak moc děkuji ... tohle by mě snad vůbec nenapadlo ...
    19.9.2005 18:05 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s překladem
    Co já vím, něco jako
    #define timezone struct timezone
    
    což na první pohled funguje, ale někde se tím něco rozes...
    19.9.2005 18:11 BlackShark | skóre: 15 | blog: windows
    Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s překladem
    Hm, tak to nebude ono. Tak řekněme, že to byl zázrak, že to šlo před tím přeložit :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.