DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.
VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).
ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.
LF AI & Data Foundation patřící pod Linux Foundation spustila Open Platform for Enterprise AI (OPEA).
Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.
Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.
ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.
Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.
#HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.
no me to neripada ze by to postradalo smysl protoze prirazuju TCP spojeni k soketu a ne naopak
První sice v programu vytváříte socket, ale ze síťového hlediska socket jednoznačně určuje dané spojení, tedy socket je vytvořen pro dané spojení, ne naopak.
Co se týče požadavku na "znovupoužití" socketu tak mi to stejně jako ostatním zde přijde jako nesmysl (a stejně jako je by mě zajímalo, k čemu je to údajně potřeba...). Při práci se souborem se taky po provedení I/O operací nad souborem nesnažíte pro soubor aktuálně používaný filedescriptor znovu použít, aniž byste soubor předem zavřel. A zcela stejně se pracuje se sockety.
fd = open(...); dup2(fd, STDOUT_FILENO); close(fd);Stejně je tomu i se sockety, zavřete-li je pomocí
close()
, uvolní se tím handle (číslo) a případně se i ukončí spojení (byl-li ten handle poslední). Pokud byste ale mermomocí trval na tom, že po ukončení spojení chcete znovu použít stejný handle (stejné číslo) pro nové spojení, není nic jednoduššího (tedy nejde-li o multithreadovou aplikaci, která těch souborů nebo spojení otevírá průběžně spousty, pak by vám ho mohl mezitím jiný thread obsadit):
close(sd); int tsd = socket(); if (tsd != sd) { dup2(tsd, sd); close(tsd); } connect(sd, ...);
netcat -l -p 9999
'):
#include <stdlib.h> #include <unistd.h> #include <netinet/in.h> #include <netinet/tcp.h> #include <netdb.h> #include <iostream> int main() { struct addrinfo* info; struct addrinfo hint = { 0, PF_INET, SOCK_STREAM, SOL_TCP, 0, NULL, NULL, NULL }; getaddrinfo("localhost", "9999", &hint, &info); int sd = socket(info->ai_family, info->ai_socktype, info->ai_protocol); dup2(sd, STDERR_FILENO); close(sd); connect(STDERR_FILENO, info->ai_addr, info->ai_addrlen); std::cerr << "ahoj" << std::endl; return 0; }
Důležité upozornění: milé děti, výše uvedená ukázka je odstrašující příklad toho, jak se programovat nemá. Nechcete-li se smažit v pekle, důkladně ošetřete všechny návratové hodnoty a chybové stavy…
Tiskni Sdílej: