abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:55 | Humor

    Jak na webu co nejšíleněji zadávat datum? Jak to uživatelům co nejvíce znepříjemnit? V Bad UX World Cup 2025 (YouTube) se vybíraly ty nejšílenější UX návrhy. Vítězným návrhem se stal Perfect Date.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:44 | Zajímavý software

    Společnost Collabora vydala (YouTube) na LibreOffice založený desktopový kancelářský balík Collabora Office. Pro Windows, macOS a Linux. Se stejným uživatelským rozhraním jako Collabora Online. Svůj desktopový kancelářský balík s rozhraním LibreOffice pojmenovala Collabora Office Classic.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 12:00 | Nová verze

    Glen MacArthur vydal AV Linux (AVL) a MX Moksha (MXM) 25. S linuxovým jádrem Liquorix. AV Linux (Wikipedie) je linuxová distribuce optimalizována pro tvůrce audio a video obsahu. Nejnovější AV Linux vychází z MX Linuxu 25 a Debianu 13 Trixie. AV Linux přichází s desktopovým prostředím Enlightenment 0.27.1 a MX Moksha s prostředím Moksha 0.4.1 (fork Enlightenmentu).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:55 | Nová verze

    Ubuntu pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 1. snapshot Ubuntu 26.04 LTS (Resolute Raccoon).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:33 | IT novinky

    Zástupci členských států EU se včera shodli na návrhu, který má bojovat proti šíření materiálů na internetu zobrazujících sexuální zneužívání dětí. Nařízení známé pod zkratkou CSAM a přezdívané chat control mělo množství kritiků a dlouho nebyla pro jeho schválení dostatečná podpora. Pro schválení byla potřeba kvalifikovaná většina a dánské předsednictví v Radě EU se snažilo dosáhnout kompromisu. Návrh nakonec po dlouhých týdnech

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 12:22 | Zajímavý software

    Britské herní studio Facepunch stojící za počítačovými hrami Garry's Mod a Rust uvolnilo svůj herní engine s&box (Wikipedie) jako open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT. Herní engine s&box je postavený nad proprietárním herním enginem Source 2 od společnosti Valve.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 04:55 | Komunita

    Vývoj programovacího jazyka Zig byl přesunut z GitHubu na Codeberg. Sponzoring na Every.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 04:44 | Komunita

    Stejně jako GNOME i KDE Plasma končí s X11. KDE Plasma 6.8 poběží už pouze nad Waylandem. Aplikace pro X11 budou využívat XWayland.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    26.11. 14:55 | IT novinky

    Poslanci Evropského parlamentu dnes vyzvali k výraznému zvýšení ochrany nezletilých na internetu, včetně zákazu vstupu na sociální sítě pro osoby mladší 16 let. Legislativně nezávazná zpráva, kterou dnes odsouhlasil Evropský parlament poměrem 493 hlasů pro ku 92 proti, kromě zavedení věkové hranice 16 let pro využívání sociálních sítí, platforem pro sdílení videí či společníků s umělou inteligencí (AI) vyzývá také k zákazu … více »

    Ladislav Hagara | Komentářů: 50
    26.11. 14:11 | Humor

    Doom v KiCadu nebo na osciloskopu? Žádný problém: KiDoom: Running DOOM on PCB Traces a ScopeDoom: DOOM on an Oscilloscope via Sound Card.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (34%)
     (47%)
     (20%)
     (18%)
     (23%)
     (16%)
     (24%)
     (16%)
     (18%)
    Celkem 415 hlasů
     Komentářů: 17, poslední 19.11. 21:57
    Rozcestník

    Dotaz: Prenosne programy

    22.4.2006 20:43 :)
    Prenosne programy
    Přečteno: 231×
    Chtel bych zacit programovat pod GNU/Linuxem, ale problem je v tom, ze jsem casto nucen pouzivat M$ Widle XP. Slo by programovat v necem aby to bylo prenosne bez jakyhkoli uprav? Mam pouzit javu? Jake vyvojove prostredi (s grafikou) mam na javu pouzit?

    Odpovědi

    Luboš Doležel (Doli) avatar 22.4.2006 20:47 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prenosne programy
    Na Javu doporučuju Eclipse. Můžete použít i C++ spolu s QT 4.
    22.4.2006 21:08 :)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prenosne programy
    Kdyz pouziju C++ a QT4 bude to fungovat pod win, nebo budu muset prepsat pulku kodu?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 22.4.2006 21:18 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prenosne programy
    Záleží, jak to napíšete... jestli budete používat Win32 only nebo POSIX/Linux only funkce, tak ano.
    22.4.2006 21:20 :)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prenosne programy
    Nejlepsi bude pouzit JAVU.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 22.4.2006 21:24 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prenosne programy
    Tak v tom s vámi nesouhlasím, ale je to můj osobní názor :-)
    23.4.2006 21:39 msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prenosne programy
    V pripade, ze budes na vsetko pouzivat QT-ckove classy ( stringy, mapy, vektory, ... ), nebudes musiet prepisovat nic. Pokial pouzijes nieco z win api, pripadne stl, budes mat problem. Ja osobne qt-cko pouzivam len na grafiku, vsetko ostatne pouzivam standard stl a stdc, takze na windows nic neprenesiem ( ale ani neplanujem ). Pokial este nie si zvyknuty na api windows alebo stdc++, nemal by byt vacsi problem pouzit na qt classy.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 23.4.2006 21:46 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prenosne programy
    ? STL i základní C funkce jsou i na Windows, je to součást standardu.
    23.4.2006 21:45 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prenosne programy
    Python, PyGTK, možná PyQt…
    24.4.2006 10:23 Michael
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prenosne programy
    Kdyz budete psat spravne programy v Jave, tak budou prenositelne bez jakychkoliv uprav (jde to treba i u programu pracujicich se zvukovou kartou)

    Programy v C/C++ samozrejme musite zkompilovat. Kdyz budete pouzivat nejake multiplatformni knihovny, tak to pujde docela dobre, samozrejme v cestach k souborum bude potreba zmenit lomitka za zpetna lomitka atd.

    Vhodne je centralizovat neprenositelne casti kodu (treba funkce na zjisteni jmena souboru) a v nich pouzivat moznosti preprocesoru, treba nejak takhle
    
    /*Pri prekladu zakomentovat podle potreby*/
    #define OS_LINUX_OPT      
    #define OS_LINUX_USR_LOCAL
    #define OS_LINUX_USR
    #define OS_WINDOWS
    
    char* grabFile(char* filespec) {
      char p[256];
      #ifdef OS_LINUX_USR
      strcat(p,"/usr/local/myprogram/");
      strcat(p,filespec);
      #endif
      #ifdef OS_WINDOWS
      strcat(p,getProgramDirectory());
      strcat(p,"\\");
      strcat(p.filespec);
      #endif
      return p;
    }
    
    
    
    (Priznavam,ze tento kod neni bezpecny, snadno lze zpusobit preteceni)

    ... a tak nejak. Prikladem podobneho ucinneho vyuziti preprocesoru jsou zdrojove kody ke hre Wolfenstein 3D.
    24.4.2006 10:47 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prenosne programy
    To nebyl nejšťastnější příklad. Já si například rád instaluji pokusné programy do $HOME, což může představovat vše od /home/vyskocil/usr/program v práci, až po /homes/eva/xv/xvysko02/usr/program ve škole ;-).
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    24.4.2006 11:29 Michael
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prenosne programy
    Adresar,ze ktereho je program spusten se da zjistit z nulteho parametru prikazove radky, coz by mela delat prave funkce getProgramDirectory(), kterou si ovsem musite napsat.A pak je opravdu jedno, kde ten program je.

    Tudiz si zavedeme: OS_LINUX_ANYWHERE
    char* grabFile(char* filespec) {
      char p[256];
      #ifdef OS_LINUX_ANYWHERE
      strcat(p,getProgramDirectory());
      strcat(p,"/");
      strcat(p,filespec);
      #endif
      return p;
      ....
    }
    
    getProgramDirectory() proste vezme nulty parametr prikazove radky a odsekne z nej vse za poslednim lomitkem a je to. Tak se program najde, at uz je kdekoliv.
    elviin avatar 24.4.2006 13:49 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prenosne programy
    C++> boost, std, qt, allegro, ...

    namespace fs = boost::filesystem;
    
                // inicializace cesty
                
                fs::path tmpPath( FileOption, fs::native );
                
                // pokud cesta neni kompletni 
                // (neobsahuje C:\ nebo "/root/..")
                // pripoj pracovni adresar (workingDir)
                
                File = tmpPath.is_complete() 
                       ? tmpPath 
                       : workingDir/tmpPath; //spojeni cest
                
                if( !fs::exists( File ) )
                {
                    std::cerr << "\nerror: File " 
                        << File.string() 
                        << "\ndoes not exist.\n";
                    return 1;
                }
                else if( fs::is_directory( File ) )
                {
                    std::cerr << "\nerror: Argument for the file " 
                        << File.string()
                        << "\nis a directory.\n";
    
                    return 1;
                }
    
    elviin avatar 24.4.2006 17:36 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prenosne programy
    Jeste jen dodam, ze to bezi napr. na Apple Mac OS, HP-UX, IBM AIX, Linux, Microsoft Windows, SGI IRIX, a Sun Solarisu + ruzny prekladace.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 24.4.2006 15:55 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prenosne programy
    samozrejme v cestach k souborum bude potreba zmenit lomitka za zpetna lomitka
    To je pěkná blbost.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.