Po půl roce vývoje od vydání verze 48 bylo vydáno GNOME 49 s kódovým názvem Brescia (Mastodon). S přehrávačem videí Showtime místo Totemu a prohlížečem dokumentů Papers místo Evince. Podrobný přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře.
Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.
Byla vydána nová verze 258 správce systému a služeb systemd (GitHub).
Byla vydána Java 25 / JDK 25. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 18. Jedná se o LTS verzi.
Věra Pohlová před 26 lety: „Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty internety a počítače zakázala“. Jde o odpověď na anketní otázku deníku Metro vydaného 17. září 1999 na téma zneužití údajů o sporožirových účtech klientů České spořitelny.
Byla publikována Výroční zpráva Blender Foundation za rok 2024 (pdf).
Byl vydán Mozilla Firefox 143.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Nově se Firefox při ukončování anonymního režimu zeptá, zda chcete smazat stažené soubory. Dialog pro povolení přístupu ke kameře zobrazuje náhled. Obzvláště užitečné při přepínání mezi více kamerami. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 143 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 43 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 21. října.
Multiplatformní emulátor terminálu Ghostty byl vydán ve verzi 1.2 (𝕏, Mastodon). Přehled novinek, vylepšení a nových efektů v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 4.5 (𝕏, Bluesky, Mastodon) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
NSComponents.h:15: error: ISO C++ forbids declaration of ‘NetSender’ with no type NSComponents.h:15: error: expected ‘;’ before ‘&’ token NSComponents.h:17: error: expected ‘,’ or ‘...’ before ‘&’ token NSComponents.h:17: error: ISO C++ forbids declaration of ‘NetSender’ with no type NetSender.cpp: In constructor ‘cz::wanto::netsender::NetSender::NetSender(int, char**)’: NetSender.cpp:7: error: invalid conversion from ‘cz::wanto::netsender::NetSender* const’ to ‘int’ NetSender.cpp:7: error: initializing argument 1 of ‘cz::wanto::netsender::NSComponents::NSComponents(int)Tady je zdroják třídy NSComponents:
#ifndef W_N_S_COMPONENTS__ #define W_N_S_COMPONENTS__ #include "NetSender.h" #include <QWidget> #include <QApplication> #include <QTextEdit> namespace cz { namespace wanto { namespace netsender { class NSComponents { private: QTextEdit * output; //textové pole s výstupem /*řádek 15*/NetSender & ns; //odkaz na aplikaci public: /*řádek 17*/NSComponents(const NetSender & ns); ~NSComponents(); friend class NetSender; }; }}} #endifNetušíte někdo, co by to mohlo být za chybu a jak to opravit? Jsem v C++ začátečník, takže vůbec nevím, o co jde.
namespace cz { namespace wanto { namespace netsender {To je hnus velebnosti - to máte z Javy?
#ifndef W_NET_SENDER__ #define W_NET_SENDER__ #include <QApplication> #include "NSComponents.h" namespace cz { namespace wanto { namespace netsender { class NetSender { private: QApplication * app; //aplikace NSComponents * comps; //kolekce komponent public: NetSender(int argc, char * argv[]); ~NetSender(); int run() const; friend class NSComponents; }; }}} #endif
class NSComponents;Potom pokud si to bude při kompilaci nějakého .cpp souboru stěžovat na neúplný typ, tak v tom dotyčném souboru stačí přidat
#include "NSComponents.h"
před #include "NetSender.h"
Pak se do toho pustí přímo hlavní část kompilátoru a uvidí jakési
NetSender & ns;ale pokud se zamyslíte, tak zjistíte, že NetSender je deklarován až pod třídou NSComponents. Musíte tedy zrušit některý z těch #include a místo něj použít zjednodušenou deklaraci.
Musíte tedy zrušit některý z těch #include a místo něj použít zjednodušenou deklaraci.Co je to zjednodušená deklarace?
class NetSender
???
class NetSender;ale musí to být uvnitř toho namespace, ve kterém ta třída potom skutečně je...
Je možné vytvořit si jeden hlavičkový soubor se všemi zjednodušenými deklaracemi, který bych pak na začátku každého souboru includoval?Je, ale neukazuje taková potřeba na příliš složitý návrh programu?
Co kompilátor udělá, když se zjednodušená deklarace vloží dvakrát?Nic.
class X;
, nač si to komplikovat.
W_NET_SENDER__
(resp. W_N_S_COMPONENTS__
) definován, takže se celý obsah toho hlavičkového souboru přeskočí a nic se nezacyklí.
#include
, to nemůžete" je zcela nesprávné, přestože jste tím nejspíš myslel něco úplně jiného, než jste napsal.
this
není reference ale ukazatel a už mi to chodí.
Dokonce i to Qt okno se mi otevře
Tiskni
Sdílej: