abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:55 | IT novinky

    Nejvyšší správní soud (NSS) podruhé zrušil pokutu za únik zákaznických údajů z e-shopu Mall.cz. Incidentem se musí znovu zabývat Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ). Samotný únik ještě neznamená, že správce dat porušil svou povinnost zajistit jejich bezpečnost, plyne z rozsudku dočasně zpřístupněného na úřední desce. Úřad musí vždy posoudit, zda byla přijatá opatření přiměřená povaze rizik, stavu techniky a nákladům.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:44 | Komunita

    Organizace Free Software Foundation Europe (FSFE) zrušila svůj účet na 𝕏 (Twitter) s odůvodněním: "To, co mělo být původně místem pro dialog a výměnu informací, se proměnilo v centralizovanou arénu nepřátelství, dezinformací a ziskem motivovaného řízení, což je daleko od ideálů svobody, za nimiž stojíme". FSFE je aktivní na Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    včera 17:55 | IT novinky

    Paramount nabízí za celý Warner Bros. Discovery 30 USD na akcii, tj. celkově o 18 miliard USD více než nabízí Netflix. V hotovosti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 13:22 | IT novinky

    Nájemný botnet Aisuru prolomil další "rekord". DDoS útok na Cloudflare dosáhl 29,7 Tbps. Aisuru je tvořený až čtyřmi miliony kompromitovaných zařízení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 12:11 | Nová verze

    Iced, tj. multiplatformní GUI knihovna pro Rust, byla vydána ve verzi 0.14.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 05:22 | Komunita

    FEX, tj. open source emulátor umožňující spouštět aplikace pro x86 a x86_64 na architektuře ARM64, byl vydán ve verzi 2512. Před pár dny FEX oslavil sedmé narozeniny. Hlavní vývojář FEXu Ryan Houdek v oznámení poděkoval společnosti Valve za podporu. Pierre-Loup Griffais z Valve, jeden z architektů stojících za SteamOS a Steam Deckem, v rozhovoru pro The Verge potvrdil, že FEX je od svého vzniku sponzorován společností Valve.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.24 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.12. 15:11 | IT novinky

    Společnost Proton AG stojící za Proton Mailem a dalšími službami přidala do svého portfolia online tabulky Proton Sheets v Proton Drive.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    6.12. 15:55 | Komunita

    O víkendu (15:00 až 23:00) probíha EmacsConf 2025, tj. online konference vývojářů a uživatelů editoru GNU Emacs. Sledovat ji lze na stránkách konference. Záznamy budou k dispozici přímo z programu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.12. 15:44 | Komunita

    Provozovatel internetové encyklopedie Wikipedia jedná s velkými technologickými firmami o uzavření dohod podobných té, kterou má s Googlem. Snaží se tak zpeněžit rostoucí závislost firem zabývajících se umělou inteligencí (AI) na svém obsahu. Firmy využívají volně dostupná data z Wikipedie k trénování jazykových modelů, což zvyšuje náklady, které musí nezisková organizace provozující Wikipedii sama nést. Automatické programy

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 31
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (34%)
     (48%)
     (19%)
     (17%)
     (22%)
     (15%)
     (24%)
     (16%)
     (18%)
    Celkem 443 hlasů
     Komentářů: 18, poslední 2.12. 18:34
    Rozcestník

    Dotaz: Prenosne programy

    22.4.2006 20:43 :)
    Prenosne programy
    Přečteno: 242×
    Chtel bych zacit programovat pod GNU/Linuxem, ale problem je v tom, ze jsem casto nucen pouzivat M$ Widle XP. Slo by programovat v necem aby to bylo prenosne bez jakyhkoli uprav? Mam pouzit javu? Jake vyvojove prostredi (s grafikou) mam na javu pouzit?

    Odpovědi

    Luboš Doležel (Doli) avatar 22.4.2006 20:47 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prenosne programy
    Na Javu doporučuju Eclipse. Můžete použít i C++ spolu s QT 4.
    22.4.2006 21:08 :)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prenosne programy
    Kdyz pouziju C++ a QT4 bude to fungovat pod win, nebo budu muset prepsat pulku kodu?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 22.4.2006 21:18 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prenosne programy
    Záleží, jak to napíšete... jestli budete používat Win32 only nebo POSIX/Linux only funkce, tak ano.
    22.4.2006 21:20 :)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prenosne programy
    Nejlepsi bude pouzit JAVU.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 22.4.2006 21:24 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prenosne programy
    Tak v tom s vámi nesouhlasím, ale je to můj osobní názor :-)
    23.4.2006 21:39 msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prenosne programy
    V pripade, ze budes na vsetko pouzivat QT-ckove classy ( stringy, mapy, vektory, ... ), nebudes musiet prepisovat nic. Pokial pouzijes nieco z win api, pripadne stl, budes mat problem. Ja osobne qt-cko pouzivam len na grafiku, vsetko ostatne pouzivam standard stl a stdc, takze na windows nic neprenesiem ( ale ani neplanujem ). Pokial este nie si zvyknuty na api windows alebo stdc++, nemal by byt vacsi problem pouzit na qt classy.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 23.4.2006 21:46 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prenosne programy
    ? STL i základní C funkce jsou i na Windows, je to součást standardu.
    23.4.2006 21:45 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prenosne programy
    Python, PyGTK, možná PyQt…
    24.4.2006 10:23 Michael
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prenosne programy
    Kdyz budete psat spravne programy v Jave, tak budou prenositelne bez jakychkoliv uprav (jde to treba i u programu pracujicich se zvukovou kartou)

    Programy v C/C++ samozrejme musite zkompilovat. Kdyz budete pouzivat nejake multiplatformni knihovny, tak to pujde docela dobre, samozrejme v cestach k souborum bude potreba zmenit lomitka za zpetna lomitka atd.

    Vhodne je centralizovat neprenositelne casti kodu (treba funkce na zjisteni jmena souboru) a v nich pouzivat moznosti preprocesoru, treba nejak takhle
    
    /*Pri prekladu zakomentovat podle potreby*/
    #define OS_LINUX_OPT      
    #define OS_LINUX_USR_LOCAL
    #define OS_LINUX_USR
    #define OS_WINDOWS
    
    char* grabFile(char* filespec) {
      char p[256];
      #ifdef OS_LINUX_USR
      strcat(p,"/usr/local/myprogram/");
      strcat(p,filespec);
      #endif
      #ifdef OS_WINDOWS
      strcat(p,getProgramDirectory());
      strcat(p,"\\");
      strcat(p.filespec);
      #endif
      return p;
    }
    
    
    
    (Priznavam,ze tento kod neni bezpecny, snadno lze zpusobit preteceni)

    ... a tak nejak. Prikladem podobneho ucinneho vyuziti preprocesoru jsou zdrojove kody ke hre Wolfenstein 3D.
    24.4.2006 10:47 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prenosne programy
    To nebyl nejšťastnější příklad. Já si například rád instaluji pokusné programy do $HOME, což může představovat vše od /home/vyskocil/usr/program v práci, až po /homes/eva/xv/xvysko02/usr/program ve škole ;-).
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    24.4.2006 11:29 Michael
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prenosne programy
    Adresar,ze ktereho je program spusten se da zjistit z nulteho parametru prikazove radky, coz by mela delat prave funkce getProgramDirectory(), kterou si ovsem musite napsat.A pak je opravdu jedno, kde ten program je.

    Tudiz si zavedeme: OS_LINUX_ANYWHERE
    char* grabFile(char* filespec) {
      char p[256];
      #ifdef OS_LINUX_ANYWHERE
      strcat(p,getProgramDirectory());
      strcat(p,"/");
      strcat(p,filespec);
      #endif
      return p;
      ....
    }
    
    getProgramDirectory() proste vezme nulty parametr prikazove radky a odsekne z nej vse za poslednim lomitkem a je to. Tak se program najde, at uz je kdekoliv.
    elviin avatar 24.4.2006 13:49 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prenosne programy
    C++> boost, std, qt, allegro, ...

    namespace fs = boost::filesystem;
    
                // inicializace cesty
                
                fs::path tmpPath( FileOption, fs::native );
                
                // pokud cesta neni kompletni 
                // (neobsahuje C:\ nebo "/root/..")
                // pripoj pracovni adresar (workingDir)
                
                File = tmpPath.is_complete() 
                       ? tmpPath 
                       : workingDir/tmpPath; //spojeni cest
                
                if( !fs::exists( File ) )
                {
                    std::cerr << "\nerror: File " 
                        << File.string() 
                        << "\ndoes not exist.\n";
                    return 1;
                }
                else if( fs::is_directory( File ) )
                {
                    std::cerr << "\nerror: Argument for the file " 
                        << File.string()
                        << "\nis a directory.\n";
    
                    return 1;
                }
    
    elviin avatar 24.4.2006 17:36 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prenosne programy
    Jeste jen dodam, ze to bezi napr. na Apple Mac OS, HP-UX, IBM AIX, Linux, Microsoft Windows, SGI IRIX, a Sun Solarisu + ruzny prekladace.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 24.4.2006 15:55 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prenosne programy
    samozrejme v cestach k souborum bude potreba zmenit lomitka za zpetna lomitka
    To je pěkná blbost.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.