Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
Ministerstvo vnitra odhalilo závažný kyberincident v IT systému resortu. Systém, do kterého se dostal útočník bez oprávnění, byl odpojen a nedošlo k odcizení dat [𝕏].
Před rokem byla streamovací služba HBO Max přejmenována na Max. Dle managementu slovo HBO v názvu nebylo důležité. Včera byl Max přejmenován zpět na HBO Max. Kolik milionů dolarů to stálo? 😂
Byla vydána nová major verze 8.0.0 svobodného systému pro detekci a prevenci průniků a monitorování bezpečnosti počítačových sítí Suricata (Wikipedie). Přehled novinek v oficiálním oznámení a v aktualizované dokumentaci.
Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.4. Přehled novinek s náhledy a videi v oznámení na blogu.
NSComponents.h:15: error: ISO C++ forbids declaration of ‘NetSender’ with no type NSComponents.h:15: error: expected ‘;’ before ‘&’ token NSComponents.h:17: error: expected ‘,’ or ‘...’ before ‘&’ token NSComponents.h:17: error: ISO C++ forbids declaration of ‘NetSender’ with no type NetSender.cpp: In constructor ‘cz::wanto::netsender::NetSender::NetSender(int, char**)’: NetSender.cpp:7: error: invalid conversion from ‘cz::wanto::netsender::NetSender* const’ to ‘int’ NetSender.cpp:7: error: initializing argument 1 of ‘cz::wanto::netsender::NSComponents::NSComponents(int)Tady je zdroják třídy NSComponents:
#ifndef W_N_S_COMPONENTS__ #define W_N_S_COMPONENTS__ #include "NetSender.h" #include <QWidget> #include <QApplication> #include <QTextEdit> namespace cz { namespace wanto { namespace netsender { class NSComponents { private: QTextEdit * output; //textové pole s výstupem /*řádek 15*/NetSender & ns; //odkaz na aplikaci public: /*řádek 17*/NSComponents(const NetSender & ns); ~NSComponents(); friend class NetSender; }; }}} #endifNetušíte někdo, co by to mohlo být za chybu a jak to opravit? Jsem v C++ začátečník, takže vůbec nevím, o co jde.
namespace cz { namespace wanto { namespace netsender {To je hnus velebnosti - to máte z Javy?
#ifndef W_NET_SENDER__ #define W_NET_SENDER__ #include <QApplication> #include "NSComponents.h" namespace cz { namespace wanto { namespace netsender { class NetSender { private: QApplication * app; //aplikace NSComponents * comps; //kolekce komponent public: NetSender(int argc, char * argv[]); ~NetSender(); int run() const; friend class NSComponents; }; }}} #endif
class NSComponents;Potom pokud si to bude při kompilaci nějakého .cpp souboru stěžovat na neúplný typ, tak v tom dotyčném souboru stačí přidat
#include "NSComponents.h"
před #include "NetSender.h"
Pak se do toho pustí přímo hlavní část kompilátoru a uvidí jakési
NetSender & ns;ale pokud se zamyslíte, tak zjistíte, že NetSender je deklarován až pod třídou NSComponents. Musíte tedy zrušit některý z těch #include a místo něj použít zjednodušenou deklaraci.
Musíte tedy zrušit některý z těch #include a místo něj použít zjednodušenou deklaraci.Co je to zjednodušená deklarace?
class NetSender
???
class NetSender;ale musí to být uvnitř toho namespace, ve kterém ta třída potom skutečně je...
Je možné vytvořit si jeden hlavičkový soubor se všemi zjednodušenými deklaracemi, který bych pak na začátku každého souboru includoval?Je, ale neukazuje taková potřeba na příliš složitý návrh programu?
Co kompilátor udělá, když se zjednodušená deklarace vloží dvakrát?Nic.
class X;
, nač si to komplikovat.
W_NET_SENDER__
(resp. W_N_S_COMPONENTS__
) definován, takže se celý obsah toho hlavičkového souboru přeskočí a nic se nezacyklí.
#include
, to nemůžete" je zcela nesprávné, přestože jste tím nejspíš myslel něco úplně jiného, než jste napsal.
this
není reference ale ukazatel a už mi to chodí.
Dokonce i to Qt okno se mi otevře
Tiskni
Sdílej: